دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۵۷

فیلم| واکنش سلبریتی ها به فوت ماهچهره خلیلی!+ عکس

فیلم| واکنش سلبریتی ها به فوت ماهچهره خلیلی!+ عکس
هنرمندان به فقدان ماهچهره خلیلی واکنش نشان داد.

به گزارش تیتربرتر؛ برخی از سلبریتی ها نسبت به مرگ ماهچهره خلیلی واکنش نشان دادند.

واکنش هنرمندان به فوت ماهچهره خلیلی

واکنش سعید نعمت اله به مرگ ماهچهره خلیلی

واکنش سعید نعمت اله به مرگ ماهچهره خلیلی
واکنش سعید نعمت اله به مرگ ماهچهره خلیلی

 

سعید نعمت اله در صفحه ی شخصی اش منتشر کرد.

واکنش  نیلوفر شهیدی به مرگ ماهچهره خلیلی

 نیلوفر شهیدی خاطره آخرین کار حرفه ایی  ماهچهره خلیلی و همکاری اش با این بازیگر فقید را در صفحه شخصی اش منتشر کرد.

پارسال این موقع سر سریال مرضیه با همدیگه کلی عشق و حال کردیم، کلی کمکم کردی که لباس عروس و حلقه و ... انتخاب کنم برای مراسم ازدواجم، اون روزها همه اش درد داشتی و بارها باهم گپ زدیم  ولی هیچ وقت جرات نکردم ازت بپرسم حالت بهتره یا نه؟  فکر نمی کردم اینقدر زود بخوای این دنیا رو ترک کنی و نمی خواستم باور کنم که حال جسمی ات خوب نیست. ماهچهره زیبای من آروم بگیر و آروم باش که دیگه دردهات از بین رفتند!

بیشتربخوانید: واکنش سلبریتی ها به درگذشت سیروس گرجستانی

پیام غم انگیز همسر ماهچهره خلیلی

پیام غم انگیز همسر ماهچهره خلیلی
پیام غم انگیز همسر ماهچهره خلیلی

 

گپ و گفت ابی اشرفی همسر ماهچهره خلیلی با او در صفحه اینستاگرام که به مناسبت روز مادر اتفاق افتاد.

واکنش مریم کاویانی به مرگ ماهچهره خلیلی

مریم کاویانی  با اشاره به سابقۀ دوستی خود با زنده یاد «ماه‌چهره خلیلی» در مورد این بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: بیشتر از  آن که با او تجربه همکاری داشته باشم، دوست بودم از این رو به صورت متناوب دیدار داشتیم و صحبت می‌کردیم.

همکاری اخیر من با او در یک پروژه سینمایی بود؛ فیلمی به نام قرارمون پارک شهر به کارگردانی و نویسندگی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی و ابراهیم اصغری که سال ۱۳۹۵ ساخته شد.

آن‌قدر از دیروز حالم بد است که نمی‌توانم چیزی از رفتنش بگویم؛ گاهی اوقات آدم از کار دنیا می‌ماند و به نظرم برای رفتن ایشان بسیار زود بود؛ البته نباید روی حکم خدا و سرنوشت آدم‌ها دخالت و نظری داشته باشیم. قسمتش این بود اما جزو آن پر کشیدن‌هایی است که هرگز فراموش نمی‌کنم و همیشه غم و داغش بر دل من هست.

بیشتربخوانید: واکنش سلبریتی ها به آتش گرفتن زاگرس!

ماه‌چهره خلیلی یک زن کامل بود

واکنش هنرمندان به فوت ماهچهره خلیلی
واکنش هنرمندان به فوت ماهچهره خلیلی

 

بازیگر فیلم‌های سینمایی رؤیای جوانی در مورد روحیات ماه‌چهره خلیلی یادآور شد: همیشه خندان بود و دختری شاد، عاشق خانه و خانواده و زندگی بود؛ ماه‌چهره خلیلی یک زن کامل بود و در کنار هنر، تحصیلات بالا و تمام موقعیتی که داشت، بسیار افتاده‌حال و بی‌ادعا بود.

وی افزود: پسرش «پرواز» می‌توانست در انگلیس به دنیا بیاید و پاسپورت کشوری اروپایی را داشته باشد اما ایشان آن‌قدر عرق ملی داشتند که حاضر نشدند چنین کاری کنند و این بسیار قابل‌تحسین است؛ خانم خلیلی به ایرانی بودنشان بسیار افتخار می‌کردند و حتی در رفتارشان احترام زیادی برای سنت‌های ایرانی قائل بودند و این سنت‌ها را همواره به‌جا می‌آوردند.

ماه چهره‌خلیلی آن‌قدر خوب بود که نمی‌توان در مورد خوبی‌هایش زیاد حرف زد، چون اگر بخواهم تک‌تک را بازگو کنم زمان زیادی می‌برد؛ تنها دریک جمله می‌توانم بگویم یک بانوی ایرانی کامل بود و واقعاً حیف شد که از بین ما رفت.

ماه‌چهره خلیلی نمی‌خواست مردم را ناراحت کند

واکنش هنرمندان به فوت ماهچهره خلیلی
واکنش هنرمندان به فوت ماهچهره خلیلی

 

اصلاً دلشان نمی‌خواست آن لحظه‌هایی که تحت درمان هستند و تغییراتی که در توانایی و ظاهرشان ایجاد می‌شود را کسی متوجه شود؛ می‌خواستند تصویر خوبی از ایشان در ذهن مردم باشد چون همیشه دوست داشتند باعث خوشحالی مردم باشند تا این‌که غمگینشان کنند.هنرپیشۀ مجموعه‌های تلویزیونی او یک فرشته بود (۱۳۸۴)، در ادامه با اشاره به روحیۀ بالای ماه‌چهره خلیلی در زندگی، خاطرنشان کرد: رفتنش دست خودش نبود و خواست خدا بود اما حتی در اینستاگرامش هم آخرین پست، حرف از نوید و امید است و حرفی از بیماری و رنج خودش نداشت؛ و این هم جزو محسنات او بود.

آن قدرت و مردم‌دوستی که داشت و باعث شد که این قضیه در حاشیه خبری قرار نگیرد و مردم ناراحت نشوند.

کارنامۀ هنری ماه‌چهره خلیلی

کارنامۀ هنری ماه‌چهره خلیلی
کارنامۀ هنری ماه‌چهره خلیلی

 

ماه‌چهره خلیلی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه آکسفورد و همچنین یک دوره بازیگری را در مدرسه متد (Method School) در لندن گذرانده بود. او که نوهٔ دختریِ پروین سلیمانی بود، بازیگری در تلویزیون را با سریال مختارنامه ساخته داود میرباقری و بازی در سینما را با فیلم چشمان سیاه ساختهٔ ایرج قادری آغاز کرد.

چشمان سیاه (۱۳۸۱)، نقاب (۱۳۸۳)، تله (۱۳۸۴)، پرونده هاوانا (۱۳۸۴)، موش (۱۳۸۷)، سایه وحشت (۱۳۸۷)، شور شیرین (۱۳۸۸)، پرنده باز (۱۳۸۹)، شبکه (۱۳۸۹)، سلام بر فرشتگان (۱۳۹۱)، فصل انار (۱۳۹۲)، رنج و سرمستی (۱۳۹۲)، قلب سفید قاصدک‌ها (۱۳۹۳)، سوت دل (۱۳۹۳)، صله سحر (۱۳۹۴)، یادم تو را فراموش (۱۳۹۵)، قرارمون پارک شهر (۱۳۹۵) و اشنوگل (۱۳۹۵) فعالیت‌های هنری خلیلی در عرصۀ سینما بود.

وی همچنین در سریال‌های مختارنامه (۸۹–۱۳۸۳)، در چشم باد (۱۳۸۷)، کلاه پهلوی (۱۳۹۱)، گذر از رنج‌ها (۱۳۹۳)، دختر گمشده (۱۳۹۷) و مرضیه (۱۳۹۸) به نقش آفرینی پرداخته بود.

خلیلی علاوه بر بازیگری در حوزه ساخت فیلم کوتاه و مستند هم فعالیت داشت. فیلم کوتاه «عید قربان» یکی از کارهای او در زمینه فیلم کوتاه است، این فیلم برنده جوایز بسیاری از جشنواره‌های خارجی مختلفی از جمله جشنواره فیلم سان فرانسیسکو ۲۰۰۶ شده است.

عکس ماه‌چهره خلیلی
عکس ماه‌چهره خلیلی

 

ماه‌چهره خلیلی ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ بر اثر سرطان لوزالمعده در ۴۳ سالگی در لندن درگذشت.

علت بیماری ماهچهره خلیلی

نعیمه نظام دوست با حضور تلفنی روی آنتن برنامه صبح آمد شبکه آموزش درباره جزییات بیماری ماهچهره خلیلی صحبت کرد.

گردآورنده: آیدا رضایی