شنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ ۲۰:۴۱

درمان خانگی چربی کبد با 20 میوه و دمنوش معجزه آسا

درمان خانگی چربی کبد با 20 میوه و دمنوش معجزه آسا
در ادامه به معرفی 20 میوه و دمنوش موثر در درمان خانگی چربی کبد می پردازیم.

تیتربرتر: کبد یکی از اندام های ضروری در بدن می باشند که در داشتن دستگاه گوارش سالم و پرکار اهمیت بسیاری دارد اما رژیم غذایی نامناسب یکی از عوامل ایجاد چربی در اطراف کبد و در نتیجه بیماری چربی کبد است که میتواند برای سلامتی ما بسیار خطرناک باشد.در ادامه یا 20 میوه و دمنوش که در درمان کبد چرب مفید هستند آشنا خواهیم شد.

درمان خانگی چربی کبد با میوه

درمان خانگی چربی کبد با میوه
درمان خانگی چربی کبد با میوه

 

1. آووکادو

اگر قصد دارید کبد چرب تان را از شر چربی ها نجات دهید می توانید این میوه را نیز به سبد غذایی تان اضافه کنید، در نظر داشته باشید که ترکیبات موجود در آووکادو باعث کاهش سلول های چرب تجمع یافته در این ارگان شده و باعث بهبود عملکرد آن می شوند.

2.سیب سبز

سیب سبز یکی از سالم ترین و مفیدترین سیب ها و البته میوه ها محسوب می شود ؛ سیب و به خصوص سیب سبز باعث پاکسازی کبد می شود ؛ توصیه می شود که سیب را با پوست میل کنید به این دلیل که سیب دارای مواد معدنی مفیدی است که با چربی ها مقابله کرده و فلزات سنگین را از بدن دفع می کند.

3.گریپ فروت

یکی دیگر از میوه های مشهور برای کبد چرب گیرپ فروت است . گریپ فروت و دارابی یا پوملو نیز مثل لیموترش جزو میوه های مفید کبد و ناجی کبد چرب هستند. گریپ فروت حاوی آنزیمی است که باعث تحریک کبد شده و چربی ها و توکسین ها را دفع می کند.دارابی حاوی میزان زیادی اسید مالیک و کاراتنوئید است که این دو ترکیب باعث تقویت و تمیزی کبد می شوند.

4.پاپایا

میوه و دانه ی پاپایا برای درمان بیماری کبد چرب مفید است و در چربی سوزی نیز مؤثر است

5.لیموترش

چنانچه می خواهید مراقب کبد خود باشید یا دچار کبد چرب شده اید به این کار بسنده نکرده و لیموترش را به رژیم غذایی تان نیز اضافه کنید.آب لیموترش تازه را در یک لیوان آب داغ بریزید و اول صبح بطور ناشتا بنوشید (البته اگر ناراحتی معده ندارید) این کار باعث می شود کبد پاک شود و عمل سم زدایی و تصفیه آن افزایش یابد.

همچنین تولید صفرا را تحریک کرده، معده و روده را پاک می کند و حرکات روده ای را افزایش می دهد. توجه داشته باشید که مرکبات به طور کلی باعث پاکسازی کبد می شوند چون سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند.

6. آرتیشو (کنگرفرنگی)

آرتیشو تولید صفرا را افزایش می دهد و برای کبد چرب مفید است یکی از کارهای صفرا این است که سموم بدن را از طریق روده پاک می کند. جالبق است بدانید که مطالعات ثابت کرده است که 30 دقیقه بعد از خوردن مقداری آرتیشو، ترشح صفرا تا 100 درصد افزایش می یابد.

میوه های مفید در درمان چربی کبد
میوه های مفید در درمان چربی کبد

7.موز

وجود پتاسیم و مواد مغذی دیگر در موز، آن را به میوه ای مفید برای تصفیه ی کبد تبدیل کرده است برای همین موز را به عنوان یکی از میوه های مفید برای کبد چرب پیشنهاد می کنند ؛ مصرف موز به هضم مواد غذایی کمک می کند و فلزات سنگین و سموم را از بدن می زداید.

8.درمان کبد چرب با گردو

مقادیر زیاد اسید آمینه ال آرژنین در گردو به کبد کمک می کند تا پاکسازی شده و ضمنا منبع خوبی از گلوتاتیون و امگا 3 است که برای پروسه ی سم زدایی طبیعی کبد سودمند است. ویتامین E موجود در مغزهایی چون گردو، علائم بیماری های کبد ناشی از چاقی را به طرز چشم گیری کاهش می دهند.

9.عناب

تحقیقات نشان داده است که عناب می تواند از کبد در برابر برخی بیماری ها محافظت کند.مصرف میوه عناب باعث کاهش چشمگیر سطوح آنزیم های کبدی می شود.

10.خربزه و طالبی

خربزه و طالبی هم برای باز کردن منافذ کبد مفید میباشد البته نباید بی رویه مصرف شوند.

مطالب مرتبط: داروی فوری درمان کبد چرب!

درمان خانگی چربی کبد با دمنوش

درمان خانگی چربی کبد با دمنوش
درمان خانگی چربی کبد با دمنوش

۱. دمنوش گل داوودی

در یک مطالعه دمنوش گل داوودی مورد آزمایش قرار گرفت و مشخص شد که اثر مثبتی روی سلول‌های کبد دارد. این دمنوش دارای موادی است که از این سلول‌ها محافظت می‌کند. علاوه بر این، خواص آنتی‌اکسیدانی هم در دمنوش گل داوودی پیدا می‌شود. کبد یک عضو مهم برای سم‌زدایی خون است، بنابراین حفاظت از سلامت آن ضرورت زیادی دارد. این ارگان برای خواص بازسازی باورنکردنی که دارد شناخته‌شده است. دمنوش گل داوودی می‌تواند توانایی این ارگان را حتی بهتر کند.

۲. دمنوش بادرنجبویه

بیماری کبدی چرب غیر الکلی ناشی از التهاب، قند خون بالا و چربی است. دمنوش بادرنجبویه با فعال کردن آنزیم‌هایی که اسیدهای چرب را تجزیه می‌کنند، به درمان بیماری کبد چرب کمک می‌کند. بادرنجبویه همچنین فعالیت گلبول‌های سفید و سیتوکین‌های التهابی را در کبد کاهش می‌دهد.

۳. دمنوش جعفری

نوشیدن این دمنوش در طول روز به شما کمک می‌کند که ارگانیسم خود را پاکسازی کنید. با نوشیدن دمنوش جعفری سموم را از خون و کبد و همین‌طور دستگاه گوارش‌تان خارج خواهید کرد. حتی در همان روز اول نوشیدن آن، احساس بهتری خواهید داشت، سالم‌تر خواهید شد و حس می‌کنید که تمام ارگانیسم‌تان به صورت کارآمدتر و موثرتری عمل می‌کند.

۴. دمنوش مریم گلی

دمنوش یا چای مریم گلی به عنوان یک عامل ادرارآور طبیعی و محرک کبد و کلیه‌ها قادر است فرایند دفع سموم از بدن‌ را از طریق ادرار تسریع ببخشد. این وضعیت می‌تواند فشار را از روی دستگاه لنفاوی، و هم‌چنین کلیه‌ها و کبد کاهش دهد. به علاوه، این دمنوش با افزایش تعریق می‌تواند به سم‌زدایی از بدن از طریق پوست نیز کمک کند.

۵. چای قاصدک

گیاه دارویی قاصدک از کبد شما حمایت می‌کند و به عملکرد کیسه صفرا کمک می‌کند. چای برگ قاصدک به افزایش دفع صفرا از کبد و در نتیجه زدودن سموم از آن و سوخت و ساز چربی کمک می‌کند. این دمنوش همچنین برای تحریک کیسه صفرای تنبل موثر است. بنابراین، استفاده از قاصدک برای درمان سنگ کیسه صفرا منطقی به نظر می‌رسد.

۶.دمنوش گل صد تومانی

مطالعات نشان می دهند دمنوش عصاره گل صد تومانی از بدن در برابر التهاب کبد محافظت می‌کند زیرا مانع از استرس اکسیداتیو ناشی از آنتی‌ژن‌های شناخته‌شده به عنوان لیپوپلی ساکارید می‌شود. علاوه بر این، گل صد تومانی می‌تواند برای درمان برخی از بیماری‌های کبدی مانند سیروز و هپاتیت استفاده شود.

دمنوش های مفید در درمان چربی کبد
دمنوش های مفید در درمان چربی کبد

۷. دمنوش شیرین بیان

شیرین‌بیان یک درمان مؤثر برای درمان مشکلات کبد چرب غیر الکلی است. این گیاه دارویی به طور گسترده‌ای در طب آیورودا برای درمان اختلالات کبدی استفاده می‌شود. برای تهیه این دمنوش  یک فنجان بردارید و پودر ریشه‌ی شیرین‌بیان را در آن بریزید. سپس آب جوش را روی پودر شیرین‌بیان بریزید. در فنجان را بگذارید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه دم بکشد.  حالا این مایع را با کمک الک یا صافی، صاف کنید و داخل یک فنجان دیگر بریزید.  چای شیرین‌بیان را یک یا دو بار در روز برای تسکین مشکل کبد چرب غیر الکلی مصرف کنید.  این چای را هر روز مصرف کنید تا زمانی که از شر مشکل کبد چرب به طور کامل رهایی پیدا کنید.

۸. چای سبز

چای سبز دارای آنتی‌اکسیدانی طبیعی است که سبب حذف سموم (مضر) از کبد و بدن می‌شود. این چای حاوی مقادیر زیادی کاتچین است که به حمایت از عملکرد کبد کمک می‌کنند. بنابراین این نوشیدنی به ارتقاء سلامت کبد کمک می‌کند. بنابراین چای سبز را دست کم ۲ تا ۳ بار در روز مصرف کنید تا سریعا از شر این مشکل خلاص شوید.

۹. چای خار مریم

خارمریم یک داروی گیاهی است که به طور موثر سیروز را درمان می‌کند و همچنین باعث ارتقاء سلامت کلی کبد می‌شود. این گیاه دارویی قدرت از دست‌ رفته‌ی کبد را بازمی‌گرداند. برای آماده‌سازی چای خارمریم یه این صورت عمل کنید که ابتدا دانه‌های گیاه خارمریم را آماده کنید و آنها را در هاون بریزید.  دانه‌ها را خوب بکوبید تا پودر شوند.  سپس دانه‌های خرد‌شده‌ی خارمریم را در فنجان بریزید.  حالا آب داغ را روی این دانه‌های خرد شده بریزید.  اجازه دهید به مدت حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بماند تا دم بکشد.  چای دارویی خارمریم را برای درمان سیروز بنوشید.  مصرف چای خارمریم به صورت یک بار در روز قطعا به شما در جلوگیری از سیروز کبدی کمک خواهد کرد و همچنین سبب ارتقاء سلامت کبد خواهد شد.

۱۰. چای رازیانه

رازیانه یک گیاه فوق کارآمد است که برای بهبود پاکسازی مستقیما بر سیستم گوارشی تاثیر می‌گذارد. این گیاه در همان خانواده‌ی هویج‌ها قرار می‌گیرد و یک ادرار آور است که جریان ادرار را افزایش می‌دهد و پاکسازی خون را بهبود می‌بخشد.

به همین دلیل، این دمنوش یک پاک کننده کبد بسیار قوی است که حاوی ویتامین‌های A، B، C، D و مواد معدنی شفابخش مختلفی است. از آنجا که این گیاه حاوی استروژن است که برای کمک به گوارش و سم زدایی مانع اسپاسم عضلانی می‌شود، در نتیجه پاکسازی گوارشی را تحریک می‌کند.

گردآورنده: شهین سهرابی