جمعه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۱۹:۲۰

ارتقای جایگاه بانوان در نظام مهندسی ساختمان یزد در دستور اقدام است

ارتقای جایگاه بانوان در نظام مهندسی ساختمان یزد در دستور اقدام است
رییس نظلم مهندسی ساختمان یزد گفت: بانوان را دارای شاخص بالاتری از عملکرد دانست و گفت: در راستای ارتقای جایگاه بانوان در نظام مهندسی ساختمان برنامه هایی در دست اقدام داریم.

به گزارش تیتربرتر؛ مهدی سالاری در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات یزد افزود: از آنجا که قانون برای همه است و این جزو مطالبات مردم هم مطرح شده بنابراین واحد پرونده های خاص را ایجاد کردیم و از این پس تمام ساختمان های خاص و عادی که خارج از گردش کاری شهرداری و نظام مهندسی ساختمان اقدامی انجام دهند ملزم به تمکین قانون خواهند شد.

سالاری با بیان اینکه شاخص های ما در نظام مهندسی ساختمان یزد رو به بهبود است، گفت: به نظر میرسد مجموعه اقدامات سال گذشته به تدریج شاخص های ساخت و ساز را رو به بهبودی برده است به این ترتیب که آمار تخلفات ناظران و کم کاری آنها نسبت به سال های گذشته کمتر شده است.

مهدی سالاری گفت: در خصوص هزینه پروانه ساخت و ساز در یزد گفت: در کل دنیا 9 درصد از هزینه ساخت و ساز باید برای امورات مهندسی ساختمان اعم از تهیه و نظارت بر کار ساختمان هزینه شود که این مقدار در کشور 3 تا 5 درصد هزینه ساخت است.

وی افزود: بیشترین علت سوق یافتن افراد به سمت ساخت و ساز بدون پروانه این است که در مواردی هزینه صدور پروانه به مراتب گرانتر از جرایم کمیسیون ماده 100 شهرداری است.