شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۰۵

جزییاتی از افزایش زمان پخش مسابقه عصر جدید

جزییاتی از افزایش زمان پخش مسابقه عصر جدید
زمان پخش مسابقه عصر جدید به دلیل تداخل با بازی های فوتبال و قرار گرفتن در آستانه ماه محرم افزایش یافت.

به گزارش تیتربرتر؛ عصر جدید  بزرگترین مسابقه استعدادیابی تلویزیونی است که  با اجرا و کارگردانی احسان علیخانی و داروی امین حیایی، رویا نونهالی، آریا عظیمی نژاد و بشیر حسینی پخش می شود. عصر جدید  با تمام کمی‌ها و کاستی‌هایش جز پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی محسوب می شود و  احسان علیخانی با تهیه این برنامه از "ماه عسل" بالاخره خداحافظی کرد و توانست برنامه ای خاص، هرچند با برداشتی از برنامه هایی شبیه به عصر جدیدهای همه دنیا تولید کند و البته در معرفی چهره ها و شخصیت های با استعداد این مرز و بوم موثر باشد.

در دوران سختِ کرونایی، "عصر جدید" جزو برنامه‌هایی بود که چند قسمتی را بدون تماشاگر روی آنتن رفت و چون جذابیت برنامه کاهش یافته بود و کرونا نیز همچنان ادامه داشت. تصمیم بر این شد که تماشاگران با پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سالن برنامه حضور یابند و تماشاگر اجرای شرکت کنندگان باشند.

این برنامه از اواخر بهمن ماه سال 97 در حال بخش است و در حال حاضر در شرایط کرونایی با رعایت پروتکل های بهداشتی فصل دوم این برنامه در حال پخش است.

ماجرای کرونایی شدن داور عصر جدید

ماجرای کرونایی شدن داور عصر جدید
ماجرای کرونایی شدن داور عصر جدید

خبر تعطیلی "عصر جدید" حاشیه‌ها و شائبه‌هایی را به‌وجود آورد که یکی از مهم‌ترین آنها ابتلای یکی از داوران برنامه به کرونا بوده است. در این اطلاعیه آمده بود: "عصر جدید" از 19 تیرماه تا اطلاع‌ثانوی تعطیل شده و ضبط ادامه قسمت‌های دور دوم فصل جدید به آینده موکول شده است. قسمت سوم از دور دوم، به دو قسمت با دو اجرا تقسیم شده است که به همراه آیتم‌های ویژه در دو شب پخش می‌شود. 

در این قسمت که پس از پروتکل‌های جدید وزارت بهداشت و دستورالعمل‌های تازه ستاد ملی مبارزه با کرونا ضبط شده است، همه تماشاگران و عوامل عصر جدید با ماسک وارد استودیو شدند. به گفته مدیر رسانه‌ای "عصر جدید" پنجمین اجرا به دلیل مثبت بودن تست کرونایی که در پشت صحنه پیش از ورود به استودیوی برنامه از شرکت‌کنندگان گرفته شد، از گردونه رقابت کنار گذاشته شد و به این ترتیب، قسمت سوم از دور دوم، تنها با چهار اجرا طی خواهد شد.

قسمت‌های سوم و چهارم از دور دوم هم، با رعایت تمام موازین بهداشتی اعم از ضدعفونی کردن کامل لوکیشن، حفظ فاصله فیزیکی بین تماشاگران و استفاده همگان از ماسک در تمام ساعات حضور در استودیوی برنامه و هنگام ضبط، تولید شده که رقابت چهار شرکت‌کننده را امشب و فردا و هفته آینده 5 رقابت را در دو روز شنبه و یکشنبه خواهید دید.

بزرگ‌زادگان مدیر رسانه‌ای "عصر جدید" درباره خبرهای غیرواقعی ابتلای یکی از داوران "عصرجدید" به کرونا، توضیح داد: بعد از تعطیلی متأسفانه برخی در فضای مجازی شروع کردند مصاحبه چند سال قبل خانم نونهالی که گفته بودند پزشکان به‌دلیل مشکل تارهای صوتی خواسته‌اند برای مدتی بازی نکند را وایرال کرده‌اند. تازه آن گفت‌وگو را هم تکه‌تکه کردند و مصاحبه کامل را هم بازنشر نداده‌اند! خوشبختانه هیچ مشکلی وجود ندارد و همه عوامل در صحت و سلامت‌اند. 

از سرگیری ضبط عصر جدید

از سرگیری ضبط عصر جدید
از سرگیری ضبط عصر جدید

مسابقه استعدادیابی ایران که از 19 تیرماه در اقدامی خودخواسته و به طور موقت، به دلیل موج دوم کرونا متوقف شده بود، حالا دارد به ضبط خود ادامه می‌دهد، منتها شرایط عصر جدید تغییر کرده است و با سفت و سخت‌ترین مراعات‌های بهداشتی و اِعمال شدید مفاد پروتکلی که از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده، در حال تولید است.

از جمله این تغییر وضعیت عمده می‌توان به حذف تماشاگران در استودیو، تعطیلی بخش‌هایی از پشت صحنه از جمله استودیوی همراهان و خانواده شرکت‌کنندگان، گرفتن تست کرونا از تمامی عوامل و شرکت‌‌کننده‌ها و کم کردن نفرات تیم ضبط و تولید این برنامه اشاره کرد.

احسان علیخانی قبلاً هم در این برنامه با تأکید گفته بود، خیلی شرایط سختی برای ادامه ضبط "عصر جدید" داریم اما داریم تلاش می‌کنیم با همه رعایت‌های قانونی و بهداشتی، این شادی و دلخوشی برای مردم بماند و بتوانیم این برنامه را راهی آنتن کنیم.

جزییاتی از افزایش زمان پخش "عصر جدید"

جزییاتی از افزایش زمان پخش
جزییاتی از افزایش زمان پخش "عصر جدید"

به دلیل تداخل پخش برنامه تلویزیونی "عصرجدید" با بازی‌های باقیمانده از لیگ برتر فوتبال و همچنین جام باشگاه‌های اروپا، غیر از شنبه‌ها و یکشنبه‌ها، از این هفته، سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها هم عصرجدید روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

مهمترین دلیل اضافه شدن روزهای پخش این مسابقه تلویزیونی، تداخل زمان پخش با مسابقات ورزشی مهم و پایان پخش مرحله دوم پیش از فرا رسیدن ماه محرم خواهد بود، تا با معرفی شرکت‌کنندگان منتخب مردم، آنان زمان کافی برای آماده‌سازی تا شروع ضبط مرحله بعدی را دارا باشند.

در جدول جدید پخش، بخش‌های اول و دوم از قسمت پنجم شنبه و یکشنبه، همچنین قسمت ششم دور دوم عصرجدید، سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته به مخاطبان تقدیم می‌شود و این روال، برای قسمت‌های هفتم تا دهم از این مرحله هم برقرار خواهد بود تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.

زمان پخش اولین برنامه‌ اعلام نتایج که به برگزیدگان 5 برنامه نخست مرحله دوم اختصاص دارد هم، جمعه هفدهم مردادماه است و تاریخ پخش دومین برنامه اعلام نتایج که پرونده راه‌یافتگان به مرحله نیمه‌نهایی را می‌بندد، متعاقبا اعلام خواهد شد.

در برنامه امشب و فرداشب، پارسا سیمین‌مرام در رشته خوانندگی و با اجرایی دوزبانه، شاهرخ رضایی در رشته شعبده همراه با گروهش که مردانی سیاهپوش‌اند، سجاد اسماعیلی در رشته استندآپ کمدی، محمدرضا محمدی و گروهش با نام ضربان و محمد بازوپیشه در رشته سیرک با هم رقابت می‌کنند تا فرداشب مشخص شود هیات داوران عصرجدید، کدام اجراها را راهی مرحله آرای مردمی خواهند کرد.

گردآورنده: علی عزیزی