شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۵۹

برخورد با تصدی گری اتباع در روستاهای شهرستان یزد پیگیری می شود

برخورد با تصدی گری اتباع در روستاهای شهرستان یزد پیگیری می شود
یزد- رفع مشکل برخی از روستاها نیازمند تصمیمات فراتر از ادارات است مانند موضوع اتباع که با حمایت دادستان و شورای تامین و دادگستری در حال رفع آنها هستیم و نیازمند همکاری دهیاران است.

به گزارش تیتربرتر، سیدمحمد رستگاری فرماندار یزد در نشست دهیاران و بخشداران شهرستان یزد و اشکذر گفت: از سال گذشته در تک تک روستاها جلسات مردمی برگزار شد همان صورتجلسات با عنوان محور کارها پیگیری می کنیم.

وی افزود: نتایج این نشست را بعد از فرصت شش ماهه ارزیابی می کنیم.

وی اظهار داشت: محدودیت های بودجه ای در استان و کشور وجود دارد ولی با همت دهیاران و مردم کارهای خوبی انجام شده مانند ساخت دو پل با جذب اعتبار 4 میلیارد تومان و ساخت ورودی روستای محمدآباد که انجام شد.

رستگاری گفت: رفع مشکل برخی از روستاها نیازمند تصمیمات فراتر از ادارات است مانند موضوع اتباع که با حمایت دادستان و شورای تامین و دادگستری در حال رفع آنها هستیم و نیازمند همکاری دهیاران است.

وی بیان کرد: برخی اتباع در تصدی گری ها دستگیر شدند کارت آنها باطل و از کشور ترد شدند.

فرماندار یزد گفت: در موضوع برخورد با تصدی گری اتباع در شهرستان یزد قطع انشعاب گاز کوره ها و میدان میوه تره بار و بخورد شدید تر با گلخانه ها را دستور کار داریم و گاز گلخانه ها هم قطع خواهد شد.

وی به ترد اتباع غیر مجاز ساکن در روستاهای اکرمیه و اکرم آباد با همکاری دهیاری ها تاکید کرد و افزود:  با جدیت این موضوع را پیگیری می کنیم.

وی همچنین به موضوع بیکاری و ضرورت اشتغال اشاره کرد و گفت: باید تسهیلات اشتغال برای شهرستان جذب شود.

قانون انتخابات شوراها باید اصلاح شود

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکلات روستاها هدف برگزاری این نشست است و باید قبول کنیم در شرایطی هستیم که بخشی از مردم عصبانی هستند بنابراین باید رضایتمندی را بالا ببریم.

وی افزود: احساس امید را باید در جامعه بالا ببریم و هر کس خدمت نکند در این شرایط خائن به دین و مملکت است.

وی گفت: شوراها یک نهاد مردمی هستند و در راستای پیگیری مطالبات و خدمت به مردم شکل گرفتند ولی کارایی لازم را نداشتند لذا باید در قانون انتخابات شوراها تجدید نظر شود.

جوکار افزود: شورا اگر محل تنش و گرایشات خاص باشد هیچ ارزشی ندارد و باید بدون دغدغه منافع حذبی خدمت کنند.

جوکار با بیان اینکه شوراهایی در کشور داریم که تمام اعضای آنها متخلف شناخته شدند لذا قوانین شوراها جای بازنگری دارد.

وی بیان کرد: شوراهای اسلامی بخش مرکزی یزد مطالبات را جدی پیگیری کنند و جلساتی هم در روستاها برگزار خواهد شد.