دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۹ ۰۷:۱۸
خرید عرضه اولیه ولپارس چقدر پول می خواهد؟

عرضه اولیه ولپارس بخریم یا نه؟

خرید عرضه اولیه ولپارس چقدر پول می خواهد؟
بر اساس اطلاعیه سازمان بورس شرکت لیزینگ پارسیان، 20 درصد از سهام خود را با نماد «ولپارس» را روز چهارشنبه 18تیر ماه به روش عرضه اولیه وارد بورس می‌کند.

به گزارش تیتربرتر؛ سهامداران این هفته خود را برای عرضه اولیه ولپارس در روز چهارشنبه هیجدهم تیر ماه آماده می‌کنند. آنطور که شرکت بورس در اطلاعیه‌ اش اعلام کرده‌ است، قرار است 20 درصد سهام شرکت لیزینگ پارسیان با نماد ولپارس در بورس به روش عرضه اولیه به فروش برسد. در ادامه بررسی خواهیم کرد که آیا نماد ولپارس در عرضه اولیه بخریم یا خیر؟

پیش از این در سال جاری سهام سرمایه گذاری صبا تامین، شستا ، پگاه گیلان، لاستیک یزد، آریا سوسول، وپویا و سیتا در عرضه اولیه ارائه شده است.

جزییات عرضه اولیه ولپارس

جزییات عرضه اولیه ولپارس
جزییات عرضه اولیه ولپارس

سازمان بورس طی اطلاعیه جزئیات سومین عرضه اولیه تیرماه را اعلام کرد. براساس این اطلاعیه در روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ تعداد ۴۰۰ میلیون سهم معادل ۲۰ درصد از سهام شرکت “لیزینگ پارسیان” به عنوان پانصد و چهلمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش “واسطه گری‌های مالی به جز تامین وجوه بیمه و بازنشستگی” گروه “سایر واسطه‌گری‌های مالی “و طبقه ” اجاره‌داری مالی” در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد “ولپارس” به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

تعداد 335 میلیون سهم از کل سهام قابل عرضه در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم به غیر از صندوق های سرمایه گذاری در روز عرضه اختصاص خواهد یافت و تعداد 65 میلیون سهم نیز صرفا به صندوق های سرمایه گذاری در روز معاملاتی شنبه مورخ 21/04/1399 به قیمت کشف شده در روز عرضه  مورخ 18/04/99 اختصاص خواهد یافت و ساز و کار عملیاتی آن متعاقبا توسط سازمان بورس اعلام خواهد شد.

نکته مهم اینکه شرکت لیزینگ پارسیان از زیرمجموعه های مهم وپارس بانک پارسیان می باشد. خگستر مالک و سهامدار عمده بانک پارسیان می باشد و طبق روال همیشگی تمام عرضه اولیه ها با اقبال بازار و رشد خوبی مواجه می شوند و از این ناحیه به نفع وپارس و خگستر خواهد بود.

عرضه اولیه ولپارس بخریم یا نه؟

عرضه اولیه ولپارس بخریم یا نه؟
عرضه اولیه ولپارس بخریم یا نه؟

شرکت لیزینگ پارسیان در سال ۱۳۷۹ تأسیس و با شماره ۱۷۰۹۳۱ در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسید. این شرکت تحت نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت نموده و یکی از برترین‌های صنعت لیزینگ کشور در زمینه اجاره و واگذاری اموال منقول و غیرمنقول در کشور است. این شرکت از مؤسسین کانون و انجمن شرکت‌های لیزینگ ایران به شمار می‌رود.

مدیرعامل لیزینگ پارسیان، از عرضه اولیه سهام این شرکت با نماد ولپارس، در بورس تهران تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: پروسه عرضه لیزینگ پارسیان در بورس تهران به مراحل پایانی رسیده است و در مرحله قیمت‌گذاری قرار دارد.

داوود کاغذگران، اظهار کرد: طبق برنامه‌ها و هماهنگی‌هایی که با هیات پذیرش بورس تهران داشتیم، عرضه اولیه لیزینگ پارسیان در نیمه دوم تیرماه انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه افزایش سرمایه را هم در دستور کار دارید، تصریح کرد: ولپارس به‌تازگی افزایش سرمایه داده‌ و سرمایه شرکت از 120 میلیارد به 200 میلیارد تومان رسیده است که با همین میزان سرمایه وارد بورس خواهیم شد.

مبلغ مورد نیاز برای خرید عرضه اولیه ولپارس

مبلغ مورد نیاز برای خرید عرضه اولیه ولپارس
مبلغ مورد نیاز برای خرید عرضه اولیه ولپارس

مبلغ مورد نیاز خرید عرضه اولیه سهم ولپارس در روز چهارشنبه 99/04/18 در صورت استقبال، هر کد حقیقی و حقوقی می‌تواند حداکثر 300 سهم در بازه قیمتی 300 تا 320 تومانی ثبت سفارش انجام دهد که حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای آن 96 هزار و 500 تومان خواهد بود.

البته با توجه به ورود معامله‌گران تازه وارد به بورس در هفته‌های اخیر ( با فرض مشارکت ۳ تا 5 میلیون نفری) پیش‌بینی می‌شود به هر نفر حدود 67 تا 111 سهم تخصیص داده شود که حدود 22 هزار تا 36 هزار تومان خواهد بود.

سعی کنید در صورت تمایل به خرید از امروز حسابتان را شارژ کنید چرا که ممکن است بخاطر ترافیک بالا با مشکل مواجه شوید.

بر این اساس با توجه به افزایش متقاضیان خرید، نیاز به نقدینگی زیادی ندارد و تاثیری بر بازار نخواهد گذاشت.

البته علت در نظر گرفتن 3 تا 5 میلیون نفر؛ در نظر گرفتن اختلالات سامانه معاملاتی، احتمال کاهش مشارکت بدلیل کوچکی سهم و پرنرکدن حجم مبنا یا بالعکس حضور بیشتر سهامداران جدید در این مدت باشد.

ساعت ثبت سفارش عرضه اولیه ولپارس

سهام «ولپارس» مربوط به یکی از برترین‌های صنعت لیزینگ کشور در زمینه اجاره و واگذاری اموال منقول و غیرمنقول در کشور است. عرضه اولیه ولپارس روز ۴ شنبه 18 تیر ۹۹ انجام می شود و ثبت سفارش نیز احتمالا از ساعت 7:30 تا 11:30 صبح خواهد بود.

بیشتربخوانید: جزئیات عرضه اولیه پنج شرکت جدید در بورس

آشنایی با شرکت لیزینگ پارسیان (ولپارس)

آشنایی با شرکت لیزینگ پارسیان (ولپارس)
آشنایی با شرکت لیزینگ پارسیان (ولپارس)

شرکت لیزینگ پارسیان بصورت سهامی خاص ۲۳ بهمن سال ۷۹ با سرمایه گذاری شرکت گسترش صنایع ایران خودرو تاسیس شده و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده و فعالیت آن از یک مهر سال ۸۰ آغاز شده است.

نام اولیه شرکت لیزینگ خودرو سواری و سرمایه اولیه ۱۰۰ هزار تومان بوده که در ۱۶ خرداد سال ۸۳ نام شرکت لیزینگ پارسیان تغییر یافت. آخرین مجوز فعالیت این شرکت در ۳۱ شهریور سال ۹۸ توسط بانک مرکزی صادر شده که مدت اعتبار آن یک سال است و تمدید آن منوط به فعالیت شرکت در چارچوب قوانین و مقررات و دستورالعمل اجرایی تاسیس، نحوه فعالیت و نظارت بر شرکت های لیزینگ است.

این شرکت با ۸۱ نیروی انسانی دارای سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی است و ۱۰۰ درصد سهام آن به گروه مالی پارسیان تعلق دارد. انجام عملیات لیزینگ، خرید و فروش اوراق بهادار به منظور مدیریت نقدینگی و مشارکت در تامین سرمایه هرگونه شرکت در شمار فعالیت ها محسوب می شود.

لیزینگ یکی از مؤثرترین و هدفمندترین انواع تأمین مالی است که می‌تواند منجر به رشد و شکوفایی تولید شود. لیزینگ‌ها با اعطای تسهیلات اعتباری نقشی کلیدی در خروج اقتصاد از رکود، کاهش بیکاری، کاهش تورم، افزایش ظرفیت‌های تولید، افزایش قدرت خرید آحاد جامعه و ایجاد رونق اقتصادی ایفا می‌کنند. با توجه به فرصت‌های ایجاد شده در فضای پساتحریم، ارائه تسهیلات به فعالین اقتصادی جهت نوسازی فناوری تولید، منجر به بهبود بهره‌وری و کاهش مصارف انرژی می‌گردد. این مهم ضمن همراهی با اهداف طرح تحول اقتصادی، فواید زیست‌محیطی بسیاری در بر خواهد داشت.

شرکت لیزینگ پارسیان سرآمدی در عرصه صنعت لیزینگ را چشم‌انداز و حداکثر سازی ارزش برای ذینفعان و کسب حداکثر رضایت مشتریان را رسالت خود قرار داده است.

شرکت لیزینگ پارسیان با تأمین کالاهای مصرفی بادوام مورد نیاز آحاد جامعه ضمن تقویت قدرت خرید آنان، در راستای افزایش رفاه جامعه و تحقق مسئولیت‌های اجتماعی خود گام برمی‌دارد.

لیزینگ پارسیان در کنار مجموعه بانک پارسیان با نوآوری، ارزش‌آفرینی و تکیه بر تجربه کارکنان متخصص خود در مسیر تحقق چشم‌اندازش حرکت می‌نماید.

بیشتربخوانید: دلیل اصلی ابطال معاملات شستا!

محصولات و خدمات لیزینگ پارسیان

  1. ارائه تسهیلات اعتباری برای خرید انواع خودرو 
  2. ارائه تسهیلات اعتباری برای خرید انواع محصولات حوزه خدمات 
  3. ارائه تسهیلات اعتباری برای خرید انواع لوازم خانگی و اداری، تجهیزات و لوازم کامپیوتری، ارتباطی و مخابراتی 
  4. ارائه تسهیلات اعتباری برای خرید انواع محصولات و ناوگان حوزه حمل و نقل
  5. ارائه تسهیلات اعتباری برای خرید انواع محصولات حوزه صنعت، معدن و کشاورزی 
  6. ارائه تسهیلات اعتباری برای خرید انواع محصولات حوزه بهداشت و سلامت 
  7. همکاری با کلیه تامین کنندگان کالاهای بادوام در زمینه ارائه تسهیلات به خریداران  

سهامداران عمده ولپارس

سهامداران عمده ولپارس

خلاصه اطلاعات مالی شرکت لیزینگ پارسیان

خلاصه اطلاعات مالی شرکت لیزینگ پارسیان

پیش بینی سود و زیان برای سال مالی منتهی به 1399/10/30

پیش بینی سود و زیان برای سال مالی منتهی به 1399/10/30

گردآورنده: الهام خلیلی خو