چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹ ۲۳:۴۳

مرداب دیوک با تن پوش سبز رنگ

مرداب دیوک با تن پوش سبز رنگ
مرداب دیوک واقع در استان مازندران یکی از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد است که در نزدیکی تهران قرار دارد.

تیتربرتر: استان مازندران یکی از پر جاذبه ترین استان های کشورمان محسوب می شود و بی شک مرداب دیوک یکی دیدنی ترین مناطق این استان سرسبز می باشد. در ادامه با زیبایی های مرداب دیوک بیشتر آشنا خواهیم شد.

معرفی مرداب دیوک

معرفی مرداب دیوک
معرفی مرداب دیوک

سرزمین های شمالی محصور در میان کوه ها و مملو از رودخانه ‌ها، جنگل ها، مرداب ها و دریاچه های زیبا، هنوز هم جاهای بکر و کم رفت و آمد تری دارند که شاید بسیاری از ما از آن بی خبر باشیم. دیوک مردابی است که در نزدیکی تهران واقع شده. این مرداب یکی از جاهای دیدنی مازندران است که در منطقه‌ کلاردشت قرار دارد. برای رسیدن به این محل، باید از مسیر جاده چالوس به سمت کلاردشت و از میان جنگل های این منطقه عبور کنید.

این مرداب یکی از مناطق اسرارآمیز ایران است که در میان شاخ و برگ انبوه جنگل های کلاردشت قرار گرفته است. پس از کمی پیاده روی در لابلای درختان انبوه و سر به فلک کشیده، در میان مه و خزه های چسبیده به سنگ ها و در حالی که صدای پرندگان گوش شما را نوازش می کند، به این مرداب می رسید. صحنه هایی که در اطراف این مرداب می بینید شبیه لوکیشن های فیلم‌های علمی تخیلی و معما گونه است که قهرمان داستان از میان جنگلی انبوه و مه آلود عبور می کند و از میان شاخ و برگ ها و صخره های خزه ای و بوته‌ ها، به مردابی که سطح آن پوشیده از خزه است می رسد. یکی از لذت‌های این سفر جنگل‌گردی و کشف مرداب است، بنابراین شاید بهتر باشد آدرس دقیق را ندانیم و غافل‌گیر شویم و از لذت اکتشاف بی‌بهره نمانیم.

زمان سفر به مرداب دیوک

زمان سفر به مرداب دیوک
زمان سفر به مرداب دیوک

همانطور که می‌دانید، بهترین زمان سفر به سرزمین‌های شمالی نیمه‌ی اول سال است. در بهار طراوت و تازگی جوانه‌های درختان روح‌تان را تازه می‌کند و در تابستان تابش آفتاب بر سطح مرداب شما را شگفت زده خواهد کرد اما اگر دوست داشته باشید با کمی سرما سفرتان را به چالش بکشید، پائیز هم برای دیدن مرداب دیوک مناسب است. تنها چیزی که باید توجه داشته باشید، برخورداری از تجهیزات مناسب سفر‌های زمستانه است. سفر در پائیز این مزیت را دارد که با رنگ‌های بسیار زیبایی روبرو خواهید شد. سطح مرداب، در این فصل فقط سبز نخواهد بود و زیبایی خاص خودش را دارد. فصل هزار رنگ پاییز شما را با منظره‌ای رویایی روبرو خواهد کرد.
البته سفر در زمستان را به خاطر سرما و بارندگی به شما توصیه نمی‌کنیم مگر اینکه هیجان و روبرو شدن با چالش در سفر هدف شما باشد.

مطالب مرتبط: سفری به دل جنگل مرسی سی یا راش

سفر یک روزه به مرداب دیوک

سفر یک روزه به مرداب دیوک
سفر یک روزه به مرداب دیوک

خوشبختانه این سفر را به راحتی می‌توانید برای یک روز برنامه‌ریزی کنید و یک آخر هفته راهی سفری فراموش‌نشدنی و لذت‌بخش شوید. کلاردشت تقریبا به تهران نزدیک است و اگر صبح زود راه بیفتید در شروع روز در جنگل خواهید بود و می‌توانید راه‌پیمایی را شروع کنید و چند ساعتی را در جنگل و در کنار مرداب بگذرانید و بعدازظهر راه برگشت را در پیش بگیرید و به این ترتیب هنگام شب خانه خواهید بود. اما اگر قصد شب‌مانی دارید، در منطقه‌ی کلاردشت ویلا و مجتمع‌های اقامتی زیادی برای اجاره وجود دارد.

ملزومات سفر به مرداب دیوک

ملزومات سفر به مرداب دیوک
ملزومات سفر به مرداب دیوک

برای رفتن به مرداب دیوک سبک سفر کنید.در این سفر قرار است پیاده روی کنید. باید پا در جنگل بگذارید و شروع به اکتشاف کنید. همین‌طور که غرق در زیبایی جنگل و صدای پرندگان و صدای سکوت هستید، با این مرداب غافلگیر خواهید شد. پس کرم ضد آفتاب به صورت خود زده، کفشی مناسب به پا کرده و لوازمی چون بطری آب و هر چه فکر می‌کنید در چند ساعت پیاده روی ممکن است به آن نیاز پیاده کنید با خود برداشته (البته بار خود را سنگین نکنید) و قدم در این طبیعت بکر بگذارید.  
. لوازم ضروری و داروهای شخصی‌تان را بردارید و یادتان باشد در هر سفری بهتر است یک دست لباس اضافه هم به همراه داشته باشید. علاوه بر مسیر زیبایی که در آن پیاده‌روی می‌کنید، در کنار مرداب هم مناظری عجیب و خیال‌انگیز خواهید دید، پس دوربین عکاسی یادتان نرود.

و اما نکته‌ آخر: مرداب دیوک منطقه‌ای منحصر به فرد و جزو مناطق ارزشمند طبیعت ایران است؛ مراقب زیبایی و ارزش این منطقه باشیم و حتما کیسه‌ زباله همراه ببریم.

گردآورنده: فرحان مرادی