چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۷:۱۷

فیلم| ماجرای پژمان جمشیدی در سفر با علی مصفا!

فیلم| ماجرای پژمان جمشیدی در سفر با علی مصفا!
پژمان جمشیدی بازیکن اسبق پرسپولیس خاطره جالبی از دیدارش با علی مصفا تعریف کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ پژمان جمشیدی بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی که این روزها در سینما و تلویزیون مشغول به کار است، در یک برنامه خاطره جالبی از اولین دیدارش با علی مصفا پیش از فیلمبرداری فیلم «جهان با من برقص» تعریف می کند.

ماجرای اولین دیدار پژمان جمشیدی با علی مصفا

ماجرای اولین دیدار پژمان جمشیدی با علی مصفا
ماجرای اولین دیدار پژمان جمشیدی با علی مصفا

 

جمشیدی در این باره می‌گوید: اولین روزی که قرار بود برای این فیلم به شمال برویم، آقای مصفا ماشین نداشتند و قرار شد من به دنبال او بروم و باهم همسفر شویم. شب قبل از سفر، با پیمان قاسم‌خانی صحبت کردم و از او درباره فرهنگ و نویسنده های فرانسه پرسیدم. همچنین یک پوشه از موزیک های فرانسوی هم انتخاب کردم که در سفر آنها را گوش کنیم. اوایل راه دیدم آقای مصفا راحت نیستند و تا جایی رفتیم تا نهار بخوریم که از آنجا دیگر یخ بین مان آب شد و با دست کباب خوردیم و در ماشین هم درباره اتفاقات رختکن پرسپولیس و اینکه علی پروین چی می گفت حرف زدیم.»

تیزر جهان با من برقص با بازی پژمان جمشیدی و علی مصفا

{flvremote}https://hw14.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/20690d7ecf3dbf9ba9aef4b32af8b03218878317-480p.apt?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6ImM4NGY4MzBmN2ZhN2ZkNTQzMjdmNmNjNDkwMmVlOTQwIiwiZXhwIjoxNTkzNjM1MjU4LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.y3ooaFOyLLw5gLAZrPGfiCz4PL6D8DumLY_2G5xTM5w|https://static.cdn.asset.aparat.com/avt/18878317-6344-b__773926099.jpg{/flvremote}

 

بیوگرافی علی مصفا

بیوگرافی علی مصفا و لیلا حاتمی
بیوگرافی علی مصفا و لیلا حاتمی

 

علی مصفا متولد 11 آذر 1345 در تهران، بازیگر است.

ازدواج علی مصفا

علی مصفا در سال 1377 با لیلا حاتمی بازیگر مشهور ایرانی ازدواج کرد،رابطه این دو از فیلم لیلا در سال 1375 که نقش دو عاشق را بازی می کردند شروع شد و در نهایت دو سال بعد به ازدواج ختم شد، ثمره این زندگی یک پسر بنام مانی و یک دختر بنام عسل می باشد.

بیوگرافی لیلا حاتمی

بیوگرافی لیلا حاتمی
بیوگرافی لیلا حاتمی

 

لیلا حاتمی در نهم مهر ۱۳۵۱ به دنیا آمد. پدرش علی حاتمی، کارگردان سرشناس سینمای ایران، و مادرش زری خوشکام، هنرپیشه سینما بود. او در رشتهٔ ریاضی فیزیک در تهران دیپلم گرفت. در مؤسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان شروع به تحصیل کرد. تحصیل در این دانشگاه را پس از دو سال نیمه کاره رها کرد و به دانشگاه لوزان، سوئیس رفت و آن‌جا ادبیات فرانسه خواند. به علت بیماری پدرش در ۱۳۷۵ تحصیل را نیمه‌کاره رها کرد و به ایران بازگشت.

ازدواج لیلا حاتمی

در سال ۱۳۷۷ با علی مصفا هنرپیشه سینمای ایران ازدواج کرد. او در گفتگویی که با ماهنامهٔ فیلم در شهریور ۱۳۹۰ انجام داد، بیان کرد احساسات عمیق شکل گرفته در حین ساخت فیلم لیلا، پایه‌گذار شکل‌گیری پیوند این دو در زندگی واقعی شده‌است از آن پس در تهران زندگی می‌کند. وی دارای دو فرزند به نام‌های مانی و عسل است

تحصیلات علی مصفا

فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی عمران از دانشگاه تهران می باشد، در یک خانواده فرهنگی بزرگ شد و حالا در کنار بازی و کارگردانی یک همسر مشهور دارد.

خانواده علی مصفا

علی مصفا در یک خانواده فرهنگی و مشهور بدنیا آمد،پدرش مظاهر مصفا شاعر واستاد برجسته دانشگاه تهران و استاد تمام وقت دوره های دکترای دانشگاه آزاد بود و مادرش خانوم امیربانو کریمی از اساتید ادبیات فارسی و متخصص سبک هندی بود،علی فرزند بزرگ خانواده و یک خواهر و دو برادر دارد.

شروع فعالیت بازیگری علی مصفا

لیلا حاتمی و علی مصفا
لیلا حاتمی و علی مصفا

 

در سال 1370 وقتی 25 ساله بود با فیلم امید بکارگردانی حبیب کاوش بازیگری را از سینما شروع کرد.،در سال 1380 با سریال کیف انگلیسی وارد قاب تلویزیون شد،با کارگردانی مستند فریب شعر و فیلم کوتاه هم سایه در سال 1381، نخستین تجربه فیلم بلند اش را بنام سیمای زنی در دورست را بدست آورد.

مصاحبه با علی مصفا

خیلی دلم می خواست نویسنده بودم و می نشستم قصه می نوشتم، یا مثلا نقاش بودم و می نوشستم به نقاشی کشیدن، کارهایی که نشسته انجام می  شود مورد علاقه ام است، کلا آدم راحت طلبی هستم،صادقانه بگویم جلوی دوربین اصلا راحت نیستم، عذاب می کشم، وقتی چیزی آدم را هدف می گیرید در مقابلش احساس نا امنی می کند و دوربین چنین کارکردی را برای من دارد.

بیشتربخوانید: ماجرای عطر نوید محمدزاده!+عکس

افتخارات علی مصفا

علی مصفا حالا چندین سیمرغ و جایزه بین المللی را نیز در افتخارات خود دارد،سیمرغ بلورین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم پری سال 73، سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی برای فیلم پله آخر سال 1390 و سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم تابستان داغ در سال 95 می باشد.

گردآورنده: علی اکبر رضایی