چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۱۱

جزییاتی از آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی+زمان برگزاری

جزییاتی از آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی+زمان برگزاری
آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای تعیین وضعیت این نیروها برگزاری می شود.

به گزارش تیتربرتر؛ تعیین تکلیف و استخدام معلمان حق التدریس  در راستای جبران کمبود معلم در سراسر کشور عملیاتی شده است چرا که در آستانه سالتحصیلی جدید 60 هزار معلم بازنشسته شدند کمبود حدود 100 هزار نفر معلم در حال حاضر محرز شده بود که در این راستا وزارت آموزش و پرورش با استفاده از این ظرفیت قانونی که مجلس برای دولت فراهم کرده است توانست کمبود نیرو را تا حد زیادی جبران کند.

در این راستا هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور براساسقانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه اجرایی را تصویب کردند که به موجب آن در راستای جذب معلمان حق‌التدریسی اقدام شود.

جزییات استخدام معلمان نهضت سوادآموزی

جزییات استخدام معلمان نهضت سوادآموزی
جزییات استخدام معلمان نهضت سوادآموزی

طبق بخشنامه‌ای که از وزارت آموزش و پرورش به همه استان‌ها ابلاغ شده است کلیه آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی که بعد از سال ۹۲ فعالیتشان استمرار داشته‌اند و قبل سال ۹۲ یک دوره حداقل با این سازمان همکاری داشته‌اند به‌صورت حق‌التدریس و با امتیازبندی که انجام می‌شود برابر نیاز هر استان به‌کار گرفته می‌شوند.

بر اساس همین بخشنامه  بعد از تأیید وزارت آموزش و پرورش این آموزشیاران در آزمون داخلی شرکت می‌کنند و بعد از موفقیت در این آزمون برای استخدام به‌وسیله کارگروه توسعه نیروی انسانی برابر ظرفیت شهرستان‌هایی که کمبود معلم دارند تقسیم‌بندی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: چرا معلمان بازنشسته رتبه بندی نشدند؟

 آموزشیارانی که دو دوره قبل از سال ۹۲ کلاس داشته‌اند و هم‌اکنون هم استمرار داشته‌اند، شامل حال بحث استخدام می‌شوند اما کسانی که قبل سال ۹۲ یک دوره و اکنون نیز استمرار دارند، شامل حال حق‌التدریس می‌شوند.

این آزمون در طول برنامه ششم صرفاً یک بار توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

زمان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی

زمان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی
زمان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی

دفتر منابع انسانی و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع تمام داوطلبان آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی می‌رساند با توجه به مجوز صادره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، زمان برگزاری آزمون استخدامی به‌روز جمعه 20 تیرماه 1399 تغییر پیداکرده است.

برنامه زمان‌بندی جدید این آزمون به شرح زیر اعلام می‌‌شود:

ویرایش محل پیشنهادی داوطلب برای حوزه برگزاری آزمون از روز یکشنبه اول تیرماه 1399 تا پایان روز چهارشنبه 4 تیرماه 1399

 توزیع کارت ورود به جلسه از طریق سایت www.hrtc.irاز روز دوشنبه 16 تیرماه

 زمان برگزاری آزمون، صبح روز جمعه 20 تیرماه 1399

ساعت شروع آزمون و محل برگزاری آزمون در کارت ورود به جلسه آزمون اعلام خواهد شد.

مواد امتحانی آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی

مواد امتحانی آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی
مواد امتحانی آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی

طبق اعلام سازمان نهضت سوادآموزی قرار است  آزمون  استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی در تاریخ 20 تیر ماه برگزار شود، این آزمون توسط جهاددانشگاهی برگزار خواهد شد و افراد برای قبولی باید به 50 درصد سؤالات پاسخ صحیح بدهند.

مواد آزمون عمومی این آزمون عبارتند از فناوری اطلاعات "مهارت‌های هفتگانه icdl" ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی هوش و توانمندیهای ذهنی.

مواد آزمون تخصصی عبارتند از اصول و فلسفه تعلیم و تربیت، روانشناسی پرورشی، روانشناسی رشد، روشها و فنون تدریس، اندازه‌گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی.

تمام موارد با ضریب یک است.

نمرات داوطلب  به تفکیک عمومی و اختصاصی محاسبه و حد نصاب امتحان بر اساس 50 درصد نمره کل آزمون است که در آن نمرات فرد با ارزش وزنی 40 درصد عمومی و 60 درصد تخصصی محاسبه می‌شود داوطلبان فاقد حدنصاب از سایر مراحل حذف می‌شوند.

گردآورنده: الهام خلیلی خو