چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹ ۰۴:۵۳

دانلود و پخش فیلم The Platform با زیرنویس فارسی

پِلَتفُرم (Platform‎)، یک فیلم اسپانیایی در ژانر علمی تخیلی ترسناک مهیج به کارگردانی گالدر گازتلو-اوروتیا است؛ که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

تیتربرتر: فیلم نخستین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به روی پرده رفت که با استقبال مردم و منتقدان همراه بود. کمپانی نت‌فلیکس حق پخش جهانی فیلم را خرید و آن را در مارس ۲۰۲۰ منتشر کرد.

داستان مربوط به یک سازهٔ عمودی است که تعداد زیادی انسان در آن زندانی هستند. در این زندان یا دخمه، همهٔ سلول‌ها به‌صورت عمودی روی هم قرار گرفته‌است و از بالاترین طبقه (طبقه اول) تا پایین‌ترین طبقه ادامه دارد. در هر سلول ۲ نفر برای یک ماه زندگی می‌کنند و این افراد تا وقتی که یکی از آنها از بین نروند با هم هستند. ماه بعد افراد همه طبقه‌ها به طور کاملا تصادفی جا به جا می‌شوند. انسان‌ها توافق کرده‌اند در این سازه محبوس شوند و تعدادی از آنها دورهٔ حکم زندان خود را در آن می‌گذرانند و برخی داوطلبانه به آن آمده‌اند. سکویی برای غذارسانی به زندانیان وجود دارد که هر روز مقدار زیادی غذا روی آن وجود دارد. غذاها بر اساس سلیقه تمام زندانیان که در ابتدای ورود از آنها پرسیده شده‌است به بهترین نحو آماده می‌شود. این سکو از طبقه اول شروع به حرکت می‌کند و در هر طبقه (سلول) چند دقیقه توقف می‌کند و دو زندانی هر طبقه می‌توانند در این چند دقیقه هر مقدار غذا که می‌خواهند بخورند ولی اجازه ندارند از غذاهای روی سکو برای خود ذخیره کنند و فقط می‌توانند از آن بخورند.

اتفاق معمولی که در این زندان اتفاق می‌افتد این است که طبقات اول بیش از اندازه‌ای که نیاز دارند غذا مصرف می‌کنند اما هیچ غذایی به طبقات پایین نمی‌رسد. شخصیت اصلی داستان به تشویق یکی از کارمندان سابق این سازمان تلاش می‌کند که این نظام ظالمانه زندان را به هم بزند.

{flvremote}https://as1.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/ef963ee1cb575847fda00a0b07470ed420772194-720p.apt?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6ImMwNmIwYTFhYmMxOThiNmM0ZDg5YzJkNTdlMzNhYWVjIiwiZXhwIjoxNTkzNjc3OTE4LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.lAsQ1Jj4h1KTvBiDK9SAm49QTSWbHhx3zkqVY9sNRxQ|https://static.cdn.asset.aparat.com/avt/20772194-4136-b__133108852.jpg{/flvremote}

 

گردآورنده: فرحان مرادی

مطالب مرتبط: دانلود و پخش فیلم The Farewell با زیرنویس فارسی