چهارشنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۹ ۱۹:۴۷

مشخصات فنی فولکس واگن Arteon

مشخصات فنی فولکس واگن Arteon
شرکت خودروسازی فولکس واگن از جدیدترین مدل خود رونمایی کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ یکی از ویژگی های خودرو فولکس واگن Arteon گیربکس 8 سرعته اتوماتیک آن است. قیمت این خودروی لوکس 37 هزار دلار است.

خصوصیات خودرو فولکس واگن Arteon

خصوصیات خودرو فولکس واگن Arteon
خصوصیات خودرو فولکس واگن Arteon

 

Arteon در نسخه سدان با ترکیب دماغه تهاجمی و قسمت پشت شیب دار یک کوپه چهار در کمی جذاب تر است اما این مدل واگن طراحی تهاجمی Arteon را کمی بهبود می بخشد.

این سدان لوکس مبتنی بر آئودی A5 از فولکس واگن به عنوان پرچم دار لوکس این برند خطوطی ظریف را با تودوزی مناسب ترکیب کرده است. Arteon از موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی TSI با قدرت 268 اسب بخار و گشتاور 258 فوت پوند بهره می برد.

فیلم معرفی فولکس واگن آرتئون 2020

{flvremote}https://aspb3.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/e06da08b9fc79ba1737411ffa0014ec314955018-720p.apt?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6Ijg4ODg3NWYyNDNlNDAyNDIwZGNmOTc1NTU5NmNmMGMyIiwiZXhwIjoxNTkzMDM2MDEyLCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.6s9tdq-h9d-PB6ZX6nm-YyNEc4OL4xV0XHBVVTRgE5Q|https://static.cdn.asset.aparat.com/avt/14955018-3406-b__238968851.jpg{/flvremote}

 

موتور خودرو فولکس واگن Arteon

فولکس واگن Arteon
فولکس واگن Arteon

 

این موتور برای بازار ایالات متحده به گیربکس اتوماتیک هشت سرعته توزیع گشتاور فولکس واگن به جای نسخه دو کلاجه ای مجهز شده است که در خودروهای اسپرت تر به کار می رود. مشتریان در اروپا می توانند آپشن دیزلی و یا نسخه ای ضعیف شده از موتور 2.0 لیتری توربوشارژ را برای این خودرو انتخاب کنند. تمام مدل های Arteon در اروپا از گیربکس دو کلاجه هفت سرعته به جای نسخه هشت سرعته اتوماتیک ارائه شده در آمریکا بهره می برند.

شایعه شده است که احتمالا نسخه ای عملکرد بالا از Arteon نیز ارائه می شود. به گفته منابع داخلی فولکس واگن، یک Arteon R با قدرت 400 اسب بخار در راه است. گفته می شود این مدل شایعه شده به جای موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر معمولی از نسخه ای جدید از موتور افسانه ای VR6 بهره خواهد برد.

علاوه بر این‌ها، فولکس‌واگن یک پیشرانه ۲ لیتری دیزلی TDI را در دو نسخه ۱۸۸ و ۲۳۷ اسب بخاری همراه با سیستم چهار چرخ متحرک سفارشی 4MOTION ارائه خواهد کرد. نسخه جدید R-Line فولکس‌واگن آرتئون همچنین با توجه به ویژگی‌ها و امکانات بیش‌تری که نسبت به نسخه R-Line معمولی به صورت استاندارد ارائه می‌دهد، ارزش قیمتی بالایی نیز دارد.

بیشتربخوانید: مشخصات فنی تویوتا RAV۴ مدل ۲۰۲۰

امکانات خودرو فولکس واگن Arteon

امکانات خودرو فولکس واگن Arteon
امکانات خودرو فولکس واگن Arteon

 

فولکس‌واگن می‌گوید اضافه کردن این امکانات بیش‌تر بر روی نسخه R-Line معمولی مبلغی معادل ۴ هزار و ۷۵۵ پوند به قیمت خودرو اضافه خواهد کرد، اما این امکانات در تریم جدید R-Line Edition با تنها ۸۴۵ دلار بیش‌تر ارائه می‌شود.

سیستم کنترل شاسی پویا Dynamic Chassis Control یا (DCC)، سیستم ورود بدون کلید، دوربین ۳۶۰ درجه با امکان نمایش از بالا، رادار هشدار نقطه کور مخصوص فولکس‌واگن (Side Assist Plus)، رادار هشدار موانع عقب هنگان خروج از پارک، دستیار پارک، رینگ‌های ۲۰ اینچی آلمینیومی Rosario Black، رنگ خاکستری خاص Moonstone Grey بدنه، سقف و قاب‌های آینه مشکی رنگ و بسیاری مواردی دیگر از جمله امکانات و ویژگی‌ها اضافه شده به تریم R-Line Edition هستند.

عکس خودرو فولکس واگن Arteon
عکس خودرو فولکس واگن Arteon

 

نمایشگر ۹.۲ اینچی Discover Navigation سیستم اطلاعات‌سرگرمی، کیلومتر شمار دیجیتالی Active Info Display، پکیج بدنه اختصاصی R-Line و روکش‌ چرم ناپا صندلی‌ها از جمله دیگر امکانات استاندارد این خودرو هستند. به علاوه چراغ‌های LED دارای ویژگی‌های کمکی پویا و چرخش خودکار نور در پیچ‌ها با پیش‌بینی تصمیم راننده نیز برای این نسخه آرتئون ارائه می‌شود.

گفتنی است نسخه R-Line Edition فولکس‌واگن آرتئون که تنها ۱۰۰۰ دستگاه از آن در دنیا به فروش خواهد رسید، از اوایل مارس به مشتریان بریتانیایی تحویل خواهد شد.

قیمت خودرو فولکس واگن Arteon

قیمت خودرو فولکس واگن Arteon
قیمت خودرو فولکس واگن Arteon

 

طبق اعلام کمپانی آلمانی، تریم جدید R-Line Edition آرتئون در نسخه مجهز به پیشرانه ۲ لیتری TSI با توان ۱۸۷ اسب بخاری قیمت پایه ۳۶ هزار و ۸۵۰ پوندی، و در نسخه مجهز به پیشرانه ۲ لیتری TSI و سیستم چهار چرخ متحرک 4MOTION با توان ۲۶۸ اسب بخاری قیمت پایه ۴۲ هزار و ۱۲۰ پوندی خواهد داشت.

گردآورنده: علی اکبر رضایی