سه شنبه, ۰۳ تیر ۱۳۹۹ ۲۳:۲۰

ماجرای افشاگری آماندا علیه رامین رضاییان چیست؟

ماجرای افشاگری آماندا علیه رامین رضاییان چیست؟
دختری با انتشار چندین ویدیو از چت ها و تماس های خصوصی مدعی افشاگری علیه رامین رضاییان شد.

به گزارش تیتربرتر: دختری به نام آماندا با انتشار چند ویدیو از تماس ها و چت های خود با رامین رضاییان دست به افشاگری علیه این بازیکن در اینستاگرام زد. در پی انتشار این اطلاعات که هنوز صحت آنها مورد تایید قرار نگرفته است حواشی جدیدی برای بازیکن ملی پوش کشورمان ایجاد شد.

ماجرای افشاگری آماندا علیه رامین رضاییان

ماجرای افشاگری آماندا علیه رامین رضاییان
ماجرای افشاگری آماندا علیه رامین رضاییان

رامین رضاییان بازیکن سابق پرسپولیس همیشه با تیپ ها و رفتارهایش باعث ایجاد حواشی برای خود می شد حالا طی روز‌های اخیر ویدئو‌هایی از او منتشر شده که حواشی زیادی را در فضای مجازی ایجاد کرده است. این بازیکن ملی‌پوش و لژیونر که سابقه بازی در یکی از تیم‌های پرطرفدار را هم دارد اخیراً به واسطه ویدئو‌هایی که توسط یک خانم در اینستاگرام از او و رابطه اش با این فوتبالیست منتشر شده سوژه رسانه‌ها شده است. این ویدئو‌ها به وضوح چهره این ملی‌پوش سرشناس و صحبت‌های جنجالی که یک خانم داشته است را نشان می‌دهد.

محرومیت رامین رضاییان

محرومیت رامین رضاییان
محرومیت رامین رضاییان

گفته می‌شود پس از انتشار تصاویر و ویدیو های خصوصی رامین رضاییان کمیته اخلاق به موضوع این لژیونر ورود کرده و بعید نیست به محض بازگشت او به ایران در پایان فصل لیگ فوتبال کشوری که در آن بازی می‌کند به این کمیته احضار شود. متأسفانه برخی فوتبالیست‌های ما بدون توجه به جایگاهی که دارند و بدون رعایت برخی موازین به راحتی در دام می‌افتند و اتفاقاتی برای آن‌ها می‌افتد که شاید زندگی ورزشی و شخصی آن‌ها را به مخاطره بیندازد.

مطالب مرتبط: بدل جنجالی محمد انصاری کیست؟

واکنش فدراسیون فوتبال به افشاگری علیه رامین رضاییان

واکنش فدراسیون فوتبال به افشاگری علیه رامین رضاییان
واکنش فدراسیون فوتبال به افشاگری علیه رامین رضاییان

طی روزهای اخیر شایعاتی در فضای مجازی علیه رامین رضاییان، بازیکن ملی‌پوش سابق پرسپولیس و حال حاضر الشحانیه قطر شکل گرفته است که با واکنش مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال همراه بوده است.

غلامحسین زمان آبادی، مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال در گفتگویی که با ایلنا داشته، درباره فضای عمومی جامعه و مباحث مطرح شده در فضای مجازی پیرامون ستاره ها اینطور توضیح داده است: متاسفانه برخی از آنچه امروز در فضای مجازی رخ می دهد فرسنگ‌ها با اخلاق فاصله دارد. جای تاسف دارد که هیچ مرزی در این اوضاع وجود ندارد و هر کسی خطوط قرمز بیشتری را پشت سر بگذارد ظاهرا بهتر دیده می‌شود و فالوورهای بیشتری دارد. ورود به حریم خصوصی آدم‌ها هم که دیگر عادی شده است.

وی ادامه داد: در این فضای پرتنش جای تعجب نیست که پرده دری حرف اول را بزند. همه همدیگر را متهم کنند. همه در حال ایراد تهمت و طی پروژه افشاگری باشند. این رویه برای جامعه ما سم بزرگ و مهلکی است. جای تاسف دارد که می‌بینیم برخی کانال‌های زرد که مشخص نیست از کجا هدایت می شوند، شایعاتی را مطرح می‌کنند و بعد این بحث به فضای رسمی رسانه‌ای کشور هم بعضا کشیده می‌شود. آیا وقتی ما از موضوعی مطمئن نیستیم باید با اشاعه شایعات در این فضای زرد نقش آفرین باشیم؟ هواداران فوتبال هم در هر رنگی وظیفه دارند جلوی انتشار شایعاتی که قطعیت ندارند را بگیرند.

زمان آبادی با اشاره به شایعاتی که حول رامین رضاییان شکل گرفته اینطور حرف‌هایش را ادامه داد: از همکاران عزیز در رسانه‌های گروهی می‌خواهم با همه وجود مقابل بی‌اخلاقی‌ها بایستند. بازیکنی مثل رامین رضاییان جزو چهره‌های با ارزش فوتبال ماست و همین اخیرا خبر آمده بود که او در خفا به بیماران کرونایی در زادگاهش کمک کرده است. آیا انتشار بی حد و مرز شایعات زرد کمکی به فوتبال می کند؟ چرا باید فضایی به وجود بیاید که برخی شایعات باعث بروز مشکل برای این چهره های ملی شود؟ وظیفه همه ما این است با همه توان به سمتی پیش برویم که فضای جامعه ورزش عاری ازبی اخلاقی باشد و تحقق این بحث بی شک در گرو رعایت اخلاق است.

گردآورنده: فرحان مرادی