یکشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۴۹

5 واقعیت معروف که اشتباه هستند

5 واقعیت معروف که اشتباه هستند
بسیاری از مردم به شایعات کورکورانه ای که به عنوان واقعیت بازگو شده اند اعتقاد دارند، اما در واقع این باورها غلط هستند.

تیتر برتر: با توجه به منابع بی پایان اطلاعات در عصر جدید، تصور می شود که بسیاری از مردم باورهای نادرست خود را اصلاح کرده اند و دیگر داستان ها و شایعات غلط را باور نمی کنند. با این حال ، امروزه تصورات غلط به همان اندازه رواج دارند که در دنیای پیش از اینترنت وجود داشته است. مثلاً علی رغم شواهد زیاد باور غلطی درمورد شکستن قلنج وجود دارد به این صورت که اکثریت ما هنوز به این باور اعتقاد داریم که شکستن قلنج دست و پا باعث آرتروز خواهد شد. در ادامه به بررسی 5 باور غلط معروف می پردازیم.

1. هفت سال طول می کشد تا بدن آدامس را هضم کند

هفت سال طول می کشد تا بدن آدامس را هضم کند
هفت سال طول می کشد تا بدن آدامس را هضم کند

در حالی که اغلب گفته می شود که بدن شما چندین سال طول می کشد (هفت عددی است که احتمالاً بیشتر از آن شنیده اید) تا آدامس را هضم کند ، این فقط یک باور غلطاست. مطابق با کلینیک مایو ، بدن شما حتی در مدت هفت سال نمی تواند آدامس را هضم کند. آدامس در معده شما نمی ماند و به سرعت در دستگاه گوارش شما حرکت می کند و از مدفوع شما خارج می شود. 

2.انسان طی یک سال 8 عنکبوت را در خواب می بلعد

انسان طی یک سال 8 عنکبوت را در خواب می بلعد
انسان طی یک سال 8 عنکبوت را در خواب می بلعد

نیازی نیست که شما یک آراکنوفوبیا (عنکبوت هراس)باشید تا از این باور بترسید . اما دیگر نترسید ، زیرا هیچ دلیل علمی و منطقی برای این مفهوم وجود ندارد. به گفته ساینس آمریکن ، عنکبوت ها از تماس با انسان می پرهیزند و ارتعاشات ناشی از شخص خواب آلود نیز عنکبوت ها را می ترساند. بنابراین، در حالی که ممکن است شما یک عنکبوت را خواب ببلعید اما این احتمال وجود ندارد که در هر سال 8 عنکبوت را در خواب بخورید.

مطالب مرتبط: 3 بازیگری که بطور عجیبی لاغر شده اند

3.دیوار چین تنها ساخته دست بشر است که از فضا قابل مشاهده است

دیوار بزرگ چین تنها ساخته دست بشر است که از فضا قابل مشاهده است
دیوار بزرگ چین تنها ساخته دست بشر است که از فضا قابل مشاهده است

به بسیاری از مردم گفته شده است که دیوار بزرگ چین تنها ساخته دست بشر است که از فضا قابل مشاهده است ، اما این درست نیست. به گفته اسنوپز ، این باور دروغین به احتمال زیاد به عنوان تلاشی برای نشان دادن مقیاس بزرگ دیوار چین ساخته شده است.در واقع در ارتفاع 180 مایل ، دیوار بزرگ تنها شیء قابل مشاهده نیست ، و همچنین برجسته ترین آن ها نیز نیست. تصاویر ناسا ثابت می کند که می توانید "بزرگراه ها ، فرودگاه ها ، پل ها ، سدها و اجزای مرکز فضایی کندی" را در فضا مشاهده کنید. و اگر بیشتر به فضا بروید ، این دیوار فقط در تصاویر راداری قابل تشخیص است ، و با چشم انسان و در عکس قابل مشاهده نیست.

4. رنگ قرمز گاو را عصبانی می کند

رنگ قرمز گاو را عصبانی می کند
رنگ قرمز گاو را عصبانی می کند

بسیاری فکر می کنند که وقتی گاوبازها شنل های قرمز را تکان می دهند تا گاوها را به سمت خود تحریک کنند ، رنگ قرمز  باعث عصبانی شدن گاو ها می شود اما این تصور غلط است.طبق گفته American Science Guide ، گاوهای مخصوص مسابقات (مانند سایر گاوها)نسبت به رنگ قرمز کور رنگ هستند و در واقع آنچه که  عصبانیت گاو را برانگیخته می کند، حرکت شنل است.

5. ناخن و مو بعد از مرگ رشد می کند

ناخن و مو بعد از مرگ رشد می کند
ناخن و مو بعد از مرگ رشد می کند

درست است که شاید موها و ناخن های یک فرد بعد از مرگش دراز تر به نظر بیایند . اما طبق گفته دانشگاه علوم پزشکی آرکانزاس ، این تنها به این دلیل است که پوست اطراف ناخن و موهای فرد با گذشت زمان به دلیل کم آبی بدن چروک می شود ، نه به این دلیل که مو و ناخن آنها در حال رشد است.

نویسنده: فرحان مرادی