پنج شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۱۴

واکنش جنجالی اِما واتسون به قتل جرج فلوید!

واکنش جنجالی اِما واتسون به قتل جرج فلوید!
اما واتسون پس از آن که برای نوع واکنشش به قتل جورج فلوید مورد انتقاد قرار گرفت، سکوتش را شکست و پاسخ داد.

به گزارش تیتربرتر؛ اما واتسون بازیگر مجموعه «هری پاتر» در پاسخ به انتقادهایی که از وی برای موضع‌گیری‌اش درباره ماجرای تبعیض‌نژادی علیه سیاهپوستان شده است، گفت باید در این زمینه بیشتر کار شود.

بیوگرافی اِما واستون

بیوگرافی اِما واستون
بیوگرافی اِما واستون

 

اِما شارلوت دوئر واتسون (به انگلیسی: Emma Charlotte Duerre Watson) (زادهٔ ۱۵ آوریل ۱۹۹۰)، بازیگر و مانکن بریتانیایی زادهٔ فرانسه ، شهر پاریس است. او با بازی در نقش هرمیون گرنجر در مجموعه فیلم‌های هری پاتر به شهرت رسید. او در حالی این نقش را بازی کرد که تنها ۱۰ سال داشت و قبل از آن، فقط در نمایش‌نامه‌های مدرسه‌اش به اجرا پرداخته بود. وی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ در تمام فیلم‌های هری پاتر در کنار دنیل ردکلیف(هری پاتر ) و روپرت گرینت (رون ویزلی) نقش‌آفرینی کرد. اِما با بازی در فیلم‌های هری پاتر موفق به دریافت جایزه‌های بسیار شد و حدود ۱۰ میلیون پوند نیز ثروت کسب کرد. او در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار به حرفهٔ مانکن‌ها نیز وارد شد.طرفداران او "واتسونر" نام دارند.

خانواده اما واتسون

خانواده اما واتسون
خانواده اما واتسون

 

اِما واتسون در شهر پاریس فرانسه به دنیا آمد، مادرش جاکلین لوسبی و پدرش کریس هر دو  به خصوص مادرش از وکلای حقوقی مشهور بودند و تنها یک برادر دارد.

ازدواج اما واتسون

 اما واتسون و پدرش
اما واتسون و پدرش

 

اما واتسون 29 ساله کم حاشیه است، تاکنون ازدواج و نامزدی رسمی نداشت و روابط عاشقانه اش کمتر به خبرگزاری ها کشیده است، آخرین بار با پسری بنام will adamowicz که از دوستان دانشگاهی اش بوده دیده شده است.

شروع فعالیت هنری اما واتسون

در 9 سالگی از مدرسه تئاتر برای بازی در نقش هرمیون گرنجر یکی از شخصیت های فیلم هری پاتری بعد از 8 بار تست انتخاب شد، در کنار دو بازیگر کودک این فیلم دنیل رادکلیف و روپرت گرینت از سال 2001 تا 2011 در مجموعه یک تا هشت هری پاتر علاوه بر میلیون ها دلار درآمد به شهرت عجیب جهانی رسید.

بیشتربخوانید: اعتراضات به قتل وحشیانه شهروند سیاهپوست توسط پلیس آمریکا

ماجرای واکنش جنجالی اما واتسون به قتل جرج فلوید

واکنش جنجالی اما واتسون به قتل جرج فلوید
واکنش جنجالی اما واتسون به قتل جرج فلوید

 

این بازیگر به دنبال کنندگانش در اینستاگرام گفت: خشم، غم و رنج شما را می‌بینم، اما واتسون ۳ مربع سیاه را در صفحه ایسناگرامش منتشر کرد تا از کمپین «بلک‌اوت تیوزدی» حمایت کرده باشد اما همین کار با انتقادهای زیادی مواجه شد.

او برای این مربع‌های سیاه حاشیه سفید هم گذاشت و در عین حال از هشتگ‌های جنبش اعتراض به تبعیض نژادی علیه آفریقایی تباران آمریکا نیز حمایت کرد؛ اما همین واکنش وی در شبکه‌های اجتماعی با نقدهای زیادی روبه رو شد و بسیاری با پست‌های خود به وی اعتراض کردند که با استفاده از حاشیه سفید قصد داشت صفحه‌اش را زیباتر کند.

اما واتسون قبل آرایش و بعد آرایش
اما واتسون قبل آرایش و بعد آرایش

 

از جمله یکی از کاربران نوشت: او سه مربع را با حاشیه سفید منتشر کرده تا زیبایی‌شناسی صفحه‌اش به هم نخورد! من از زور ناامیدی و خشم دارم گریه می‌کنم.

همسر جرج فلوید
همسر جرج فلوید

 

همه اینها در حالی است که اما واتسون ۵۷.۲ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

در عین حال برخی نیز به حمایت از وی برخاستند و یکی از دنبال کنندگانش نوشت: «اما» از سال ۲۰۱۵ دارد در این باره صحبت می‌کند و همیشه تلاشش این بوده که صدای اقلیت‌ها باشد.

اندکی بعد و به دنبال این اعتراض‌ها واتسون دیروز نوشت: تبعیض نژادی زیادی وجود دارد؛ هم در گذشته و هم در زمان حال، این بر کسی پوشیده نیست. برترپنداری نژاد سفید یکی از نظام‌های سلسله مراتبی استثمار است که به سختی با جامعه گره خورده است.

وی در ادامه افزود: به عنوان یک فرد سفیدپوست، من از این امر نفع برده‌ام. هرچند شاید به صورت فردی حس کنیم داریم سعی می‌کنیم که نژادپرست نباشیم اما لازم است سخت‌تر تلاش کنیم تا به ویژه در برابر تبعیض نژادی ساختاری و سیستمی اطراف مان فعال باشیم.

وی افزود: من هنوز دارم یاد می‌گیرم تا درک کنم چه راه‌هایی می‌تواند حمایت ناآگاهانه مرا از این سیستم نژادپرست ایجاد کند.

عکس جدید اما واتسون
عکس جدید اما واتسون

 

در پایان گفتنی است اما واتسون به رقص و ورزش علاقه زیادی دارد و از بازی‌های هاکی و تنیس وراندرز نیز لذت می‌برد. همچنین ماهی‌گیری را نیز می‌پسندد. او معمولاً وقت خود را با بازی‌های رایانه‌ای و تنیس روی میز می‌گذراند. خانواده او دارای دو گربه به نام‌های دومینو و بابلز است که متعلق به او و برادرش هستند. بازیگران مورد علاقه او جانی دپ و جولیا رابرتز است. همچنین اِما در وب‌سایت رسمی خود علاقه‌اش را به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اعلام کرده‌است.او در بی‌بی‌سی اعلام کرد که یک مسیحی است اما دستورهای آن را پیروی نمی‌کند.

گرداورنده: علی اکبر رضایی