سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۲۳

تینا آخوندتبار از بازیگری تا رینگ بوکس

تینا آخوندتبار از بازیگری تا رینگ بوکس
تینا آخوندتبار از بازیگران سینما و تلویزیون است که به خاطر یک نقش به سمت بوکس رفت و امروز یک بوکسور حرفه ای است.

به گزارش تیتربرتر؛ تینا آخوندتبار از بازیگرانی است که بخاطر ۵ سال پیش در حالی که قرار بود نقش یک دختر رزمی کار را بازی کند، مشت زدن را یاد می گیرد و در حین یادگیری عاشق کاراکتر می شود و با یک وجه از وجود خود آشنا می شود و حالا یک بوکسور حرفه است تا یک بازیگر!

تینا آخوندتیار کیست؟

تینا آخوندتیار
تینا آخوندتیار کیست؟

تینا آخوندتبار بازیگر مطرح سینما و تلویزیونمتولد 5 خرداد سال 1366 فارغ التحصیل لیسانس رشته حسابداری است، بجز عرصه هنر او یک ورزشکار حرفه ای بوکس می باشد.

تینا آخوند تبار در خانواده ای مرفه متولد شد. نام شناسنامه ای وی پونه است. تینا اسمی بود که خودش به آن علاقه داشت و در فضای بازیگری با نام تینا شناخته شده است. خانواده تینا اصالتاً اهل روستای سراسب استان مازندران شهرستان نور می باشند.

بیشتر بخوانید: ماجرای بازداشت میلاد حاتمی شاخ اینستاگرام

تیتا آخوند از لحاظ چهره کمی شبیه الناز شاکردوست میباشد و همچنین عده ای تینا آخوند تبار را شبیه به یکی از بازیگران بالیوود میدانند.

تینا آخوندتبار در حرفه بازیگری

تینا آخوندتیار
تینا آخوندتبار در حرفه بازیگری

تینا بازیگری را با حضور در فیلم سینمایی “طلاق به سبک ایرانی” به کارگردانی کیم لانگینوتو و زیبا میرحسینی در سال ۱۳۸۸ شمسی آغاز کرد.

وی پس از آن با ایفای نقش در فیلم سینمایی ” هر چی خدا بخواد ” به کارگردانی نوید میهن‌ دوست در سال ۱۳۸۹ شمسی به دنیای سینما راه یافت و با ایفای نقش در فیلم های سینمایی ” رسوایی ” در سال ۱۳۹۱ شمسی به کارگردانی مسعود ده‌ نمکی و فیلم سینمایی ” متل قو ” به کارگردانی مسعود نوابی و به نویسندگی علیرضا معتمدی و به تهیه‌ کنندگی بیژن امکانیان به شهرت رسید.

ورود تینا آخوندتبار به رینگ بوکس

تینا آخوندتیار
ورود تینا آخوندتبار به رینگ بوکس

تینا آخوندتبار که در سال ۱۳۸۸ به عنوان یک بازیگر جوان کارش را در سینما آغاز کرد بعد از شش سال کار و انجام ۹ فیلم و ۴ سریال ناگهان تغییر مسیری اساسی دارد و سر از رسته بوکس درآورد. او آنقدر جدی بوکس را ادامه داد که امروز در رقابت های بین المللی شرکت می کند و قرار است برای یک باشگاه در کشور اسپانیا مبارزه کند:”در حال حاضر در خانه تمرین می کنم تا اجازه ندهم استقامت بدنم افت کند.”

او پیش از این در کشور ترکیه مبارزه کرده است:” ۵ بازی برای لیگ حرفه ای ترکیه برای باشگاه بوکس حرفه ای که برای تیم فنرباغچه در مسابقات شرکت کرده بود مبارزه کردم. من برای این باشگاه در جاهای مختلفی مثل اوکراین و ترکیه بازی کردم و در ۵ مسابقه برنده شدم.”

نمایش خوب در رینگ باعث می شود که پیشنهادی اروپایی به دستش برسد:” یک مدیربرنامه فرانسوی کار من را دید و از من خواست که با آن ها تمرین کنم. یک ماه با آن ها تمرین کردم و قرارشد به ایران بیایم کارهایم را انجام بدهم و برای یکسال به اسپانیا بروم که متاسفانه شیوع کرونا فعلا مانع از این سفر شده است. اسپانیا که در وضعیت قرمز است و باشگاه ها هنوز بازنشده اند اما من اینجا درخانه وسایلی مثل کیسه و میت و … دارم و روز دوبار تمرین می کنم.”

او که در ۲۷ سالگی ورزش بوکس را به شکل حرفه ای شروع کرده است در ۳۳ سالگی هنوز انگیزه زیادی برای ادامه این ورزش سنگین دارد:” تا وقتی بدنم توانایی داشته باشم از این ورزش لذت می برم. خیلی ها به من می گویند که در ۲۷ سالگی بوکسور شدن کار محالی است. کسانی که در این حرفه هستند معمولا ۱۰-۱۵ سال کار می می کنند و از آماتور شروع کرده و بالا می آیند و به قهرمانی می رسند. برای خود من مبارزه و تمرین دو داستان جدا هستند. هر مبارزه که انجام می دهم آنقدر تجربه به دست می آورم که انگار یک آدم دیگری هستم. چشمهایم باز می شود. همزمان باید تاکتیک را هم به تکنیک در مبارزه اضافه کنم …”

هدف تینا در ورزش بوکس

تینا آخوندتیار
هدف تینا در ورزش بوکس

هدف او کمربند قهرمانی در یک تورنمنت معتبر بین المللی است. البته که مثل هر بوکسور دیگری این یک مسیر سخت و پردرد است؛ مسیری که از میان مشت های قدرتمند حریفانی می گذرد که می خواهند توی رینگ او را از پا در بیاورند. ضربات سنگینی که به بدن و صورت برخورد می کند و در نهایت اولین موضوعی را که تحت تاثیر قرار می دهد زیبایی است، یکی از ابزارهای مهم بازیگری:” بله بازیگر به چهره اش وابسته است چون وسیله کارش است. یک روز یکی از دوستانم این سوال را پرسید که نگران نیستم که چهره ام در مسابقات و براثر ضربات زیبایی اش را از دست بدهد و من جوابی به او دادم که هنوز هم به آن معتقدم؛ من تا زمانی از سرمایه ای استفاده کردم که خداوند در اختیارم گذاشته بود و خودم هیچ نقشی در بوجودآوردنش نداشتم ، بله معروف و مشهور و پولدارمی شدم و احترام داشتم. اما برای من اعتماد به نفس مهم است.

پول و ثروت و احترام و شهرت شاید خیلی ها فکر کنند که باعث آرامش می شود اما برای من چیزی نبود که خوشحالم کند.آرامش من زمانی وجود دارد که از خودم راضی باشم، چیزی که ساخته ام را دوست داشته باشم و اعتماد به نفس واقعی داشته باشم. بوکس چیزی را به من داد که سینما نداد. موفقیت در بوکس مثل سینما آسانسوری نیست. در بوکس باید تمرین ، پشتکار و تلاش داشته باشید تا موفق شوید و شانس نمی تواند یک شبه شما را به موفقیت برساند.”

آثار هنری تینا آخوند تبار

سینمایی

سال

نام فیلم

نقش

کارگردان

۱۳۸۸

طلاق به سبک ایرانی

 

فرید کلهر

۱۳۸۹

هر چی خدا بخواد

 

نوید میهن دوست

۱۳۸۹

آزادراه (فیلم ۱۳۸۹)

 

عباس رافعی

۱۳۹۰

خودزنی (فیلم)

فرح

احمد کاوری

۱۳۹۱

رسوایی (فیلم ۱۳۹۱)

 

مسعود ده نمکی

۱۳۹۱

متل قو (فیلم)

سایه

مسعود نوابی

۱۳۹۳

بی خوابی اسب ها

دریا

شهرام اسدزاده

۱۳۹۳

آن آواز غمناک

تینا

آرش سنجابی

۱۳۹۴

باج

 

بهمن گودرزی

مجموعه تلویزیونی

سال

نام فیلم

سمت

کارگردان

۱۳۹۱

دختران حوا (مجموعه تلویزیونی)

بازیگر

حسین سهیلی زاده

۱۳۹۱

دیوار (مجموعه تلویزیونی)

بازیگر

سیروس مقدم

۱۳۹۵

آرام می گیریم

بازیگر

روح اله سهرابی

گردآورنده: الهام خلیلی خو