یکشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۲۲
اعلام زمان واریز وجه ثبت نام فروش فوق العاده خودرو

برندگان قرعه کشی فروش خودرو بخوانند

اعلام زمان واریز وجه ثبت نام فروش فوق العاده خودرو
ثبت نام طرح فروش فوق‌العاده خودرو ایران خودرو و سایپا ویژه عید سعید فطر تا چهاردهم خرداد ماه ادامه دارد و برندگان این طرح از طریق قرعه کشی معرفی خواهند شد.

به گزارش تیتربرتر؛ طرح فروش فوق العاده 11 محصول جدید شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا به میزان ۲۵ هزار دستگاه خودرو به مناسبت عید سعید فطر کلید خورد. در این راستا از هفتم تا 14 خرداد ماه جاری 7 محصول سایپا و 4 محصول ایران خودرو در این فروش عرضه می‌شود.

ضوابط فروش به گونه‌ای تعیین شده که به هیچ عنوان خریدار خودرو، حق فروش وکالتی را نداشته و خودروی فروخته شده نیز قابل صلح نیست؛ این در حالی است که اگر در هر یک از مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی هر بازه زمانی پس از تحویل خودرو مشخص شود که خریدار از ضوابط تعریف شده عدول کرده و سیستم‌های نظارتی تخلفات را کشف نمایند، علاوه بر اینکه امتیاز خودرو از وی سلب خواهد شد، خودروی وی توقیف شده و مطابق با قانون با آن برخورد خواهد شد.

سند نیز در رهن کارخانه باقی خواهد ماند و در عین حال، فروش وکالتی خودرو نیز متوقف خواهد شد که به این منظور، هماهنگی‌های لازم با قوه قضاییه، دادستانی کل کشور و سازمان ثبت اسناد صورت خواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید: چشم‌انداز خودرو در سال 1399

در عین حال، هر خودروی صفر کیلومتری که در فرآیند فروش تحویل مشتری می‌شود، حداکثر باید ظرف مدت سه ماه برای استفاده از گارانتی به خودروسازان مراجعه نماید؛ در غیر این صورت خودرو مصداق احتکار محسوب شده و برخورد‌های قانونی با آن صورت می‌گیرد.

این طرح تا 14 خرداد ماه ادامه خواهد داشت. با پایان مهلت یک هفته‌ای و ثبت نام همه متقاضیان، با استفاده از سازو کار قرعه کشی در حضور نهادهای نظارتی، ثبت نام کنندگان نهایی مشخص خواهند شد.

طبق تصمیمات اتخاذ شده، پس از گذشت ۷۲ ساعت از اتمام دوره زمانی ثبت نام، فهرست اسامی انتخاب شدگان از سایت خودروسازان و همچنین ارسال پیامک به مشتریان اطلاع رسانی خواهد شد. 

مشتریان انتخاب شده ملزم خواهند بود تا در مدت ۴۸ ساعت اقدام به واریز کامل وجه از طریق سایت فروش اینترنتی خودرو کنند. تحویل خودرو نیز تا حداکثر سه ماه از زمان تکمیل وجه انجام خواهد شد. 

فرصت 48 ساعته برندگان قرعه‌کشی خرید خودرو برای واریز وجه

فرصت 48 ساعته برندگان قرعه‌کش​​​​​​​ی خرید خودرو برای واریز وجه
فرصت 48 ساعته برندگان قرعه‌کشی خرید خودرو برای واریز وجه

به دنبال آغاز ثبت‌نام برای فروش فوق‌العاده خودرو بر اساس قرعه‌کشی، دو خودروساز حاضر در این طرح با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن تشریح شرایط برگزاری قرعه‌کشی، اطلاع‌رسانی برندگان، تکمیل ثبت‌نام و ... اعلام کردند؛ برندگان قرعه‌کشی فقط 48 ساعت برای واریز وجه کامل خرید خودرو فرصت دارند.

خودروسازان با صدور اطلاعیه‌ای مشترک، ضمن اعلام فرآیند قرعه‌کشی ۲۵ هزار دستگاه خودرو ویژه ایام عید سعید فطر، تأکید کردند که واجدین شرایط در قرعه‌کشی باید ۴۸ ساعته وجه خرید خودرو را بپردازند.

به گزارش وزارت صنعت، خودروسازان با صدور یک اطلاعیه مشترک، نکاتی را پیرامون فرآیند قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده خودرو تشریح کردند. بر این اساس، علاوه بر اشاره به حضور نمایندگانی از نهادهای نظارتی و رسانه‌های همگانی در زمان قرعه‌کشی، اعلام شده است که متقاضیانی که نام آنها در این قرعه‌کشی برگزیده می‌شود، باید در ۴۸ ساعت پس از اعلام نتایج، وجه خودرو موردنظر خود را واریز کنند.

مشروح اطلاعیه مشترک خودروسازان

مشروح اطلاعیه مشترک خودروسازان
مشروح اطلاعیه مشترک خودروسازان

پیرو جلسه کمیته خودرو در تاریخ نهم خردادماه 1399 که با حضور اعضای کمیته اعم از وزارت صنعت، دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور و دو شرکت خودروساز حاضر در فروش فوق‌العاده خودرو با قرعه‌کشی برگزار شد، شرایط برگزاری قرعه‌کشی، اطلاع‌رسانی برندگان، تکمیل ثبت‌نام و ... به این شرح اعلام می‌شود:

۱- جهت اطمینان‌بخشی به افکار عمومی در صحت و دقت قرعه‌کشی، نهادهای نظارتی و رسانه‌ها در تمامی مراحل قرعه‌کشی، حضور خواهند داشت.

۲ - بلافاصله پس از اتمام فرآیند قرعه‌کشی، اطلاع‌رسانی لازم در سایت هر یک از خودروسازان به تفکیک خودرو انجام خواهد شد.

۳- متقاضیان مکلف‌اند ظرف ۴۸ ساعت پس از اعلام منتخبان از سوی خودروسازان، نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند؛ ضمن اینکه در صورت عدم واریز وجه، اسامی نفرات جایگزین از محل رزرو، توسط خودروساز و با تائید دستگاه‌های نظارتی اعلام می‌شود.

۴ - صرفاً سند فروش خودرو از سوی خودروساز، با درج عبارت «ترهین یک‌ساله در فروش فوق‌العاده»، به خریداران تحویل و شناسنامه مالکیت خودرو (برگ سبز) از سوی پلیس راهور تحویل خودروساز شده که پس از اتمام دوران ترهین، از سوی خودروسازان، تحویل خریدار خواهد شد.

۵- با توجه به مفاد قرارداد فروش؛ امکان فروش وکالتی خودروهای ثبت‌نامی از سوی متقاضیان در دوران ترهین وجود نخواهد داشت.

۶- متقاضیانی که ظرف ۳۶ ماه گذشته از خودروسازان، خودرو خریداری کرده یا پلاک فعال داشته باشند، از فهرست قرعه‌کشی حذف خواهند شد.

پیش‌فروش یکساله ۷۵ هزار خودرو

پیش‌فروش یکساله ۷۵ هزار خودرو
پیش‌فروش یکساله ۷۵ هزار خودرو

مطابق مصوبات کمیته خودرو، مقرر شد تا پیش‌فروش یکساله ۷۵ هزار دستگاه خودرو آغاز شود، در عین حال، از هفته آینده تحویل ۲۲ هزار دستگاه خودرو نیز از سوی خودروسازان صورت خواهد گرفت.

بنابر گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، جلسه کمیته خودرو ظهر روز جمعه ۹ خرداد ۹۹ با حضور حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستگاههای نظارتی از جمله دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور، پلیس راهور ناجا و خودروسازان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: راهنمای ثبت نام جدید فروش فوق‌ العاده و پیش‌ فروش خودرو

بر اساس مصوبات کمیته خودرو، مقرر شد تا پیش‌فروش یکساله ۷۵ هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان آغاز شود. در عین حال، از هفته آینده تحویل ۲۲ هزار دستگاه خودرو نیز از سوی خودروسازان صورت خواهد گرفت.

در این جلسه همچنین تصمیمات مشخصی برای بهبود فرآیند پیش‌فروش خودرو از سوی کمیته خودرو اتخاذ گردید که جزئیات، در قالب اطلاعیه رسمی خودروسازان منتشر خواهد شد.

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران می خوانند