جمعه, ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸

راهنمای احراز هویت غیرحضوری سجام با اپلیکیشن سیگنال+لینک برنامه

راهنمای احراز هویت غیرحضوری سجام با اپلیکیشن سیگنال+لینک برنامه
در ادامه به نحوه احراز هویت غیر حضوری در اپلیکیشن سیگنال پرداخته ایم با ما همراه باشید.

به گزارش تیتربرتر؛ بر اساس مصوبه سازمان بورس، همه سرمایه‌گذاران (چه افرادی که قبلا کد بورسی گرفته‌اند و چه افرادی که به تازگی وارد بازار سرمایه شده‌اند و متقاضی دریافت کد بورسی هستند) باید به سامانه سجام مراجعه کرده و اطلاعات خود را در این سامانه ثبت یا در صورت لزوم ویرایش کنند سپس می توانند احراز هویت غیر حضوری انجام دهند.

فقط حواستان باشد که هرکس می‌تواند فقط برای خودش احراز هویت انجام دهد و کار سیستم هوش مصنوعی هم همین است، اینکه تایید کند کسی که دارد مراحل را طی می‌کند، خود فرد متقاضی است. این کار با ارسال تصویر و فیلم زنده از طریق دوربین سلفی گوشی موبایل امکان‌پذیر شده، پس اگر در این مراحل عکس و فیلم اشتباه بفرستید، احراز هویت تایید نخواهد شد.

البته امکان انجام احراز هویت با گوشی هوشمند شخص دیگر وجود دارد، اما مراحل باید توسط متقاضی طی شوند.

شرایط و قوانین اولیه برای احراز هویت غیر حضوری سجام با اپلیکیشن سیگنال

 پیش از شروع احراز هویت سجام در اپلیکیشن سیگنال، باید واجد تمام شرایط زیر باشید و در صورت نبود هریک از این شرایط، امکان انجام احراز هویت میسر نخواهد بود.

شرایط احراز هویت غیرحضوری سجام به شرح زیر است:

فرد باید قبلا ثبت‌نام اولیه در سامانه سجام را انجام داده و کد پیگیری 10 رقمی را دریافت کرده باشد.
متقاضی حتما باید بالای 18 سال باشد.
دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد.
انجام احراز هویت تنها برای افراد حقیقی ایرانی امکان پذیر است.
تمامی اطلاعات ثبت شده توسط افراد حقیقی (عکس، فیلم، مدارک) باید مربوط به خود شخص باشد و احراز هویت نیز باید توسط خودشان انجام شود و در صورت وجود مغایرت در اطلاعات، احراز هویت با مشکل روبرو خواهد شد. البته امکان انجام احراز هویت با گوشی هوشمند شخص دیگر وجود دارد، اما مراحل باید توسط متقاضی طی شوند.

سوالات و مشکلات متداول کاربران احراز هویت

در این قسمت سعی کرده‌ایم به تعدادی از سوالات و ابهامات متداول در رابطه با احراز هویت غیر حضوری سجام در اپ سیگنال پاسخ دهیم، تا در صورت بروز هر یک از این مشکلات، کاربران راه‌حل آن را بدانند.

مشکل در آپدیت یا عدم وجود گزینه احراز هویت در اپ سیگنال

این امکان هنوز برای تمامی کاربران فعال نشده است، اما به زودی در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت.

کدام نسخه اپ سیگنال برای احراز هویت غیر حضوری؟

نسخه جدید 2.4.3 سیگنال را از گوگل‌پلی دانلود و نصب کنید، بنر ثبت‌نام و احراز هویت سجام در صفحه اصلی اپلیکیشن قرار دارد. البته این قابلیت هنوز در دسترس تمامی کاربران نیست.

چه مدت طول می‌کشد تا تایید احراز هویت اعلام شود؟

اگر مراحل احراز هویت را به درستی طی کرده باشید، پیامی مبنی بر صحت احراز هویت شما تا 24 ساعت بعد ارسال خواهد شد، اما اگر یکی از موارد خواسته شده ناقص باشد، عدم تایید احراز هویت در همان دقایق ابتدایی از طریق پیامک اعلام می‌شود.

با استفاده از فایل زیر می‌توانید به پاسخ سایر سوال‌های خود در رابطه با احراز هویت غیر حضوری سجام در اپ سیگنال برسید.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام با اپ سیگنال

پس از اشنایی با سجام و سوالات متداولی که در فرآیند احراز هویت غیر حضوری ممکن است برایتان پیش بیاید، حال با استفاده از موارد تکمیلی زیر می‌توانید ثبت نام و احراز هویت غیرحضوری سجام خود را به سادگی و گام به گام توسط اپ سیگنال انجام دهید.برای دانلود اپلیکیشن سیگنال در انتهای خبر روی لینک کلیک کنید.

 

{flvremote}https://hw13.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/956adc53905d47d0d04d527e91448b2a22655996-720p.apt?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6ImIzZTgxNThjOGUyYmVhNjViMjA2MTc5YjNjZTJkY2UxIiwiZXhwIjoxNTkwNzYyNDU5LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.a4V-6AKBdykbrQBjSnj_gfu-qh3HejHgQzuoDY5h3eM|https://static.cdn.asset.aparat.com/avt/22655996-5789-b__991796725.jpg{/flvremote}

 

توجه داشته باشید که شرط اولیه برای انجام احراز هویت ثبت نام در سامانه سجام است، اگر قبلا از طریق سایت سجام ثبت نام در این سامانه را انجام داده‌اید، می‌توانید به مرحله بعد یعنی احراز هویت غیر حضوری بروید. در غیراینصورت ابتدا باید به ترتیب مراحل زیر ثبت نام خود در سجام را انجام دهید.

برای ثبت نام در سامانه سجام به اطلاعات هویتی، محل سکونت و شماره شبای مربوط به یک حساب در یکی از بانک‌های داخلی به نام شخص متقاضی نیاز دارید. پس از تهیه این اطلاعات فرآیند ثبت نام غیر حضوری سجام از طریق اپلیکیشن سیگنال را با انتخاب گزینه ثبت نام سجام شروع کنید.

در اولین مرحله شماره تلفن همراه فعالی که به آن دسترسی داشته باشید (ترجیحاً متعلق به متقاضی باشد) به همراه کد ملی متقاضی را وارد کنید. پس از انتخاب گزینه “درخواست کد تایید” یک پیامک حاوی کد 5 رقمی به شماره وارد شده ارسال می‌شود.

بیشتربخوانید: زمان احرازهویت غیرحضوری برای کد بورسی

نحوه احراز هویت غیرحضوری (الکترونیکی) سجام با اپ سیگنال

توجه داشته باشید که برای احراز هویت موفقیت آمیز شما باید کلیه اطلاعات مورد نیاز که در ادامه ذکر خواهند شد مطابق قواعد اعلام شده و توسط شخص متقاضی تهیه شود. در صورت عدم رعایت این قواعد و رد شدن احراز هویت توسط کارشناس مربوطه، امکان ویرایش اطلاعات وجود نخواهد داشت.

برای شروع فرآیند احراز هویت ابتدا وارد اپلیکیشن سیگنال شوید و در قسمت احراز هویت سجام کلیک کنید.

گام اول احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

احراز هویت اپلیکیشن سیگنال
احراز هویت اپلیکیشن سیگنال

 

در مرحله بعد برای شروع فرآیند احراز هویت روی گزینه مربوط به این موضوع کلیک کنید.

گام دوم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

بعد از انتخاب این گزینه صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود که باید کد ملی متقاضی به همراه کد پیگیری که در پایان فرآیند ثبت نام برای شما پیامک شده است را در آن وارد کنید.

گام سوم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

ورود به احراز هویت اپلیکیشن سیگنال
ورود به احراز هویت اپلیکیشن سیگنال

 

بعد از انتخاب گزینه تایید در مرحله قبل، یک پیامک حاوی کد تایید 5 رقمی برای شماره همراهی که در مرحله ثبت نام وارد کرده بودید ارسال خواهد شد. این کد را در کادر زیر وارد کرده و تایید را انتخاب کنید.

گام چهارم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

پرداخت 10 هزار تومان احراز هویت اپلیکیشن سیگنال
پرداخت 10 هزار تومان احراز هویت اپلیکیشن سیگنال

 

در مرحله بعد شما به مرحله پرداخت هزینه احراز هویت وارد می‌شوید. در نظر داشته باشید که احراز هویت در تلفن های هوشمند با اندروید کمتر از 5 پشتیبانی نمی‌شود. همچنین در صورت عدم تایید فرآیند احراز هویت توسط کارشناس مربوطه هزینه پرداخت شده شما عودت داده نخواهد شد.

هزینه احراز هویت 10 هزار تومان است که می‌توانید از طریق درگاه بانکی پرداخت کنید. برای این کار در صفحه زیر روی گزینه پرداخت کلیک کنید.

گام پنجم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنا

پس از پرداخت موفقیت آمیز صفحه زیر نمایش داده خواهد شد. در این قسمت حتما روی گزینه برگشت به سایت پذیرنده کلیک کنید و به هیچ وجه از کلید برگشت مرورگر خود استفاده نکنید.

گام ششم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

در صفحه زیر گزینه بازگشت به فرآیند احراز هویت را انتخاب کنید.

گام هفتم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

پس از بازگشت به محیط اپلیکیشن سیگنال صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود. در این قسمت مطابق تصویر راهنما سریال پشت کارت ملی هوشمند خود را در کادر مشخص شده وارد کنید. درنظر داشته باشید که در صورتی که برای کارت ملی ثبت نام کرده‌اید اما هنوز این کارت به دست شما نرسیده کد پیگیری رسید درخواست کارت ملی را در این قسمت وارد کنید.

گام هشتم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

گرفتن عکس احراز هویت اپلیکیشن سیگنال
گرفتن عکس احراز هویت اپلیکیشن سیگنال

 

در گام بعد، باید عکس متقاضی در سامانه ثبت شود. برای این موضوع رعایت چند قانون الزامی هست:

تصویر متقاضی باید کاملا واضح باشد.

تمام صورت فرد باید قابل رویت باشد. استفاده از ماسک، عینک، کلاه، و هر مورد دیگری که باعث پوشاندن بخشی از صورت شود مجاز نیست.
رعایت شئونات اسلامی برای بانوان الزامی است.
تصویر باید از روبه رو گرفته شود و تصاویر نیم رخ قابل قبول نیست.
استفاده از هر گونه افکت تصویری برای تصویر غیر مجاز است.
در این مرحله با کلیک روی علامت (+) و دادن مجوز دسترسی به دوربین تلفن همراه اقدام به تهیه تصویر کنید.

گام نهم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

گرفتن فیلم احراز هویت اپلیکیشن سیگنال
گرفتن فیلم احراز هویت اپلیکیشن سیگنال

 

توجه داشته باشید که تصویر شما باید در محدوده نمایش داده شده در تصویر زیر قرار داشته باشد.

گام دهم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

پس از تایید، پیش نمایش تصویر برای شما نمایش داده می‌شود . در صورتی که تصویر به درستی نمایش داده نشده یا هریک از معیار های بالا را ندارد این تصویر را حذف و مجدد اقدام به عکس برداری نمایید. در غیر اینصورت گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.

گام یازدهم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

در مرحله بعد شما باید نمونه امضای خود را ثبت نمائید. برای این منظور روی یک کاغذ سفید امضای خود را بکشید و بعد از انتخاب گزینه (+) در تصویر زیر عکس آن را ثبت کنید.

توجه داشته باشید که کاغذ مورد استفاده باید کاملا سفید و بدون خط یا تصاویر پس زمینه باشد، همچنین امضای شما نباید هیچ گونه خط خوردگی ، تاریخ، نام یا نام خانوادگی باشد.

گام دوازدهم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

در صورت تایید پیش نمایش امضا مرحله بعد را انتخاب کنید. درادامه یک متن کاملاً تصادفی برای شما نمایش داده می‌شود. ابتدا یک مرتبه متن را بخوانید تا در فرآیند ضبط راحت تر باشید. به محض آمادگی برای ضبط گزینه ضبط ویدیو را انتخاب کنید و به نحوی که چهره شما مشابه آنچه در قسمت سلفی گفته شد در مرکز صفحه باشد این متن را بخوانید. توجه داشته باشید که محیط ضبط صدا باید کاملا آرام و صدای شما واضح باشد.

گام سیزدهم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

در مرحله بعد پیش نمایش تمام داده‌های شما ارائه می‌شود. در صورت تایید این اطلاعات گزینه “تایید اطلاعات” را انتخاب کنید.

گام چهاردهم احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

پیام تایید احراز هویت اپلیکیشن سیگنال
پیام تایید احراز هویت اپلیکیشن سیگنال

 

در صورت موفقیت در ارسال و ثبت اطلاعات در سرورهای نرم افزار پیام بالا برای شما نمایش داده می شود.

لینک دانلود برنامه سیگنال برای احراز هویت غیرحضوری سجام

گردآورنده: علی اکبر رضایی