سه شنبه, ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱

ماجرای مرگ جنجالی مداح خوزستانی بخاطر کرونا

ماجرای مرگ جنجالی مداح خوزستانی بخاطر کرونا
مرگ مداح خوزستانی به دلیل کرونا بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشته است.

به گزارش تیتربرتر؛ مداح خوزستانی لحظاتی قبل از مرگ خود به دلیل ابتلا به کرونا با ضبط و انتشار ویدیویی از خود در روی تخت بیمارستان باعث شد که در فضای مجازی جنجال بپا کند.

عباس بریهی یکی از مداحان معروف منطقه خوزستان به شمار می آید که مدتی بود به دلیل ابتلا به بیماری کرونا بر روی تخت بیمارستان بستری شده بود. 

این مداحان اهل‌ بیت بی توجه به هشدارهای بهداشتی درباره ویروس کرونا و ضرورت قرنطینه و حضور در مراسم جمعی در این مدت اقدام به مداحی در مراسم مذهبی و عزاداری کرده بود و همین امر باعث ابتلای وی به کرونا شده است.

بیشتر بخوانید: شیوع موج جدید کرونا با مسافران عید فطر

متاسفانه این مداح خوزستانی به عنوان ناقل کرونا سلامت افرادی بسیاری را به خطر انداخته است و بر این اساس برای کسب حلالیت از مردم دیار خود ویدیویی را منتشر کرده است.

{flvremote}https://as7.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/681181d5ec7d044796984f818e52782922599106-480p.apt?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6ImJkNzAxZjU2M2JkMjlmM2I0MDRjYWMyMzY1NDZmNTg2IiwiZXhwIjoxNTkwNTAwMDg3LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.zjWM5PNoyQO0cm1AMzIXArX1aHlO2JVyZHhg7ZklwNM|https://static.cdn.asset.aparat.com/avt/22599106-2992-b__554064560.jpg{/flvremote}

گفته می شود این فیلم با رضایت خود مرحوم و برای افرادی که هنوز هم کرونا را جدی نگرفته اند و با ناقل بودن خود انسان های بی گناه زیادی را به مرگ نزدیک می کنند گرفته و منتشر شده است.

ماجرای ویدیوی مداح خوزستانی

ماجرای ویدیو قبل از مرگ عباس بریهی مداح خوزستانی و و پشیمانی از مسخره کردن کرونا و جدی نگرفتن آن مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است چرا که این مداح بیماری کرونا را یک شوخی می دانسته و مسخره می کرده است.

عباس بریهی در لحظات پایانی عمرش از روزهایی می گوید که کرونا را مسخره و در همه مراسم شرکت می کرده است. این مداح می گوید: «به جثه قویم می نازیدم ولی…».

عوامل افزایش کرونا در خوزستان

عوامل افزایش کرونا در خوزستان
عوامل افزایش کرونا در خوزستان

آژیر خطر آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان به صدا درآمده است اما مردم هنوز خطر را جدی نگرفته اند.

وضعیت قرمز، شرایط نگران کننده، موقعیت هشدار و وضعیت نامطلوب بخشی از تعابیر روزهای گذشته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در توصیف شرایط استان خوزستان بوده است.

بارها وزارت بهداشت خوزستان را به عنوان استان در معرض خطر و شرایط قرمز معرفی کرده و از مردم و مسئولان خواسته پروتکل های بهداشتی و مقررات فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

در این میان اصرار بر برگزاری مراسم عزاداری و آیین های سنتی و عروسی در این منطقه باعث شده است که آمار کرونا به شدت روند افزایشی داشته باشد.

علی ربیعی سخنگوی دولت نیز در مصاحبه ای در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرده است که رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی، حضور مردم در مراسم‌ عزاداری و عروسی و تجمعات دیگر سبب افزایش مبتلایان در خوزستان شده است.

این در حالی که است که بارها محققان درباره گرم شدن هوا و تغییر الگوی شیوع کرونا اظهار نظر کرده بود اما مخالف آن اثبات شد. مثال بارز آن هم استان خوزستان و درجاتی از استان بوشهر است که شاهد شیوع بیماری کرونا هستیم. بنابراین باید در همه استان‌ها اقدامات بهداشتی و درمانی را رعایت کنیم و آماده باشیم تا بعد از فصل گرما هم با این ویروس مواجه خواهیم شد.