پنج شنبه, ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ ۱۶:۱۳

نحوه ثبت نام در وام 12 میلیونی کرونا

نحوه ثبت نام در وام 12 میلیونی کرونا
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کار درباره نحوه دریافت وام ۱۲ میلیون تومانی ویژه کارفرمایان آسیب دیده از کرونا توضیحاتی داد.

به گزارش تیتربرتر؛ از هفته گذشته سامانه کارا به‌منظور ثبت‌نام کارفرمایان برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا آغاز به کار کرده است.

نحوه ثبت نام برای وام 12 میلیونی اصناف

پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا یکی از سیاستهای وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاهها و صیانت از نیروهای کار است و براین‌اساس 13 رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده‌اند و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش‌فرمایی هستند، می‌توانند از تسهیلات مذکور بهره‌مند شوند.

این کسب‌وکارها می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه کارا اقدام کنند. البته وزارت کار یک میلیون واحد اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا را که سه میلیون شاغل بیمه‌شده در آنها مشغول کار بوده‌اند شناسایی و با ارسال پیامک، آنها را مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا اعلام کرده است. در این پیامک اعلام شده کارفرمایان در صورت تمایل می‌توانند برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کنند.

بیشتربخوانید: نحوه ثبت نام وام کارا

میزان وثیقه به‌تناسب مبلغ وام چقدر است؟

از شرایط لازم برای اینکه کارفرما مشمول وام حمایتی کرونا شود این است که بنگاه حتماً باید "فعال" باشد، نیروی کار را حفظ کند و "شاغل بیمه‌شده" داشته باشد. یکی از مبناهای اصلی برای ارائه تسهیلات کرونا "شاغل بیمه‌شده" در این بنگاه‌ها است که اخراج و یا به صندوق بیمه بیکاری معرفی نشده باشد.

مبلغ تسهیلات کرونا در بنگاه‌های فعال به‌ازای هر یک نفر شاغل بیمه‌شده 12 میلیون تومان وام است. همچنین برای بنگاه‌هایی که به‌دستور ستاد ملی تعطیل شده باشند این رقم 16 میلیون تومان به‌ازای هر یک نفر شاغل بیمه‌شده خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده پرداخت تسهیلات این دسته از واحدها از اوایل خرداد آغاز خواهد شد.

برای دریافت تسهیلات تا 12 میلیون تومان ارائه سفته توسط متقاضی، برای تسهیلات 12 تا 48 میلیون تومانی سفته متقاضی به‌همراه یک ضامن، برای تسهیلات 48 تا 120 میلیون تومانی سفته فرد متقاضی به‌علاوه دو ضامن، تسهیلات 120 تا 200 میلیون تومانی سفته به‌همراه سه ضامن و برای دریافت تسهیلات بیش از 200 میلیون تومان، ارائه تضمین ازسوی صندوق ضمانت یا به‌تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف الزامی‌ است.

بیشتربخوانید: جزئیات پرداخت وام کرونا به کسب‌وکارها

نحوه دریافت وام 12 میلیونی کرونا

حامد شمس رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ثبت نام کارفرمایان مشاغل آسیب دیده از کرونا برای دریافت وام ۱۲ میلیون تومانی، نوشت: ‏کارفرمایان و خویش فرمایانی که پیامک تسهیلات بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا را دریافت کردند با ثبت نام در لینک https://kara.mcls.gov.ir از حمایت حداقل ۱۲ میلیون تومانی بابت هر کارگر برخوردار خواهند شد.

گردآورنده: علی اکبر رضایی