یکشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷
نقد و بررسی سریال بچه مهندس 3

سرنوشت جواد جوادی در سریال بچه مهندس 3

نقد و بررسی سریال بچه مهندس 3
شخصیت «جواد جوادی» حالا یکی از شخصیت‌های آشنای مخاطبان تلویزیونی است که سومین فصل زندگیش در شبکه دو سیما در حال روایت است و دنبال کنندگان سریال چشم انتظار سرنوشت ترسیم شده برای جواد جوادی هستند.

به گزارش تیتربرتر؛ "بچه‌ مهندس" در قدم اول ماه رمضان دو سال قبل به تلویزیون آمد و ماجرای پرورشگاهی به نام "خانه خورشید" را مطرح کرد.

فصل اول سریال «بچه مهندس» در ۳۰ قسمت تولید شده بود و در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۷ از شبکه دوم سیما پخش شد، فصل دوم این سریال نیز در دی ماه 1397 بر روی آنتن شبکه دو سیما رفت و پخش آن تا بهمن 1397 ادامه یافت و فصل سوم این مجموعه از شب اول ماه مبارک رمضان (شش اردیبشهت 1399) از شبکه دوسیما آغاز شده است.

فصل جدید بچه مهندس سریالی با دغدغه جوانی است و داستان فصل سوم این سریال نیز پیرامون جوانی جواد و در سال 1391 و در ۲۴ سالگی جواد است و قصه آن در خصوص ماجراهایی است که در دانشگاه برای جواد جوادی که دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد است، اتفاق می‌ افتد و ...

قسمت آخر سریال بچه مهندس 3

در فصل سوم سریال «بچه مهندس»، روزبه حصاری نقش جوانی جواد جوادی را بازی خواهد کرد، هر چند قسمت هایی از این فصل که فلاش بک به گذشته می باشد همانند فصل دوم مانی رحمانی ایفاگر نقش جواد جوادی است، لازم به ذکر است در فصل اول سریال این نقش را یونا تدین ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: بازیگر نقش تینا در سریال بچه مهندس3 کیست؟

در فصل سوم سریال «بچه مهندس» اکثر بازیگران فصل ها قبلی نیز حضور دارند و علاوه بر آنها بازیگران جدیدی نظیر ثریا قاسمی، کامران تفتی، فرهادقائمیان، اتابک نادری، سعید کریمی، محمود خسرومنش، آرش نوذری، نسیم باقریان، یاسمن قلی پور، مانی رحمانی، مهشید جوادی نیز در این فصل به لیست بازیگران سریال افزوده شده اند.

با اینکه در دو فصل گذشته فردی به نام صورت زخمی با بازی کریم اکبری مبارکه یکی از نقش های فرعی را بازی می کرد، در فصل سه «بچه مهندس» نیز حضوری جدی تر دارد و این بار در تلاشی جدی است که دخترش مژگان را در آغوش بگیرد و به او بگوید که پدر واقعی اش است.

سرنوشت جواد جوادی در بچه مهندس 3

سرنوشت جواد جوادی در بچه مهندس 3
سرنوشت جواد جوادی در بچه مهندس 3

پایان قصه جواد جوادی در فصل سوم سریال بچه مهندس یکی از بحث های پر چالش بین دنبال کنندگان این سریال ماه رمضانی است. در این راستا دو گمانه بیش از همه پررنگ تر است. یکی ترور جواد جوادی و دیگر سفر جواد جوادی به آمریکا و ازدواج با مژگان است.

حسن وارسته نویسنده سریال "بچه‌مهندس" که از فصل دوم به "بچه مهندس" پیوست و او را با سریال‌هایی مثل "پایتخت" (فصل‌های 2، 3 و 4)، "دودکش" و "چند می‌گیری گریه کنی" می‌شناسیم. درباره پایان قصه جواد جوادی در بخشی از گفتگوی خود با تسنیم توضیحاتی داده است.

نویسنده سریال "بچه‌مهندس" درباره قول و قرار جوادی با مژگان می گوید: عشقی که در فصل دوم ایجاد کردیم برای فصل سوم به آن نیاز داشتیم. زمانی که در 18 سالگی موقع خداحافظی با مژگان، جواد موقع قول و قرار می‌گوید من می‌روم درس می‌خوانم و هدفگذاری‌اش برای همه تلاش‌ها رسیدن به محبوبش است. قرار است در این فصل به مفهوم بالاتری از عشق برسیم؛ البته بیشتر توضیح نمی‌دهم تا قصه‌مان لو نرود.

وارسته به حدس و گمانه‌زنی‌های سرنوشت "جوادی" پاسخ داد و گفت: اتفاق خوبی است که مردم کار را دنبال می‌کنند و درباره پایان و نتیجه داستانش گمانه‌زنی می‌کنند. ما هدفمان مانور بر نخبگان و دغدغه‌های جوانان کشور است؛ این سؤال را به وجود آورده‌ایم چرا از نخبه‌های ما در شرکت‌ها، مراکز صنعتی و کارخانجات و ادارات استفاده نمی‌شود؟ این زد و بندهایی که باعث می‌شود نیروهای کاربلد وارد این مراکز و کارخانجات نشوند را در داستان فصل سوم می‌بینید.  فرمول تعلیق و سؤال ایجاد کردن فرمول ساخت سریال است که تماشاگر را پای سریال نگه دارد و ما از این تکنیک استفاه کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: بازیگر نقش مسعود در سریال بچه مهندس 3 کیست؟

وی افزود: جوادی عاشق رفتن به آمریکا نیست و تنها دلیلش رسیدن به عشقش "مژگان" است؛ با هم قول و قرار گذاشتند و برای این رسیدن می‌جنگد. تا شرایط اقتصادی و یا موقعیت علمی خوبی به دست بیاورد. جواد جوادی را به چه صورت باید به عنوان فردی نخبه نشان می‌دادیم و در قسمت سوم با شائبه جاسوس بودنمواجه می‌شود. تماشاگر با خودش بگوید یعنی جوادی جاسوس شده؟! 

نویسنده سریال "بچه مهندس" در پاسخ به این سؤال که یکی از حدس و گمان‌ها به ترور جوادی اشاره دارد آیا مخاطب باید منتظر چنین تراژدی‌ای باشد، خاطرنشان کرد: مخاطبین باید منتظر بمانند تا داستان جلو برود و حتماً با شگفتی‌ها، سؤالات و آموزه‌هایی مواجه خواهند شد. این حدس و گمان‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که ما در ایجاد تعلیق موفق عمل کرده‌ایم که مخاطب به سمت گمانه‌زنی می‌رود. البته در ادامه داستان مخاطب می‌بیند که ما نقد و هشداری هم به گروهی از نخبگان داریم که طرح‌هایشان را به کشورهای اروپایی می‌فرستند و مبالغ هنگفتی هم پیشنهاد می‌کنند مراقب باشند؛ درست است در آن سوی مرزها شما را برای آبادانی کشور و شهر خودشان می‌خواهند و "امایی" وجود دارد که این را در جریان سریال خواهید دید.

بازیگران سریال بچه مهندس 3

در فصل سوم این سریال به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی بازیگرانی چون فرهاد قائمیان، کامران تفتی و ثریا قاسمی، به همراه روزبه حصاری، سعید کریمی، مهشید جوادی، کاوه سماک‌باشی، فرناز رهنما، حدیث چهره‌پرداز، خیام وقارکاشانی، مهسا مهجور، سارا شاهرودیان، بهنام مومنی، مهرزاد جعفری و مانی رحمانی، (با معرفی) محمود خسرومنش، امید ماهر، نسیم باقریان، یاسمن قلی‌پور و (با حضور) سیدمهرداد ضیایی، کریم اکبری‌مبارکه، عباس جمشیدی، فرید قبادی، کریم قربانی، اتابک نادری، افشین نخعی، سلمان فرخنده، فریده دریامج، شیوا خسرومهر، آرش نوذری، احسان امانی، احسان مهدی و حسن اسدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

گردآورنده: الهام خلیلی خو