جمعه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۰:۴۰

جنگل های بهشتی از سراسر جهان

جنگل های بهشتی از سراسر جهان
جنگلها جدا از اینکه زیستگاه موجودات بسیار زیادی هستند بلکه از لحاظ گردشگری یک قطب شمرده میشوند.

تیتربرتر: ناحیه‌ای که از درخت‌های انبوه پوشیده باشد را جنگل می‌نامند. در کنار جنگل ها میتوان دیدنی هایی مانند دریاچه ها ، دره ها و بسیاری از دیگر جاذبه های گردشگری دید.قصد داریم به معرفی حیرت انگیز ترین جنگل‌های سراسر جهان که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست، بپردازیم. 

پارک هومبولت

پارک هومبولت
پارک هومبولت

مسیر معمول برای رسیدن به این جنگل، رانندگی در جادهٔ ۳۲ مایلی Avenue of the Giants است. در این منطقه، درختان کهن زیادی وجود دارد و شما در میان این درختان مانند حشره‌ای کوچک (مورچه) خواهید بود.مسیر پیاده‌روی: درحالی‌که راهنمای مسیر Founders Grove Nature Trail برای بررسی ارتفاعات این مکان تحسین‌برانگیز بسیار شناخته‌شده و معروف است، حلقهٔ راکفلر واقع در مسیر پارک Bull Creek Flats با وجود جمعیت کمتر نسبت به مورد قبلی قوی‌تر عمل کرده است.

اگر در فکر دیدن درختان کهن و بسیار بزرگ هستید، حتماً از جنگل رِدوودز کالیفرنیا بازدید کنید که احتمالاً بهترین مکان برای شماست. پارک ملی هامبولت رِدوودز یکی از بهترین مکان‌ها در دل جنگل ایالتی رِدوود است و سه مورد از ۱۰ درخت بلند جهان در پارک Bull Creek Flats هستند. بله همینطور است، اگر واقعاً به دیدن درختان غول‌پیکر علاقه دارید باید به سمت همین جنگل رانندگی کنید، فقط بدانید که نمی‌توانید درختان را به آغوش بکشید، مگر اینکه دستان شما به طرز شگفت‌انگیزی بلند باشد.

جنگل کیپلینگ

جنگل کیپلینگ
جنگل کیپلینگ

هند جلوه‌های متنوعی از طبیعت و تاریخ را در خود نهان دارد و سفری برای اکتشاف این زیبایی‌ها و قدم زدن در تاریخ است . جنگل‌های زیبای زیادی نیز در این کشور وجود داشته که جهانگرد معروف، رادیارد کیپلینگ را شیفته خود کرد تا بعد از سال‌ها گردش در آن‌ها کتاب جنگل را به نگارش در آورد. یکی از جنگل‌های مهم هند حالا به نام این نویسنده و جهان‌گرد در آمده که بهترین مسیر برای ورود به آن، پارک ملی کانها است. این پارک جنگلی بزرگ‌ترین محیط حفاظت شده‌ مخصوص ببرها در جهان به شمار می‌رود.

مطالب مرتبط: جنگل راش سوادکوه یک معجزه ی زیبا

جنگل حرا

جنگل حرا
جنگل حرا

این جنگل ها یکی از پدیده های کمیاب طبیعی در دنیا به شمار می آیند و تحت حفاظت قرار دارند. ۲۴۰۰ هکتار از این جنگل ها در سواحل شمالی و غربی ۶۰ کیلومتری جزیره قشم واقع شده اند. درختان این جنگل ها در تمام طول سال سبز هستند و طولشان به ۳ تا ۶ متر می رسد. ویژگی جالب این درختان این است که در طی میلیون ها سال، سازگاری خوبی با آب شور پیدا کرده اند، به طوری که از آب شور تغذیه می کنند و با دفع نمک آن، آب را به طور طبیعی شیرین می کنند.
جنگل های حرا فشم به دلیل شرایط مناسب ، زیستگاهی امن برای پرندگان مهاجر از مناطق گرمسیری هستند. پرندگانی مثل حواصیل بزرگ، اگرت بزرگ، اگرت ساحلی، حواصیل هندی، کفچه نوک تیز، سلیم خاکستری، گیلانشاه و کاکائی. همچنین این جنگل ها زیستگاه بسیار خوبی برای ماهیان، نرم تنان و سخت پوستان هستند.

دراک فورست

دراک فورست
جنگل سیاه

 مسیر رسیدن به این جنگل با جاذبهٔ طبیعی آب‌گرم‌ها آغاز شده و در همان روز می‌توان به جنگل رسید.بهترین مسیر پیاده‌روی به سمت جنگل سیاه مسیر معروف وِست وِگ (Westweg) به فاصله حدود ۲۰۰ مایل است، ولی از شهر بادن‌بادن با طی مسیری که قلعهٔ شگفت‌انگیز Hohebaden در آن قرار دارد در کمتر از یک ساعت می‌توان به جنگل رسید.اگر شما فکر می‌کنید پیاده‌روی نوعی نوآوری محسوب می‌شود، پس باید بگوییم پیاده‌روی از همین مسیر جنگل سیاه شروع شده‌است. اما این منطقه که در داستان‌های افسانه‌ای برادران گریم هم آورده شده، برای تمامی محققان که به دنبال محلی واقعی برای این داستان افسانه‌ای بودند؛ شگفت‌انگیز بود. برای رفتن به جنگل سیاه مسیرهای زیادی وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها مسیر رستوران “vesperstuben” است، آلمانی‌ها در این رستوران میان وعده‌های بی‌نظیری مانند کیک کرم کارامل و همبرگرهای معروف به گردشگران و بازدیدکنندگان جنگل سیاه می‌فروشند.

سینهارجا

سینهارجا
سینهارجا

این جنگل چیزی متفاوت از تمام جنگل‌هایی است که در دنیا مشاهده کرده‌اید. جنگلی تاریخی با ساختاری بسیار قدیمی که در آن دشت‌های گل یا حتی مسیرهایی را مشاهده خواهید کرد که گل‌ها در میان سبزه‌ها پای درختان روییده و مسیری رویایی را پدید آورده‌اند. این جنگل نیز یکی از جاهایی بوده که نویسنده تارزان از آن الهام گرفته است تا داستان خود را روایت کند. مسیر معروفی برای ورود به این جنگل وجود دارد که عموما تورهای بسیار متنوع با تجهیزات مختلفی شما را به مسیرهای این جنگل خواهند برد.

گردآورنده: فرحان مرادی