سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ۲۲:۰۱

محدودیت های جدید سفرهای هوایی به کیش

محدودیت های جدید سفرهای هوایی به کیش
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بر اساس ضوابط بهداشتی ورود مسافران به جزیره کیش از مسیر هوایی اولویت‌بندی شده است.

به گزارش تیتربرتر؛ بر اساس مصوبه یازدهمین جلسه شورای سلامت کیش؛ اجرای دستورالعمل و ضوابط قرنطینه با هدف کاهش تقاضای بازگشت کیشوندان از سفر در بازه زمانی طولانی‌تر؛ فرصتی را در بدنه بهداشت و بیمارستان کیش ایجاد می‌کند، که باعث کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جزیره کیش خواهد شد

مجید ملانوروزی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه با بیان اینکه براساس ضوابط بهداشتی ورود مسافران به جزیره کیش از مسیر هوایی اولویت‌بندی شده است، گفت: پرسنل درمانی پزشکی با معرفی‌نامه از مرکز توسعه سلامت و بیمارستان کیش، پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی، ماموران دستگاه‌های اجرایی و دولتی با درخواست کتبی و حکم ماموریت و ساکنین جزیره کیش نیز با داشتن کارت کیشوندی، سند یا قولنامه منزل مسکونی، گواهی شغلی و ثبت مشخصات در سامانه سلامت، شرایط ورود آنان  به جزیره کیش ارزیابی می‌شود.

همچنین ملانوروزی در خصوص اولویت‌بندی مسافران ورودی از مسیر دریایی به کیش اظهار کرد: پرسنل درمانی پزشکی، پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی، ماموران دستگاه‌های اجرایی و دولتی با ارائه معرفی‌نامه و حکم ماموریت می‌توانند برای بازگشت به کیش اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: حال و هوای گردشگری ایران در نوروز ۹۹

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه افزود: پرسنل فعال در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی با تاییدیه شورای سلامت توسط کارفرما و پرسنل خدماتی ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی، پرسنل بازارها و مراکز تجاری و خدماتی به شرط فعال‌بودن آن مرکز و اخذ تاییدیه کارفرما از شورای سلامت نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند. همچنین پرسنل رستوران‌های کیش به شرط فعال بودن و پرسنل هتل‌ها، مراکز تفریحی و سایر کیشوندانی که شرایط آنان بر اساس پروتکل‌های بهداشتی صلاحیت ورود به جزیره کیش را داشته باشند مدارک آنان بررسی می‌شود.

وی افزود: ثبت مشخصات در سامانه سلامت و تکمیل فرم‌های خوداظهاری امکان پایش بهتری را برای پرسنل مرکز توسعه سلامت کیش فراهم خواهد کرد.

ملانوروزی  بیان کرد: در مواردی که شرایط سکونت کیشوندان که قصد بازگشت به جزیره کیش را دارند مناسب نباشد این افراد به قرنطینه سازمانی انتقال داده خواهند شد.

ملانوروزی بر لزوم اجرای ضوابط قرنطینه خانگی و سازمانی در کیش اشاره داشت و گفت: قرنطینه سازمانی با اختصاص یک ترانسفر با رعایت ضوابط بهداشتی به محل قرنطینه انتقال و به‌طور منظم در طول ۱۴ روز این افراد کنترل و درصورت مشاهده علائم بیماری به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار خواهند گرفت.

وی افزود: افراد تحت نظر در قرنطینه در صورتی که ظرف ۱۴ روز علائمی نداشته باشند، مجوز خروج از قرنطینه به آنان صادر خواهد شد.

همچنین معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص قرنطینه خانگی گفت: در قرنطینه خانگی فرد در بدو ورود به کیش تمامی مدارک خود را تحویل داده و ضمن اینکه رابط سلامت به آن فرد معرفی می‌شود به محل قرنطینه منتقل خواهد شد.

گفتنی است ظرفیت مسیرهای ورودی به جزیره کیش به صورت پلکانی توسط هواپیمایی کیش و ایرلاین های دیگر به متقاضیان اعلام خواهد شد.