پنج شنبه, ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴

پرفروش ترین خودروی کلاسیک در سال 2019

پرفروش ترین خودروی کلاسیک در سال 2019
فراری ۲۵۰ GT SWB کوپه دهه ۱۹۶۰ با قیمت بیش از ۸ میلیون دلار عنوان گران‌ترین خودرو کلاسیک در سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داد.

به گزارش تیتربرتر؛ گرانترین ماشین های جهان یا خودروهای ساخته شده توسط کمپانی های اصیل اروپایی و آمریکایی شاید امروزه واژه ای بی معنی باشد با توجه به سفارشی سازی هایی که توسط این کمپانی ها برای مشتریان میلیاردر خود انجام می دهند نمیتوان به طور قطع گفت گرانترین ماشین های جهان یا گرانترین خودرو ساخته شده در سال ۲۰۱۹ کدام بوده است.

اما بر طبق قیمت گذاری های رسمی این خودروهای گران قیمت توسط غول های صنعت خودرو سازی نگاهی خواهیم کرد بر فهرست گرانترین ماشین های جهان در سال ۲۰۱۹ این فهرست براساس قیمت های پایه این خودروهای گران قیمت تولید شده در سال ۲۰۱۹ تهیه شده است. فهرست گرانترین ماشین های جهان را بخوانید.

بوگاتی شیرون با قیمت ۲.۷ میلیون دلار

بوگاتی شیرون خودرو تولید شده کمپانی بوگاتی با قیمت پایه ۲.۷ میلیون دلار یکی از لوکس ترین محصولات ساخته شده در سال محسوب می شود. سرعت شیرون ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت میرسد و با موتور قدرتمند ۱۵۰۰ اسب بخار ۸ لیتری سریع ترین خودرو ساخت بوگاتی محسوب میشود. قیمت بوگاتی شیرون با سفارشی سازی تا ۳ میلیون دلار می رسد و در فهرست گرانترین ماشین های جهان رتبه دهم را دارد.

گرانترین ماشین های جهان بوگاتی شیرون

پاگانی هوایرا بی سی با قیمت ۲.۸ میلیون دلار

خودرو پاگانی هوایرا بی سی گرانترین خودرو ساخته شده کمپانی ایتالیایی پاگانی می باشد. بعد از رونمایی هوایرا در نمایشگاه خودرو ژنو این خودرو با موتور V12 شش لیتری توربو شارژ عرضه شد. موتورهوایرا بی سی که الهام گرفته از AMG می باشد ۷۹۰ اسب بخار قدرت دارد. هوایرا بی سی با بدنه فیبر کربن و طراحی لوکس با قیمت پایه ۲.۸ میلیون دلار نهمین رتبه در لیست گرانترین ماشین های جهان دارد.

فراری پینین فارینا سرجیو با قیمت ۳ میلیون دلار

این خودرو گران قیمت در سال ۲۰۱۳ تنها به عنوان یک مدل کانسپت طراحی شده بود. این ماشین توسط فراری به یاد پینین فارینا طراح افسانه ای ساخته شده است. اما در سال ۲۰۱۹ تنها ۶ نسخه از این ماشین ساخته شد. پینین فارینا گرانقیمت ترین خودرو ساخته شده تئسط فراری تا به امروز محسوب میشود. این خودرو تماما دست ساز یوده و در ساخت آن از فراری ۴۵۸ الهام گرفته شده است. فراری پینین فارینا مجهز به یک موتور V8 چهار و نیم لیتری است و در لیست گرانترین ماشین های جهان رتبه هشتم را دارد.

استون مارتین والکری با قیمت ۳.۲ میلیون

کمپانی استون مارتین تاکنون قیمت رسمی برای خودرو والکری اعلام نکرده است اما طبق شایعات این خودرو با قیمت ۳.۲ میلیون غرضه خواهد شد. استون مارتین والکری بازطراحی موفق برگرفته از خودرو رد بول AmRB1001 میباشد. هم اکنون تعداد ۱۰۰۰ خودرو از والکری توسط استون مارتین با موتور v12 در دست تولید است که عرضه آنها از ابتدا سال ۲۰۱۹ آغاز می شود و رتبه هفتم گرانترین ماشین های جهان را در اختیار دارد.

بوگاتی ویرون طراحی منصوری ویور با قیمت ۳.۴ میلیون دلار

بوگاتی ویرون از سال ۲۰۰۵ چهار بار ارتقا پیدا کرده است ، منصوری ویور گرانترین ماشین های جهان محسوب نمی شود اما قطعا یکی از سریع ترین آنها می باشد. بوگاتی ویرون منصوری با بدنه فیبر کربن و چراغ های led که در بیشتر بدنه ماشین مشاهده می شود . بوگاتی ویرون منصوری با موتور ۸ لیتری W16 با ۱۲۰۰ اسب بخار تا سرعت ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت میرسد. بوگاتی ویرون منصوری ویور با قیمت ۳.۴ میلیون دلار رتبه ششم کرانترین ماشین جهان را دارد.

لیکان هایپر اسپورت با قیمت ۳.۴ میلیون دلار

رتبه پنجم گرانترین ماشین های جهان متعلق به لیکان هایپر است ، چراغ های جلو هایپر اسپورت ار ۲۴۰ الماس شگفت انگیز ۱۵ قیراط ساخته شده است. و در ساخت قسمت های درخشان چراغ های LED از ۴۲۰ الماس استفاده شده است. هایپر اسپورت با موتور ساخت شرکت W motors واقع در کشور لبنان ساخته می شود ، هایپر یکی از گرانترین ماشین های جهان ساخت کشور عربی است و مقایسه آن با غول های سوپر اسپرت اروپایی حس بدی به شما نمی دهد. لیکان هایپر اسپورت با ۷۸۰ اسب بخار و صفر تا صد ۲.۸ ثانیه و نهایت سرعت ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت رتبه پنجم پرانترین ماشین جهان را دارد.

گرانترین ماشین های جهان

مک لارن پی وان ال ام با قیمت ۳.۶ میلیون دلار

مک لارن پی وان ال ام تنها یک ماشین تجاری محسوب نمی شود ، این خودرو الهام گرفته شده از مک لارن جی تی میباشد و یکی از خودروهای مک لارن که شامل قوانین تردد در شهر می شود. این خودرو گران قیمت خریدارانی از امریکا ، انگلیس ، ژاپن و امارات را هدف قرار داده است. مک لارن پی وان ال ام با ۱۰۰۰ اسب بخار یک غوا سوپر اسپرت با قیمت ۳.۶ میلیون دلار رتبه ۴ را در لیست گرانترین ماشین های جهان دارد.

لامبورگینی وننو رودستر با قیمت ۴.۵ میلیون دلار

لامبورگینی وننو رودستر به مناسبت تولد ۵۰ سالگی این کمپانی تولید شده است وننو در زبان اسپانیایی به معنا زهرآلود میباشد و با طراحی کشنده این ماشین گران قیمت لامبورگینی همخوانی دارد. وننو با یک موتور v12 و ۷۴۰ اسب بخار در ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می سد. در ساخت وننو از خودرو لامبورگینی اونتادور الهام گرفته شده است. اما تاکنون تنها ۹ نمونه از این خودرو گران تولید شده است و قیمت فروش آن توسط دلالان خودروهای لوکس به ۱۱ میلیون دلارهم میرسد. وننو رتبه سوم را در فهرست گرانترین ماشین های جهان با قیمت پایه ۴.۵ میلیون دلار کسب می کند.

کوینگ زگ CCXR ترویتا با قیمت ۴.۸ میلیون دلار

کوینگ زگ CCXR گرانترین ماشین های جهان در سوپر اسپرت ها با اجازه قانونی در خیابان های شهری میباشد شاید باورش برایتان عجیب باشد وقتی بگوییم بدنه این ماشین گرانقیمت پوشیده شده از نوعی الماس میباشد ، اما حقیقت دارد بدنه کوینگ زگ CCXR از نوعی گرد الماس پوشیده شده است. کوینگ زگ برای تولید این ماشین گرانقیمت از یک موتور ۴.۸ لیتری V8 با ۱۰۰۴ اسب بخار استفاده کرده است. CCXR با قیمت ۴.۸ میلیون دلار گرانترین ماشین های جهان در دنیای سوپراسپرت ها میباشد.

بیشتربخوانید: گرانترین خودروهای جهان در سال 2019

گرانترین ماشین های جهان رولزرویس سوپتیل با قیمت ۱۳ میلیون دلار

گرانترین ماشین های جهان در سال اخیر متعلق به خودرو ابر شاهکار و لوکس کمپانی رولزرویس با قیمت باورنکردنی ۱۳ میلیون دلار می باشد. رولزرویس در طراحی این خودرو گران سفارشی از مدل قایق های لوکس خود الهام گرفته است. رولزرویس سوپتیل یک خودرو دو نفره میباشد که با سان روف سراسر شیشه ای و اتاقی طراحی شده از چوب و چرم یاد آور خودروهای سلطنتی برای خود می باشد. طراحی گرانترین ماشین های جهان الهام گرفته از خودروهای دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی میباشد و در قسمت عقب سوپتیل یاد آور قایق های بادبانی است. صاحبان این خودرو سفارشی کلکسیونرهای قایق های لوکس و جت های شخصی گراقیمت می باشند . رولزرویس سوپتیل رتبه یک در لیست گرانترین ماشین های جهان تولید شده در سال ۲۰۱۹ بوده است.

گران ترین خودرو کلاسیک در سال 2019

فراری ۲۵۰ GT SWB کوپه مدل ۱۹۶۳ یکی از میراث به جا مانده از این خودروسازی است که با بهره‌گیری از پیشرانه ۱۲ سیلندر و جعبه دنده اصلی، ویل بیس کوتاه‌تر، ترمز‌های دیسکی در هر چهار چرخ، یکی از ۱۶۶ بدنه استیل SWB و مواردی از این قبیل طراحی شده است.

فراری۲۵۰ GT SWB یکی از رؤیایی‌ترین خودرو‌های فراری به شمار می‌رود. همچنین این نمونه یکی از معدود مدل‌های Lusso از ۲۵۰ GT است. قیمت نمونه قرمزرنگ مورد بحث ما پیش از شروع حراجی Gooding & Company بین ۶ تا ۸ میلیون دلار در نظر گرفته شده بود. سرانجام این خودرو در حراجی مذکور به قیمت تقریبی ۷٫۶ میلیون دلار فروخته شد.

نمونه دیگری با شماره شاسی ۳۳۵۹ GT تولید شده است. این خودرو نمونه ۱۳۲ از ۱۶۵ نمونه SWB ساخته شده است که از بدنه استیل بهره می‌برد. خودرو توسط تیم بازسازی خودرو‌های کلاسیک فراری بازسازی شده و در حالت روز اول خود قرار دارد.

با وجود این که بالاترین پیشنهاد در سال ۲۰۱۶ برای این خودرو، ۹٫۲ میلیون دلار بود، اما فراری ۲۵۰ GT SWB کوپه امسال با قیمت ۸٫۱۴ میلیون دلار فروخته شد.

گرانترین خودرو کلاسک در سال گذشته

گرانترین خودرو کلاسک در سال گذشته

گرانترین خودرو کلاسک در سال گذشته

گرانترین خودرو کلاسک در سال گذشته

گرانترین خودرو کلاسک در سال گذشته

در پایان می توان گفت تمام خودروها فقط برای حمل و نقل مورد استفاده قرار نمی گیرند و خودروهایی در دنیا ساخته خواهند شد که از آنها برای شرکت در مسابقه ها و یا جمع آوری یک کلکسیون استفاده می شود.