چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۷:۳۷
کشتی زیر سایه کرونا:

کشتی گیران ایرانی با کرونا سرشاخ شدند

کشتی زیر سایه کرونا:
قهرمانان کشتی ایران در اقدامی خیرخواهانه در سه گرمخانه تهران مواد ضد عفونی کننده و ماسک میان مردم توزیع کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی تیتربرتر؛ با فراگیر شدن شیوع ویروس کرونا در کشور، تهیه مواد ضدعفونی و ماسک و انجام مراقبت‌های بهداشتی به اولویت نخست شهروندان و خانواده‌ها تبدیل شده است.

بر همین اساس تعدادی از قهرمانان کشتی و ورزشکاران زورخانه‌ای به‌عنوان نمایندگان موسسه خادمین امام علی (ع) با سازمان جمعیت هلال احمر همکاری کردند و با حضور در سه گرمخانه تهران واقع در محله‌های ازگل، دره فرحزاد و تهرانسر بسته مواد ضدعفونی کننده و ماسک میان مردم بی سرپناه تهران اقدام کردند.

حسن رحیمی دارنده یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز کشتی آزاد جهان و نفر سوم المپیک 2016، هادی حبیبی قهرمان آسیا و سرپرست سابق تیم ملی کشتی آزاد، مهدی برائتی عنوان‌دار آسیا و مربی سابق تیم ملی از جمله قهرمانانی بودند که در این اقدام شایسته سایرین را همراهی کردند.

آخرین اخبار از حواشی کشتی ایران

بنا: التماس می‌کنم در خانه بمانید!

اگر با روحیات خاص آقای خاص کشتی فرنگی ایران آشنا باشید، قطعا می‌دانید که محمد بنا از جمله افرادی است که هرچند کفه ترازوی نقدهایش به تعریف و تمجیدها سنگینی می‌کند اما هیچ‌گاه بی‌دلیل و بی‌جا لب به گلایه نمی‌‌گشاید.

این بار اما نقد سرمربی کشتی فرنگی ایران نه از شرایط غیرالمپیکی کشتی است و نه گله‌گذاری از کمبود امکانات یا عملکرد شاگردانش. انتقاد تند بنا این بار شرایط بهداشتی کشور را نشانه رفته. آن هم در روزهایی که ویروس کووید ۱۹ به سرعت در سراسر جهان از جمله ایران در حال انتشار است و قربانی می‌گیرد. ویروسی که همزمان با شیوع آن کمبود ماسک، الکل و مواد ضدعفونی در بازارهای دنیا از جمله کشورمان را به دنبال داشته.

تکلیف اردوی تیم ملی کشتی

این موضوع از یک‌سو و مسافرت نابه‌جای برخی هم‌وطنان‌مان به شهرهای دیگر بخصوص شمال، موجب شد تا محمد بنا با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود ضمن تاکید بر لزوم همراهی جدی تمامی مردم ایران برای گذر از این روزهای تلخ و شکست ویروس‌کرونا‌، از کمبود ماسک و مواد ضدعفونی، مسافرت برخی از مردم به شمال کشور و هدر‌رفت میلیون دلاری در فوتبال ایران بدلیل بی‌کفایتی برخی مدیران به شدت انتقاد کند و چنین بنویسد: «خدایا خودت به داد این مردم نجیب برس! آقایانی که مدام در رسانه فریاد می‌زنید که داریم روزی این‌قدر ماسک تولید می‌کنیم، روزی این‌قدر لیتر ماده ضدعفونی‌کننده و هزار تا چیز دیگه، دستتون درد نکنه خب، پس کجان این تولیدات؟ این ماسک‌ها کجا می‌رن که مردم بی‌گناه گیلان که با بی‌مبالاتی خود ما اسیر و گرفتار شدن، هر روز باید ساعت‌ها دنبال یک دونه ماسک باشن؟ چه بلایی داریم سر خودمون می‌آوریم؟ این دیگه خودزنیه به خدا، خودزنی! ماها که الان دسته دسته راهی مازندرانیم، می‌ریم که چه کنیم؟ خوش باشیم؟ فرار کنیم از شرایط قرمز شهرمون؟ خب داریم بلا رو با خودمون می‌بریم سر اون بندگان خدا آوار می‌کنیم که آوار هم کردیم! اونم با امکانات محدود پزشکی، نبود تجهیزات و …آقایون دولتی تو این شرایط بچسبید به درد مردم، تا کی این مردم باید چوب ندونم کاری‌های شما رو بخورن؟ الان تو این شرایط باید دغدغه ما چی باشه؟ میلیون دلارایی که باید از جیب مردم بدین مربیای خارجی، برانکو، ویلموتس و …کی قراره عبرت بگیرین؟ کی قراره دست اجنبی از جیب ما دربیاید؟ کی قراره پولای این مملکت برای مردم خودش خرج بشه؟ چرا باید تو این شرایط بحرانی، این همه فکر و خیال اضافی هم تحمیل بشه به مردم. مردم عزیزم تو رو خدا بیایید تو این شرایط یه کم بهتر و قشنگتر فکر کنیم، بیشتر به فکر هم باشیم، اگر نمی‌‌تونیم دردی از هم دوا کنیم، درد مضاعف نشیم! بیایید با فرهنگ خودمون شهرهامون رو قرنطینه کنیم، دستانمون، رو بزاریم روی زانوهامون یه یا علی بلند بگیم.

ویروس کرونا به کشتی هم سرایت کرد

با همت و شعور و فرهنگ بالامون کمک کنیم تا این مسئله زودتر حل بشه و همگی به آرامش برسیم. تو را به خدا به فکر هم باشیم. مردم عزیز مازندران، خراسانی‌ها، اصفهانی‌ها، شیرازی‌ها، مردم عزیز ایران! من محمد بنا کوچک شما تا وقتی این ویروس در کشورم هست، به شهرهای شمالی سفر نمی‌‌کنم، به هیچ شهری سفر نمی‌‌کنم، اصلا از خانه‌ام بیرون هم نمی‌‌روم! از همه کسانی که این متن رو می‌خونن عاجزانه خواهش می‌کنم در خانه‌هایتان بمانید و تا کار واجب و اضطراری ندارید از خانه بیرون نروید. می‌دانم شرایط خیلی‌ها طوری است که باید سرکار بروند، از شما عزیزان دل می‌خوام مواردی را که روزی هزار بار تکرار می‌شود، رعایت کنید. اول به خاطر خودتان و خانوادهایتان و بعد به خاطر دیگران! این چند وقت را سخت بگذرانیم، اصلا ۲ ماه فقط صدای همدیگر را بشنویم، خیلی بهتر از این است که یک عمر حسرت دیدن عزیزانمون بمونه. ممنونم از همه شما که به فکر خود و هم‌وطن‌تان هستید.»

کیش، گزینه اصلی برای قرنطینه کشتی گیران

در شرایطی که هنوز اتحادیه جهانی تاریخ و مکان جدید رقابت های گزینشی المپیک در قاره آسیا را به فدراسیون کشتی ایران اعلام نکرده، اما به نظر می رسد سرمربیان تیم های کشتی آزاد و فرنگی ایران اصرار به برگزاری اردو دارند و بیشتر از این نمی توانند کشتی گیران ملی پوش را خارج از اردو کنترل کنند.

بعد از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه های بنا و محمدی کاملا تغییر پیدا کرده و هم اکنون هم در تهران امکان برگزاری اردو وجود ندارد.

اخیرا جلسه ای بین مسئولان فدراسیون کشتی با معاون وزیر ورزش برگزار شد که گویا خروجی آن برگزاری اردو برای تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در جزیره کیش بوده است.

قرار است مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش با مسئولان جزیره کیش رایزنی کنند تا در این جزیره فضایی به صورت قرنطینه در اختیار تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی قرار داده شود.

با توجه به اینکه اتحادیه جهانی از احتمال برگزاری مسابقات گزینشی در فروردین ماه خبر داده، باید اردوی تیم های ملی حداقل با حضور کشتی گیران اعزامی به مسابقات گزینشی پیگیری شود.