یکشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۵:۴۸
تمام افرادی که می خواهند لاغر شوند بخوانند:

با این ماده غذایی لاغری را تجربه کنید

تمام افرادی که می خواهند لاغر شوند بخوانند:
اگر شما از مشکل چاقی رنج می برید و همیشه به دنبال راهکاری برای لاغری هستید ما تیتربرتری ها راهکار ساده ای برای لاغری به شما پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

تیتربرتر؛ در شرایطی که همه ما به فکر ظاهری جذاب و اندامی زیبا هستیم که بتوانیم زیبا و سلامت باشیم خیلی از ما از خواص شگفت انگیز زنجبیل بی اطلاع هستیم ما در ادامه به راهکاری ساده با استفاده از زنجبیل برای لاغری می پردازیم.

خوش تیپی و خوش پوش بودن کار چندان سختی نیست. شما فقط کافی است بدانید که چگونه باید مطابق با فرم بدن تان لباس بپوشید. اگر شما چاق هستید و به دنبال لاغر شدن می گردید این کار هم شدنی است ولی باید اصولی را که در ادامه به آن می پردازیم را رعایت کنید.

برای لاغری و شیک بودن اصولی را بایستی مد نظر قرار داد :

1- رژیم غذایی مناسب

2- ورزش های مداوم و روزانه

3- لقمه هایتان را در حین غذا کوچک بگیرید.

4- به اندازه کافی بخوابید.

5- قبل از غذا خوردن آب بنوشید.

6- هر روز صبحانه بخورید.

7- از غذاهای فست فوت خودداری کنید.

مهم ترین خواص زنجبیل برای لاغری

مهم ترین خواص زنجبیل برای لاغری
مهم ترین خواص زنجبیل برای لاغری

 

لاغری

زنجبیل در کاهش وزن مثل معجزه عمل می‌کند. چای زنجبیل هضم را بهبود بخشیده، اشتها را کاهش داده و به کاهش قند و چربی خون کمک می‌کند که همگی از عوامل موثر در پیشگیری از چاقی است. از سوی دیگر زنجبیل باعث مهار سنتز کورتیزول در بدن می‌شود. کورتیزول یا هورمون استرس تاثیر نامطلوبی در افزایش چربی‌های شکمی و افزایش وزن دارد.

کمک به هضم غذا 

خوردن زنجبیل پس از یک وعده غذایی سنگین به راحتی می‌تواند غذا را هضم کند. این قضیه به این دلیل است که زنجبیل فواید زیادی برای دستگاه گوارش دارد. زنجبیل پاک‌کننده قوی کولون و از بین برنده گاز‌های آن است. همچنین باعث افزایش آب و حرکات روده می‌شود. همه این خواص باعث راحت‌تر هضم شدن غذا می‌شود.

 درمان سرما خوردگی و عطسه

زنجبیل منبع اصلی دکونژستان (ماده‌ی ضد احتقان) است. هم‌چنین خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد عفونی زنجفیل می‌تواند در پیشگیری و درمان سرفه و عطسه کمک کند. بنابراین در مواقع سرماخوردگی یک فنجان چای داغ زنجبیل همراه با آبلیمو و عسل می‌تواند حالتان را جا بیاورد. لازم به ذکر است که این گیاه می‌تواند جایگزین مناسب داروهای پزشکی برای درمان (طبیعتا با نظر پزشک و مشاور مطمئن) حساسیت‌های فصلی یا آلرژی باشد.

 درمان‌کننده درد معده

اگر معده درد دارید، زنجبیل برای شما مفید است. چون این گیاه خواص ضد درد و آرام بخش است که برای درمان درد‌های شدید معده مانند دیسپپسی یا کولیک و اسهال استفاده می‌شود.

 ضدالتهاب و از بین برنده جای زخم و لک

این گیاه یک ضدالتهاب قوی است که به آرام شدن پوست آسیب دیده کمک می‌کند. از طرفی آنتی‌اکسیدان‌های فوق‌العاده موجود در زنجبیل از بین برنده جای زخم و لکه‌های ناشی از بالا رفتن سن است. برای از بین بردن لک‌های پوستی، کمی زنجبیل تازه‌ رنده شده را با یخ مخلوط کرده و هفته‌ای یکبار روی پوست‌تان قرار دهید.

خواص زنجبیل

خواص زنجبیل
خواص زنجبیل

 

 درمان‌کننده سردرد و میگرن

زنجبیل با کاهش درد و التهاب در رگ‌های خونی به تسکین میگرن کمک می‌کند. استفاده موضعی از این گیاه رقیق شده روی پیشانی دردهای شدید میگرنی را بهبود می‌بخشد.

مطالب مرتبط:

 درمان درد، گر گرفتگی و بی‌نظمی قاعدگی

یکی از خواص زنجبیل درمان درد‌های قاعدگی است. بر اساس مطالعات مصرف روزانه یک گرم زنجبیل در روز‌های اول قاعدگی باعث کاهش به اندازه مفنامیک‌اسید و ایبوپروفن موفق عمل می‌کند. چینی‌ها چای زنجبیل را به عنوان دارو برای درمان درد‌های قاعدگی استفاده می‌کنند.

 کاهش کلسترول

اگر کلسترول بد خون بالا باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی افزایش پیدا می‌کند. غذایی که روزانه می‌خورید تاثیر زیادی روی میزان کلسترول بد خون دارد. بر اساس مطالعات مصرف ۳ گرم پودر زنجبیل تاثیر چشمگیری روی کاهش میزان کلسترول دارد.

 پیشگیری از سرطان

سرطان بیماری جدی و خطرناکی است که بر اثر رشد کنترل‌نشده سلول‌های غیر طبیعی رخ می‌دهد. خاصیت ضدسرطان زنجبیل به‌خاطر جینجرول است که به مقدار فراوان در زنجبیل خام یافت می‌شود.

 مبارزه با آلزایمر

استرس‌های اکسیداتیو و التهابات مزمن، بیماری‌هایی مثل آلزایمر و پارکینسون را به همراه دارد. زنجبیل به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی قوی نقش مهمی در حفظ سلامت مغز و پیشگیری از آلزایمر و سایر بیماری‌های مغزی ایفا می‌کند.

 کمک به کاهش چشمگیر قند خون

زنجبیل به طور قابل توجهی قند خون را کاهش می‌دهد. بر اساس مطالعات مصرف روزانه ۲ گرم پودر زنجبیل قند ناشتا را تا ۱۲ درصد کاهش می‌دهد. همچنین زنجبیل توانست سطح HbA1c را که یکی از علائم قند خون است در بازه‌ی ۱۲ هفته‌ای تا ۱۰ درصد کاهش دهد.

 برطرف کننده‌ درد عضلات از خواص زنجبیل

مهم ترین خواص زنجبیل درلاغری
مهم ترین خواص زنجبیل در لاغری

 

اگر دچار گرفتگی یا درد عضله شدید، نگران نباشید. چند قطره روغن زنجبیل داخل وان حمام بریزید. حتی می‌توانید کمی روغن زنجبیل را به ناحیه مورد نظر بمالید.

 درمان شوره سر و کمک به رشد سریع مو

اگر سرتان شوره می‌زند، شامپو‌های شیمیایی را کنار بگذارید. خواص ضدعفونی این گیاه قارچی که باعث شوره سر می‌شود را از بین می‌برد. برای این کار کمی زنجبیل رنده شده را با آب مخلوط کرده و داخل یک بطری اسپری ریخته و مخلوط را مستقیم روی کف سر اسپری کنید.

این گیاه به خاطر ترکیب فعال روغن‌های فرار و آنتی‌اکسیدان‌های موجود، گردش خون را در فولیکول‌های مو سرعت می‌بخشد. جالب است بدانید یکی از مهم‌ترین اجزا محصولات تجاری مربوط به بهداشت مو زنجفیل است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مریم بالوی فیلی