شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲
استاندار اصفهان:

افتتاح پروژه‌های شرکت پالایش نفت اصفهان به توسعه اقتصاد ملی کشور کمک می‌کند

استاندار اصفهان:
استاندار اصفهان گفت: یک پنجم فرآورده‌های نفتی کشور توسط مجموعه پالایشگاه اصفهان تامین می‌شود، از این رو برداشتن قدم‌های موثر در جهت به روز رسانی این مجموعه تاثیر مهمی در کمک به اقتصاد ملی کشور خواهد داشت.

به گزارش تیتربرتر؛ عباس رضایی در آیین افتتاح پروژه‌های دهه فجر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۲۳حدود ۲۳ درصد  فرآورده‌های نفتی کشور توسط شرکت پالایش نفت اصفهان تامین می‌شود و تمام بنزین تولیدی این مجموعه بنزین یورو ۵ است. این شرکت با تولید ۱۲ میلیون لیتر در روز، سوخت استان اصفهان و ۱۶ استان کشور را تامین می کند.

وی افزود: افتتاح دو پروژه، "سکوهای بارگیری فرآروده های سبک و  ویژه " و "پروژه تصفیه و استفاده از فاضلاب شهری" دو اقدام مهم در راستای برطرف کردن نیازهای این مجموعه است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان در منطقه خشک قرار دارد، تاکید کرد: با توجه به این موضوع و اینکه حضور و وجود صنایع در استان امری اجتناب ناپذیر است، از این رو استفاده از پساب به جای آب، موجب مصرف بهینه و کمک به صرفه جویی  در مصرف آب است که خوشبختانه با افتتاح این پروژه در اصفهان محقق گردید.

رضایی تصریح کرد: به کمک این پروژه، ۷۵۰ متر مکعب آب مصرفی این مجموعه از طریق پساب تامین می شود که اقدام مهمی در جهت بهینه سازی مصرف آب است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر اکثر مجموعه های صنعتی بزرگ به دنبال استفاده از پساب برای تامین آب مصرفی مجموعه های خود هستند، خاطرنشان کرد: مجموعه پالایشگاه اصفهان در استفاده از پساب مشکلاتی دارد که نیاز به همکاری آبفا و اداره کل آب و فاضلاب استان است.

استاندار اصفهان گفت: ممبران مورد نیاز برای این پروژه وارداتی است که اگر با همکاری شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان انجام شود، قدم مثبتی در جهت استقلال و خودکفایی خواهد بود.

رضایی در مورد دومین پروژه شرکت پالایش نفت اصفهان گفت : تا پیش از این تانکرها برای تخلیه و بارگیری به داخل پالایشگاه می آمدند که به جهات مختلف به صرفه و صلاح نبود، اما اکنون با هزینه ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان، سوخت مورد نیاز با سیستم اتوماتیک بارگیری می شود.

وی افزود: اینکار صرفه جویی در وقت است و در مسایل امنیتی نیز گامی موثر محسوب می شود.