شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ۰۸:۱۵
مشمولان سهام عدالت بخوانند

ارزش سهام عدالت 6 میلیون تومان شد

مشمولان سهام عدالت بخوانند
براساس اعلام رییس سازمان خصوصی سازی سهام یک میلیون تومانی هر نفر در این زمان بیش از ۶ میلیون تومان ارزش دارد.

به گزارش تیتربرتر؛ بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته مقرر است از سوم اسفند ماه امسال پرداخت سود سهام عدالت به دارندگان این سهام آغاز شود و تا پایان سال همه مشمولان با اولویت مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از واریز سود بهره مند شوند.

علیرضا صالح، رییس سازمان خصوصی سازی، درباره زمان آزادسازی سهام عدالت گفته است: درحال حاضر ۲۶ هزار میلیارد تومان سهام در قالب سهام عدالت برای بیش از ۴۹ میلیون نفر منتظر آزادسازی است ضمن اینکه سهام یک میلیون تومانی هر نفر در این زمان بیش از ۶ میلیون تومان ارزش دارد و ما پیش بینی می‌کنیم که تا آبان ۹۹ یا با لایحه‌ای که به مجلس ارایه کرده ایم و یا با اجازه تکمیلی مقام معظم رهبری این سهام آزاد شده و برگه‌های آن قابلیت فروش پیدا کند.

مطابق برآوردهای صورت‌گرفته مبلغ واریز سود سهام عدالت به ازای هر سهم یک میلیون تومان بالای ۲۰۰ هزار تومان است.هنوز رقم دقیق سود به ازای هر برگه سهام عدالت اعلام نشده و مقامات به اعلام رقم "بیش از ۲۰۰ هزار تومان" بسنده کردند.

بر این اساس پیش بینی شده است عملیات پرداخت سهام عدالت تا پایان اسفند ماه سال جاری به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: چگونه از سود سهام عدالت اطلاع پیدا کنیم؟

در این فرصت باقی مانده دارندگان سهام یک میلیونی سهام عدالت اگر می خواهند سود سهام عدالت دریافت کنند باید شماره شبای خود را ثبت کنند بر این اساس تا زمانی که این فرایند را انجام ندهید، سود برای شما واریز نخواهد شد.

طبق آخرین وعده مسئولان سود سهام عدالت امسال از سوم اسفند ماه، یعنی کمتر از یک هفته دیگر به حساب مشمولان با اولویت مشمولین کمیته امداد و بهزیستی واریز خواهد شد. میزان سود در سال ۱۳۹۵ به ازای هر یک میلیون سهم ۱۵۰ و در سال ۱۳۹۶، ۱۷۵ هزار تومان بود، این میزان در سال جاری بیش از ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است. با این حال قرار بود میزان دقیق سود تا ۲۲ بهمن‌ماه مشخص شود.

نحوه ثبت شماره شبا بانکی

بر اساس این گزارش، ورود و ثبت شماره شبای بانکی مستقل برای هر یک از اعضای خانوار که مشمول سهام عدالت باشند به تفکیک ضروری بوده و صرف ثبت شماره شبای سرپرست خانوار برای برخورداری از اصل سهام و سود سهام عدالت کفایت نمی‌کند و باعث محروم شدن سایر اعضای خانوار از سهام عدالت و سود متعلق به آن خواهد شد. برخلاف توزیع یارانه‌ها، در توزیع سود سهام عدالت سود فقط به حساب هر مشمول بطور مجزا واریز خواهد شد، در نتیجه باید شماره شبای بانکی هر مشمولی ولو زیر ۱۸ سال مستقلا و جداگانه وارد سامانه سهام فوق الذکر شود.

با وجود ضرورت ثبت شماره شبای بانکی برای دریافت سود سهام عدالت، پنج میلیون مشمول هنوز شماره شبای خود را ثبت نکرده‌اند و چنانچه تا زمان واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۷ این اقدام را انجام ندهند از دریافت سود سال ۱۳۹۷ هم جا خواهند ماند. با این حال سود سهام برایشان محفوظ می‌ماند و به محض ثبت شماره شبا سود سهام را چه برای سال ۱۳۹۶ و چه برای سال ۱۳۹۷ به صورت یکجا دریافت خواهند کرد.

در این راستا هنوز هم  سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir به صورت ۲۴ ساعته آماده ثبت شماره شبای مشمولان سهام عدالت است.

میزان رقم سود سهام عدالت

در سال ۱۳۹۵ به ازای هر سهم یک میلیون تومانی، ۱۵۰ هزار تومان سود پرداخت شده است و در سال ۱۳۹۶ هم به این میزان سهام ۱۷۵ هزار تومان سود تعلق گرفته است.

بر این اساس پیش‌بینی شده بود این رقم برای امسال بیشتر از سال‌های گذشته باشد. شمار مشمولان این سهام بالغ بر ۴۹ میلیون و ۱۵۴ هزار نفر هستند که البته رقم سهام آنها متفاوت است که بسته به ارزش سهام هر فرد، این مشمولان سود دریافت خواهند کرد.

میزان سود برای سهم‌های یک میلیون تومانی تقریبا ۲۰۳ یا ۲۰۴ هزار تومان است.