پنج شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ۲۳:۲۶
سرزمین پادشاهی اروپا:

نروژ چگونه کشوری می باشد؟

سرزمین پادشاهی اروپا:
مردم نروژ در طول هفته و سال سخت مشغول به کار و مطالعه هستند – ولی هم چنین آن ها در استراحت و ریلکس کردن هم خوب هستند .

گروه گردشگری پایگاه خبری تیتربرتر؛ اگر بخواهید بطور دقیق شرایط مهاجرت به نروژ را از کشور هایی که جز اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا نیستند را بدانید، باید بگم که این امر به کشوری که تبعه آن هستید بستگی دارد. ولی در هر صورت شما باید برای اجازه اقامت درخواست بدهید که این خود شاملِ یکی از دسته بندی های زیر است :

مهاجرت خانوادگی،
مهاجرت کاری،
تحصیل،
مهمان در منزل
اقامت دائم

برگن (‏Bergen‏) ، شهر کشتی ها در نروژ ‏

برگن (Bergen) دومین شهر بزرگ نروژ و همچنین بزرگترین بندر غرب این کشور است و یکی از شلوغ ترین بنادر اسکاندیناوی به شمار می رود.این شهر در دایره ای از تپه ها و کوهها که به هفت کوه شهرت دارند قرار گرفته است به همین علت نام این شهر در ابتدا Bjørgvin به معنای چمنزار سبز در میان کوهها گذاشته شد. مناظر طبیعی خارق العاد ، این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری مهم و پرطرفدار در نروژ تبدیل کرده است. علاوه بر اینها ، برگن یک مقصد گردشگری فرهنگی در نروژ نیز به شمار می رود ، در طول سال رویدادها و فستیوال های مختلفی در این شهر برگزار می شود از جمله فستیوال بین المللی برگن در ماههای می و ژوئن ، فستیوال ناتجاز ( ماه می ) و برگن فست ( ماه ژوئن ). همچنین یکی از قدیمی ترین ارکسترهای اروپا نیز متعلق به این شهر است. با لست سکند همراه باشید تا نگاهی به جاذبه های گردشگری این شهر زیبا و جذاب در نروژ داشته باشیم.

میدان مارکت ( Market Square )

در جنوب شرقی شهر برگن ، بندر اصلی آن به نام میدان مارکت قرار گرفته است. اینجا یکی از نقاط شلوغ و پرتردد شهر است که هر روز صبح بازار ماهی فروشان در آن برپا می شود. این بازار 700 سال است که در این میدان پابرجاست.

مهاجرت به نروژ

ابتدا باید شغلی پیدا کرده , البته اجازه نامه ویژه افراد جویای کار وجود دارد ( با محدودیت ) . نوع اجازه نامه اقامت که باید دریافت کنید بستگی به صلاحیت شغلی که در اینجا انجام خواهید داد , دارد .
متداول ترین اجازه نامه اقامت برای افراد ماهر است . این نوع اجازه نامه مخصوص افرادی است که مدرک تحصیلی عالی داشته و به دنبال کار در رشته خود هستند .
اگر شخصی در شغلی استخدام شود که نیاز به مدرک استادی باشد , حداقل میزان مالیات 410.500 دلار است . درصورتی که در شغلی استخدام شوید که نیاز به مدرک لیسانس داشته باشد , این میزان به 381.000 دلار کاهش خواهد یافت .
متقاضیان موفق می توانند خانواده خود را نیز به اینجا بیاورند ( بعلاوه دوست و فرزندان ) .

مطالب مرتبط : رویای سفر به اسلو نروژ

مواردی که باید به آن ها اشاره کنید : مهاجرت به کشوری جدید کار آسانی نیست . قبل از این که حرکت کنید , از همه شرایط مطلع شوید . منابع بسیاری برای آغاز راه وجود دارد و قطعا بهترین منبع فایل نروژی شو است  .
بزرگ ترین مشکلی که با آن مواجه خواهید شد , نبود کار مناسب در صورت بلد نبودن زبان نروژی است . اگر چه مشاغلی وجود دارند که افراد انگلیسی زبان را استخدام می کنند , اما بسیاری از مردم نروژ بسیار روان به این زبان صحبت می کنند ؛ بنابر این هیچ شانسی نخواهید داشت .
یادگیری زبان این کشور بر زندگی روزمره تان نیز تاثیر می گذارد ؛ مانند خرید کالا و خدمات . فراموش نکنید که بیشتر افرادی که برای دریافت اجازه نامه اقامت درخواست می دهند , باید از مهارت های زبانی نیز برخوردار باشند .

۱۹ نکته جالب درباره نروژ که نمی‌دانستید

نروژ از کشورهای اسکاندیناوی است که قوانین عجیب و رفاه آن موجب تعجب جهان و علاقه‌ی بسیاری از افراد به بازدید از آن یا حتی زندگی در این کشور شده است.

۱. نروژ در دهه‌ی ۸۰ میلادی سوشی سالمون را به ژاپن معرفی کرد.

۲. در سال ۲۰۱۴ کشور نروژ از نظر شاخص ثروت و سلامت، رتبه‌ی اول جهان را به خود اختصاص داد.

۳. با قیمت ۱۰ دلار آمریکا به ازای هر گالن (۳٫۷ لیتر)، نروژ گران‌ترین بهای بنزین را دارد.

۴. در سال ۲۰۰۸، نروژ به یک پنگوئن مقام شوالیه اعطا کرد.

۵. تمام زندانیان نروژ در سلول‌های‌شان دسترسی به اینترنت دارند.

۶. هنگام انتشار یک کتاب در نروژ، دولت ۱۰۰۰ جلد آن را می‌خرد و به کتابخانه‌ها اهدا می‌کند.

۷. تبلیغات برای کودکان زیر ۱۲ سال در سوئد و نروژ ممنوع است.

۸. دانشگاه‌های دولتی نروژ برای تمام دانشجویان سرتاسر جهان رایگان هستند.

۹. در نروژ شهری به نام Hell (به انگلیسی: جهنم، به نروژی: موفقیت) وجود دارد.

۱۰. شاه اولاو پنجم (King Olav V)، پادشاه فقید نروژ از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده می‌کرد و بهای بلیط را نیز پرداخت می‌کرد.

۱۱. نروژ در اصل نوردوگ (Nordweg) به معنای «راه شمالی» نام داشت.

۱۲. پادشاه هارولد نروژ قسم خورد که ازدواج نمی‌کند، مگر آن که بتواند با معشوقه‌اش ازدواج کند که دختر یک پارچه فروش بود. این خانم ملکه‌ی نروژ شد.

۱۳. برنامه‌های شبکه‌ی NRK نروژ شامل یک برنامه‌ی ۸ ساعته از حرکت قطار، یک برنامه‌ی ۱۲ ساعته‌ی بافتنی، یک برنامه‌ی ۱۲ ساعته‌ی آتش هیزم و یک برنامه‌ی ۱۸ ساعته از تخم‌ریزی ماهی سالمون است.

۱۴. در سال ۲۰۱۷ نروژ اولین کشوری خواهد بود که با رادیوی FM خداحافظی و تنها از امواج دیجیتال استفاده می‌کند.

۱۵. نروژ صاحب یک جزیره‌ی منجمد خالی از سکنه میان آفریقا و قطب جنوب است.

۱۶. از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون تنها ۱۰ پلیس در نروژ کشته شده‌اند.

۱۷. در سال ۲۰۰۸ نروژ یک میلیارد دلار آمریکا برای نجات جنگل‌های حاره‌ای آمازون اهدا کرد.

۱۸. در سال ۲۰۱۱ کمبود عجیب کره کشور نروژ را فراگرفت، به طوری که بهای هر قالب کره‌ی ۲۵۰ گرمی به ۵۰ دلار آمریکا رسید.

۱۹. گفته می‌شود که دلیل سرخی آسمان در نقاشی «جیغ» ادوارد مانش که مکان آن در نروژ است، فوران آتشفشان کراکاتوآی اندونزی بوده است.