سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ۲۱:۵۴
پیش فروش خودرو بدون محدودیت:

جدیدترین روش ثبت نام خودرو

پیش فروش خودرو بدون محدودیت:
یکی از خودروسازان بزرگ در پیش فروش جدید خود روش تازه‌ای در پیش گرفته به این صورت که با تکمیل ظرفیت هر خودرو، امکان ثبت‌نام آن برای ماه‌های آتی نیز فراهم شده است.

حوزه خودرو پایگاه خبری تیتربرتر؛ یکی از خودروسازان بزرگ در پیش فروش جدید خود روش تازه‌ای در پیش گرفته به این صورت که با تکمیل ظرفیت هر خودرو، امکان ثبت‌نام آن برای ماه‌های آتی نیز فراهم شده است.

شرکت سایپا در پیش‌فروش جدید خود خلاف جهت پیش‌فروش‌های قبلی عمل کرده، یعنی در پیش‌فروش‌های قبلی، خودروسازان می‌توانستند در صورت تکمیل ظرفیت خودرو ثبت‌نام آن را قطع کنند اما در پیش فروش جدید، در صورت تکمیل ظرفیت خودرو امکان ثبت‌نام آن برای ماه‌های آتی نیز فراهم شده است.

در این راستا سایپا اعلام کرده: «احتراماً ، پیرو بخشنامه شماره 450400 مورخ 06/11/1398 در خصوص شرایط فروش محصولات گروه سایپا به مناسبت دهه مبارک فجر بدینوسیله به اطلاع مشتریان محترم و نمایندگی‌های مجاز گروه خودروسازی سایپا می‌رساند؛ با توجه با استقبال مشتریان از شرایط فروش ویژه دهه مبارک فجر، در صورت تکمیل ظرفیت هر خودرو ، ظرفیت ثبت‌نام آن خودرو جهت ماه‌های آتی نیز فعال خواهد شد.

در این رابطه فربد زاوه، کارشناس بازار خودرو با انتقاد از این روش پیش‌فروش اظهار کرد: خودروسازان به خاطر تعهدات معوق، کمبود نقدینگی و فشار افزایش تولید به هر راهی برای جذب نقدینگی دست می‌اندازند.

زاوه تاکید کرد: این روش جدید وزارت صنعت نه تنها به ضرر خودروسازان بلکه به زیان مردم خواهد بود چراکه در حال حاضر تعهد خودروسازان به مرحله خطر رسیده و با این روش‌ برداشتن محدودیت ثبت‌نام و جذب حجم بالای نقدینگی از مرحله بحران نیز عبور خواهد کرد و ورشکستگی صنعت خودرو علنی خواهد شد.

مطالب مرتبط : پیش فروش محصولات ایران خودرو آغاز شد

ثبت نام خودرو با ربات و هرآنچه که باید بدانید

اخیرا با توجه به تکمیل ظرفیت چند دقیقه‌ای پیش فروش خودروسازان موضوع ثبت نام خودرو با ربات مطرح شده است. از این رو قصد داریم صحت این موضوع را بررسی کنیم.

مدتی است که بسیاری از مشتریان از تکمیل ظرفیت چند دقیقه‌ای طرح‌های پیش فروش محصولات خودروسازان خبر می‌دهند که حواشی زیادی را به همراه داشته است. یکی از مواردی که مورد بحث قرار گرفته موضوع ثبت نام خودرو با ربات است. در واقع مشتریان بر این باورند مافیای خودرو برای ثبت نام از ربات استفاده می‌کنند و به همین دلیل طرح‌های فروش خودروسازان طی چند دقیقه تکمیل ظرفیت می‌شود.

ثبت نام خودرو با ربات چگونه انجام می‌شود؟

رضا الفت‌نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی در این خصوص عنوان کرد در حوزه آی تی می‌توان کارهای متعددی را به انجام رساند. وی افزود در مورد نحوه کار این ربات اطلاع دقیقی نداریم اما می‌توان گفت ربات قادر است افراد را به عنوان اولین شخص در صف خرید قرار دهد؛ برای مثال اگر ثبت نام در ساعت 8 صبح شروع می‌شود، با استفاده از ربات می‌تواند در ساعت 8 و 30 ثانیه به عنوان فرد نخست در صف خرید قرار بگیرد. سخنگوی اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی تاکید کرد البته نمی‌توانیم ثبت نام خودرو با ربات را تایید یا رد کنیم.

سخنگوی اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی در ادامه اظهار کرد در این حوزه اتفاقات متعددی رخ می‌دهد و در زمینه هک و برنامه‌نویسی برای چنین ربات‌هایی نخبه‌های زیادی در کشور وجود دارند. وی افزود تا به امروز برای ثبت نام خودرو با این مورد مواجه نشدیم و در این زمینه موردی نیز به ما گزارش نشده است.

دلیل تکمیل ظرفیت سریع طرح‌های فروش

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان در مورد تکمیل ظرفیت سریع طرح‌های فروش به موضوع سرکوب‌های مالی در حوزه خودرو اشاره کرد و گفت:

ایران خودرو از سیستم ضد ربات استفاده می‌کند 

در همین رابطه فرشاد مقیمی، مدیر عامل ایران خودرو عنوان کرد این گروه خودروسازی برای هیچ فردی در فروش محصولات رانت یا شرایط ویژه‌ای را در نظر نمی‌گیرد. هنگامی که تقاضا به حداکثر می‌رسد، احتمال دارد به دلیل زیرساخت‌های بهتر یا سرعت اینترنت بالا به راحتی مراحل ثبت نام را به انجام برساند. وی تاکید کرد ایران خودرو سیستمی را در نظر گرفته است که از ثبت نام با ربات جلوگیری می‌کند و در واقع یک سیستم ضد ربات است.

ثبت نام محصولات ایران خودرو صرفا به روش اینترنتی

شرکت ایران خودرو برای ایجاد فرصت برابر مشتریان، ثبت نام محصولات خود را فقط به صورت اینترنتی پیش فروش می کند.

 این شرکت محصولات خود را صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سایت فروش به نشانی esale.ikco.ir به فروش می‌رساند و هیچ روش دیگری برای ثبت نام محصولات وجود ندارد.
نمایندگی‌های مجاز شرکت ایران خودرو هم از این قاعده پیروی می کنند و برای ثبت نام هیچ‌گونه امکان مجزا و یا شرایط خاصی برای نمایندگی ها وجود ندارد که بتوانند برای متقاضیان ثبت نام کنند.
بدین ترتیب مراجعه به نمایندگی ها برای ثبت نام، ارزش افزوده‌ای برای متقاضیان ایجاد نخواهد کرد و متقاضیان می توانند با اینترنت خانگی و یا حتی اینترنت تلفن همراه خود برای ثبت نام محصولات استفاده کنند.

هوشیاری خریداران خودرو مانع از بروز تخلفات احتمالی فروشندگان خودرو خواهد شد

هیچگونه بستر و زیرساخت خاصی در نمایندگی ها فروش خودرو وجود ندارد که به کمک آن وجه تمایز، بتوانند اقدام به ثبت نام خودرو در شرایط خاص کنند و بهتر است در این شرایط مردم آگاه باشند و با معرفی نماینده متخلف به نهادهای نظارتی جلوی ضرر و زیان های مالی احتمالی را بگیرند.

همه ساله با نزدیک شدن به پایان سال و رسیدن به پیک کاری خودروسازها که با حجم زیاد درخواست خرید خودرو مواجه می شوند، حاشیه های فراوانی نیز دامن این صنعت بزرگ کشور را می گیرد. حاشیه هایی که همواره وجود دارد اما تنها تفاوتش این است که در شرایط مختلف، به شکل و شمایل متفاوتی ظاهر می شود.

این روزها که نوک پیکان انتقادات به سمت نمایندگی های فروش شرکت های خودروساز در سراسر کشور نشانه رفته است، فضایی به وجود آمده که اطلاعات درست به دست مردم نمی رسد.

به عنوان مثال گفته می شود که برخی از نمایندگی ها فروش خودروسازان با دریافت هزینه های اضافه از مردم، به روش های جادویی اقدام به ثبت نام خودرو در زمان های پیش فروش می کنند آن هم در شرایطی که میزان درخواست خرید خودرو در کشور بسیار زیاد است و در زمان های تعیین شده برای پیش فروش، بخشی از مردم نمی توانند خرید خودرا انجام دهند.

ذکر چند نکته در این خصوص ضروری است تا مردم هوشیار باشند و گول فضاسازی های برخی از افراد سودجو را نخورند. اول آنکه در هیچ یک از نمایندگی های فروش خودروسازان در سراسر کشور امکانات ویژه و متفاوتی چه از لحاظ سرعت اینترنت و چه از هر لحاظ دیگری وجود ندارد.

اگر نمایندگی ادعا کرده که با دریافت هزینه ای می تواند ثبت نام خرید خودرو را در زمان پیش فروش به صورت قطعی انجام دهد، مردم نباید به هیچ وجه این موضوع را باور کنند چرا که اینترنت مورد استفاده در این نمایندگی ها با اینترنت های موجود در کشور متفاوت نیست. از طرفی هیچگونه بستر و زیرساخت خاصی در این نمایندگی ها وجود ندارد که به کمک آن وجه تمایز، بتوانند همچین کاری را انجام دهند. بهتر است در این شرایط مردم آگاه باشند و با معرفی نماینده متخلف به نهادهای نظارتی جلوی ضرر و زیان های مالی احتمالی را بگیرند.

اینترنت های موجود در نمایندگی ها همان اینترنت هایی است که مردم سطح جامعه از آن استفاده می کنند و به همین دلیل می توانند در خانه و از طریق سیستم های خانگی خود اقدام به ثبت نام خودرو کنند.

همچنین به دلیل حساسیت های به وجود آمده در صنعت خودرو، نهادهای های نظارتی در زمان های پیش فروش خودرو حضور فعالی در خودروسازی های کشور دارند و این مهم عملا جلوی بروز هرگونه تخلف احتمالی را خواهد گرفت.

اگر سری به هریک از نمایندگی های فروش خودروسازاهای حال حاضر کشور زده باشید، در خوشبینانه ترین حالت تعداد سیستم های موجود در این نمایندگی ها در کمتر مواردی به تعداد انگشتان دو دست می رسد. حال این حجم از تقاضا را که در هنگام باز شدن شرایط فروش خودرو در کشور به وجود می آید در نظر بگیرید، هر نمایندگی چگونه می تواند این حجم از تقاضا را پاسخگو باشد.

حضور فعال دلالان در بازار خودرو باعث شده تا هراز چندگاهی حاشیه های اینچنینی به وجود بیاید که در نهایت مردم می توانند هوشیارانه مانع این افراد شوند.