شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۶:۳۲

فرایند پرداخت عیدی به دانشجو معلمان+رقم عیدی

فرایند پرداخت عیدی به دانشجو معلمان+رقم عیدی
براساس مجوز قانونی و مصوبه هیئت وزیران پرداخت عیدی به دانشجو معلمان نیز در دستور کار قرار گرفته اما رقم عیدی متفاوت است.

به گزارش تیتربرتر؛ در حال حاضر ۷۰ هزار دانشجو معلم در کشور مشغول تحصیل هستند که از خدمات آموزشی دانشگاه فرهنگیان در راستای تامین نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش بهره مند هستند. بر این اساس رسالت اصلی این دانشگاه تربیت منابع انسانی مورد نیاز در رشته های متعدد نظام آموزش و پرورش است.

در شرایطی که میزان حقوق دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان در حال حاضر یک میلیون و 563 هزار تومان است. اخیرا اعلام کردند که این دانشجویان به دلیل عدم اشتغال مشمول عیدی و پاداش پایان سال نمی شوند. چرا که بخشنامه پرداخت عیدی چندی پیش از سوی دولت صادر شده که بر اساس بند یک این مصوبه، شرط پرداخت عیدی اشتغال به خدمت تمام وقت کارکنان است، اما دانشجومعلمان اشتغال به تحصیل دارند و مشمول عیدی نمی شوند.

نحوه پرداخت پاداش آخر سال فرهنگیان

در این را ستا مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی با اشاره به تصویب‌نامه ۱۴۳۸۸۹/ت ۵۶۰۰ ه مورخ ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸ هیات وزیران با موضوع نحوه پرداخت پاداش آخر سال ۱۳۹۸، از پرداخت عیدی به دانشجو معلمان خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به ماده ۶ قانون مستخدمین خدمت به وزارت آموزش‌وپرورش، خاطرنشان کرد: دانشجویان متعهد خدمت در آموزش‌وپرورش به نسبت مدت تحصیل تمام‌وقت در سال ۱۳۹۸، از پاداش آخر سال «عیدی» بهره‌مند خواهند شد.

برای اساس با صدور مجوزی به این دانشجویان نیز همانند دیگر کارکنان دولت و فرهنگیان رقم عیدی یک میلیون و 200 هزار تومان پرداخت می شود اما با شرایطی!

جزییات پرداخت عیدی به دانشجو معلمان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع جزییات پرداخت عیدی به دانشجو معلمان را تشریح کرد.

علی الهیار با اشاره به چگونگی پرداخت عیدی به دانشجو معلمان اظهار‌ کرد: آموزش‌وپرورش به‌ عنوان یک دستگاه اجرایی در مقام تفسیر قانون نیست و ما ملزم به اجرای قوانینی هستیم که به تصویب مراجع ذی‌ربط ازجمله دولت، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش‌وپرورش رسیده است.

وی افزود: پرداخت عیدی به دانشجومعلمان بر اساس مصوبه هیأت وزیران است که هر ساله ابلاغ می‌شود و میزان پرداخت در آن به‌طور شفاف توضیح داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: چرا نیمی از حقوق دانشجویان معلمان کسر می شود؟

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان‌کرد: در این مصوبه شرط پرداخت عیدی به کارکنان دولت، اشتغال به خدمت تمام‌وقت است و دانشجومعلمان در وزارت آموزش‌وپرورش اشتغال به تحصیل‌ دارند و اشتغال به کار محسوب نمی‌شود و براساس این مصوبه و بدون مجوز قانونی نمی‌توانستیم عیدی پرداخت کنیم و بخشنامه‌ای که قبلاً به استان‌ها ارسال کردیم براساس بند "1" همین مصوبه بوده است.

صدور مجوز قانونی پراخت عیدی به دانشجو معلمان

الهیار با بیان اینکه در مصاحبه‌های قبلی به جامعه دانشجو معلمان گفته بودم که اگر مجوز قانونی داشته باشیم آمادگی پرداخت داریم، گفت: این موضوع مطرح و پیگیری شد تا اینکه در نامه‌ای که به وزارت آموزش‌وپرورش داده شد، دانشجو معلمان را مشمول و مصداق بند "1" مصوبه هیئت وزیران دانست و پرداخت عیدی به آنان را جایز دانست که برای ما حجت است و در حال حاضر همکاران نحوه انجام کار را برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی در ادامه اضافه‌ کرد: به دانشجومعلمان مانند سایر کارکنان و به نسبت اشتغال به تحصیلی که دارند، عیدی پرداخت خواهد شد.

پرداخت عیدی کامل به 45 هزار دانشجو معلم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌‌وپرورش تصریح‌ کرد: 70 هزار دانشجو معلم مشمول دریافت عیدی هستند که 45 هزار نفر از آنان تمام‌وقت می‌باشند و عیدی کامل دریافت خواهند کرد.

الهیار ادامه داد: 25 هزار نفر از دانشجو معلمان نیمه‌وقت هستند که از اشتغال به تحصیل تمام‌وقت فاصله گرفته‌اند و متناسب با همان و بر اساس مجوزهای موجود پرداخت عیدی به آنان نیز صورت خواهد گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش در پایان با اشاره به دانشجو معلم تمام‌وقت و نیمه‌وقت، گفت: دانشجو معلم تمام‌وقت دانشجویی است که به‌ طور کامل در دانشگاه فرهنگیان اشتغال به تحصیل دارد و دانشجو معلم نیمه‌وقت دانشجویی است که دوران تحصیل وی تمام‌شده و بخش از واحدهای درسی‌اش باقی‌مانده است.