چهارشنبه, ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۱۱
جزییاتی از پرونده شهردار لواسان

ماجرای دستگیری 5 نفر از اعضای مدیریت شهری لواسان

جزییاتی از پرونده شهردار لواسان
روز گذشته شهردار لواسان به همراه دو نفر از کارمندان شهرداری و دو نفر از اعضای شورای شهر این منطقه بازداشت شدند.

به گزارش تیتربرتر؛ دستگیری و بازداشت شهردار لواسان توسط مقامات قضایی بخش لواسان از ظهر روز گذشته خبرساز شده است.

 گفته می‌شود اتهام علی حیدریان پیرامون مسائل مالی و اقتصادی و نحوه صدور پروانه‌های ساختمانی است که گویا  قبلا در این باره مرتکب نقض قوانین و مقررات شد‌ه‌ است.

البته برخی از رسانه ها علت بازداشت شهردار و دو عضو شورای شهر لواسان را در رابطه با پرونده «باستی‌هیلز» اعلام کردند.

علی شیرخانی و مهدی شیخی نیز دو نفر از ۵ عضو شورای اسلامی شهر لواسان هستند که بازداشت شدند.

دستگیری سایر متهمان پرونده

سیاوش شهریور فرماندار شهرستان شمیرانات از دستگیری شهردار لواسان، دو تن از اعضای شورای شهر و ۲ نفر از کارمندان شهرداری خبر داد.

وی اظهار کرد: به جز شهردار شهر لواسان، دو نفر اعضای شورای فعلی شهر و دو نفر از کارمندان شهرداری لواسان پیش از ظهر امروز دستگیر شدند.

فرماندار شهرستان شمیرانات افزود: هنوز علت دستگیری به ما اعلام نشده است و احتمال می‌دهیم به دلیل مشکلات مالی این افراد دستگیر شده باشند، اما همچنان علت مشخص نیست.

با وجودی که این فرماندار از علت دستگیری این افراد چیزی نگفته است، اما برخی از منابع خبری علت دستگیری را تخلفات مالی مطرح می کنند.

واکنش امام جمعه لواسان به دستگیری‌ها در شهرداری

سید سعید لواسانی امام جمعه شهر لواسانات با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود از بازداشت شهردار لواسان خبر داد.

سید سعید لواسانی در این توییت نوشت: «فعلا شهردار و دو تن از اعضای شورای شهر لواسان بازداشت شدند، چقدر تذکر دادیم که در لواسان شتر را با بارش می‌برند، بی توجه بودند. وقتی تذکر را گوش ندهند با قانون مواجه می‌شوند».

titrebartar.com

 

شهردار لواسان کیست؟

titrebartar.com

علی حیدریان از اول شهریور ۱۳۹۶ به عنوان شهردار لواسان از توابع بخش لواسانات شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی با کسب اکثریت آرای شورای شهر به عنوان شهردار لواسان انتخاب شد.

در کارنامه شغلی حیدریان شهرداری پاکدشت، ایوانکی و ورامین نیز به چشم می خورد.

شهر لواسان کجاست؟

شهر لواسان واقع در شمال شرق کلان شهر تهران و به عنوان نزدیکترین منطقه خوش آب و هوای ییلاقی به شهر تهران به حساب می آید. فاصله این شهر نسبت به تهران حدود 7 کیلومتر می باشد که در کمتر از 15 دقیقه می توان به این شهر دسترسی داشت.

طبیعت سرسبز لواسان از دامنه های شمالی این شهر شروع می شود و در انتها به دریاچه زیبای سد لتیان ختم می گردد.

چشم اندازهای بکر این شهر طبیعت را بگونه ای به تصویر می کشند که 4 فصل سال را می توان به زیبایی هر چه بیشتر مشاهده نمود.

شهر لواسان با قدمت 5 هزار سال در 11 کیلومتری شمال شرق تهران با وسعت 35311/19445 هکتار واقع شده است. جمعیت آن با احتساب 18 روستای واقع در حریم بالغ بر 25 هزار نفر می باشد.

لواسان به جهت دارا بودن موقعیت مناسب جغرافیایی و آب و هوای ییلاقی، مورد توجه بسیاری از هموطنان گرامی می باشد. همچنین به لحاظ مجاورت شهر با دریاچه سد لتیان 30 درصد آب شرب پایتخت را نیز تامین می نماید. 

ضمنا" شهر لواسان در سال 1385 بعنوان کاندیدای یکصد و یکمین شهر ایمن جهان از سوی سازمان بهداشت جهانی (یونیسف) معرفی گردید.