یکشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۸ ۱۹:۰۳
در آینده نزدیک اتفاق می افتد

شناخت ظرفیت های بوم گردی در استان همدان

در آینده نزدیک اتفاق می افتد
صنعت گردشگری در کشور ما بسیار ضعیف می باشد که فرصت های بسیاری از بیشتر کشورهای دنیا دارد حتی همدان به تنهایی می تواند با ابرقدرت های گردشگری دنیا رقابت کند!

به گزارش گروه گردشگری پایگاه خبری تیتربرتر؛ معاون امور عمرانی استانداری همدان گفت: توسعه و رونق صنعت گردشگری این استان اولویت اول است بنابراین برنامه‌ریزی و سازماندهی‌های دقیقی به منظور تحقق این هدف باید انجام شود.

محمودرضا عراقی روز یکشنبه در ستاد خدمات سفر همدان افزود: کیفیت خدماتی که به گردشگران این استان ارایه می شود باید در شان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین باشد.

وی با بیان اینکه همدان با توجه به نام بلند و ظرفیت هایی که دارد باید با ارایه خدمات بهینه ، مکان مناسبی برای گردشگران باشد اظهار داشت: یکی از مهمترین مولفه های خدمات دهی مناسب به گردشگران و در نتیجه توسعه صنعت توریسم استان نظارت دقیق و کامل بر ارایه خدمات است.

معاون امور عمرانی استانداری همدان بر همکاری و تعامل نزدیک شهرداری با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان برای تبلیغات مناسب و استقرار بازارچه های صنایع دستی تاکید کرد.

عراقی ادامه داد: همدان با توجه به موقعیت خاص خود می تواند مرکز گردشگری در غرب کشور باشد.

وی ادامه داد: همدان شهری غنی و ثروتمند به لحاظ آثار تاریخی است و در کمتر جای جهان همه جاذبه ها اینگونه جمع شده‌اند.

وی با تاکید بر معرفی ظرفیت های گردشگری همدان گفت: هر کدام از این ظرفیت ها باید تبدیل به برند جهانی شود که در این راستا رسانه ها و شبکه های اجتماعی نقش ویژه ای دارند.

بخش خصوصی در همدان وارد حوزه گردشگری شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: ورود بخش خصوصی به حوزه گردشگری زمینه سودآوری برای آن‌ها شده و فرصتی برای رونق اقتصادی استان است.

محمودرضا عراقی ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر با اشاره به ظرفیت‌های همدان در حوزه گردشگری اظهار کرد: همدان با بهره‌مندی از پیشینه تاریخی و جاذبه‌ها مستعد این است که اقتصاد خود را به سمت گردشگری ببرد.

وی افزایش مشارکت بخش خصوصی را یک ضرورت دانست و افزود: تلاش ما بر واگذاری کارها به بخش خصوصی است، اگر دولت در برخی موضوعات دخالت می‌کند به این دلیل است که هنوز بخش خصوصی نتوانسته نقش خود را به درستی ایفا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: ورود بخش خصوصی به حوزه گردشگری زمینه سودآوری برای آن‌ها شده و فرصتی برای رونق اقتصادی استان است.

وی در ادامه تقارن دهه فجر با زمان برگزاری جشنواره زمستانی را فرصت مناسبی برای رونق گردشگری دانست و با بیان اینکه باید از این موقعیت استفاده شود خواستار توجه به این مهم شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به برگزاری رویداد ملی «ایران باشکوه» در همدان گفت: این برنامه از پنجم تا بیستم بهمن‌ماه با مشارکت چین در پایتخت تاریخ و تمدن برگزار می‌شود.

علی مالمیر با بیان اینکه این رویداد ملی با همکاری سفارت ایران و چین در چند استان برگزار می‌شود که همدان نیز جزو آنهاست بیان کرد: در جریان این اتفاق ضمن برگزاری جشنواره‌ها و جنگ‌ شادی و معرفی صنایع دستی و سوغات استان، هتل‌ها و مراکز اقامتی هم از تخفیف ویژه‌ای برخوردار خواهد شد.

معرفی ظرفیت‌های گردشگری به بازار چین در رویداد ملی ایران باشکوه در همدان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به معرفی ظرفیت‌های گردشگری به بازار چین در رویداد ملی ایران باشکوه در همدان، گفت:طرح رویداد ملی ایران باشکوه شامل برنامه‌های متنوع، جشنواره‌ها، جنگ شادی و ... خواهد بود.

علی خاکسار، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در جلسه اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان با اشاره به  برگزاری باشکوه رویداد ملی ایران باشکوه ابراز کرد:  در فصل های کم‌رونق گردشگری با میزبانی و برگزاری رویدادهای گردشگری و اقدامات ابتکاری می‌توانیم انگیزه ای برای تورها و سفر گردشگران داخلی و خارجی ایجاد کنیم.

خاکسار افزود: در این استان هم‌زمان با نهمین جشنواره زمستانی از پنج بهمن تا ۲۰ بهمن این رویداد برگزار می شود.

وی افزود: رویداد ایران باشکوه هم‌زمان با سال نو چینی در چند استان کشور از جمله همدان به‌منظور معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری ایران و همدان به گردشگران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

خاکسار بیان کرد: برگزاری موفق این رویداد می‌تواند شروع خوبی برای معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری استان به بازار بزرگ چین باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اظهار داشت: طرح رویداد ملی ایران باشکوه شامل برنامه‌های متنوع، جشنواره‌ها، جنگ شادی و تخفیف هتل‌ها، مراکز اقامتی، مراکز پذیرایی، صنایع‌دستی و سوغات خواهد بود.

وی اظهار داشت: این رویداد با همکاری سفارت چین در ایران و سفارت ایران در چین، کنسولگری‌ها و رایزن‌های فرهنگی و تورگردانان دو کشور برگزار می‌شود.

نوروز بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: عید نوروز بهترین فرصت برای معرفی آثار تاریخی و اماکن گردشگری این استان به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

علی مالمیر روز یکشنبه در کمیته خدمات سفر در استانداری همدان افزود: نوروز فرصتی مناسب برای رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر زمینه سازی و ایجاد ظرفیت های لازم در توسعه گردشگری اظهار داشت: گردشگری سبب رشد اقتصادی و دستیابی به توسعه پایدار می‌شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اظهار داشت: نگاه تخصصی و حرفه ای به گردشگری ضروری است چرا که باید زیر ساخت های این صنعت را مهیا کرد تا گردشگری داخلی و خارجی توسعه یابد.

مالمیر با اشاره به برگزاری جشنواره زمستانی نیز گفت: همدان ظرفیت های قابل توجهی در گردشگری زمستانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره زمستانی در همدان با توجه به ظرفیت بالای پذیرش مسافران و گردشگران داخلی و خارجی، علاوه بر ایجاد شور و نشاط و افزایش درآمد مردم منطقه، باعث شروع گردشگری زمستانی در همدان می‌شود. 

وی تاکید کرد: برای برگزاری چنین جشنواره ای باید در سطح گسترده یعنی ملی تبلیغات و اطلاع رسانی و در کنار آن زیرساخت ها و امکانات نیز باید فراهم شود.