شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۰۸

ارتقا امنیت حساب مشتریان با نصب نرم‌افزار رمزساز ایران زمین 

ارتقا امنیت حساب مشتریان با نصب نرم‌افزار رمزساز ایران زمین 
مشتریان بانک ایران زمین می توانند برای فعالسازی رمز دوم پویا و یا رمز دوم اینترنتی برای انجام تمام تراکنش های بانکی از خدمات نرم‌افزار رمزساز ایران زمین بهره ببرند.

بانک مرکزی در راستای ارتقای امنیت تراکنش های بانکی تمامی بانک های کشور را مکلف کرده تا از اول دی ماه خدمات رسانی برای تراکنش های بدون کارت را تنها با رمز پویا صورت دهند، بر این اساس از اول دی ماه هیچ گونه تراکنش بانکی بدون کارتی با استفاده از رمز ایستا انجام نخواهد شد.

این اقدام بانک مرکزی در راستای مقابله با فیشینگ و ارتقای امنیت تراکنش های بانکی انجام خواهد شد و مردم باید با مراجعه به بانک ها و یا دستگاه های خودپرداز نسبت به دریافت رمز پویا (یک بار مصرف) اقدام نمایند.

در این میان ابزارهای پرداخت الکترونیک و دیجیتال که توسط بانک ها در اختیار مشتریان قرار گرفته بسیاری از خدمات بانکی را به خارج از محیط شعب منتقل کرده است.

اما با وجودی که امنیت تراکنش ها در سمت بانک ها بسیار بالاست و بانک ها از تمام امکانات و تکنولوژی های روز دنیا برای حفظ امنیت حساب ها و تراکنش ها استفاده می کنند، اما اخیرا شاهد برخی سوءاستفاده ها از حساب های مشتریان بانکها از طریق رمز دوم کارت های بانکی بودیم که بخش قابل توجهی از آنها به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی از سوی مشتریان برای حفظ رمز دوم بانکی بوده است.

در این راستا راه اندازی رمز پویا (رمز دوم اینترنتی) توسط بانک مرکزی به بانکها الاغ شده است تا بروز بسیاری از موارد فیشینگ و سوء استفاده از حساب های مشتریان را کاهش دهد.

در این راستا در رابطه با فرهنگ‌سازی استفاده از رمزهای پویا، بانک ایران‌ زمین از مدت‌ها پیش‌ خدمت رمز یکبار مصرف را به‌ صورت اختیاری به مشتریان ارائه کرده است.

براساس اعلام معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌ زمین، در این بانک مشتریانی که علاقه‌مند به استفاده از رمزهای یکبار مصرف بوده‌اند، این خدمت را به‌ صورت یک اپلیکیشن موبایلی که رمز پویا تولید می‌کند، می توانند دریافت کنند.

فرهاد اینالوئی با بیان اهمیت نصب نرم افزار رمزساز از سوی مشتریان برای جلوگیری از فیشینگ تصریح کرد: نرم‌افزار رمز ساز ایران زمین، یک برنامه تولید رمز جهت افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی و غیرمالی در سامانه اینترنت بانک و نیز تراکنش‌های کارتی بانک ایران‌زمین است که قابل‌استفاده بر روی گوشی‌های همراه با سیستم‌عامل اندروید و IOS است.

در این راستا لازم است مشتریان بانک ایران زمین خواست با رعایت موازین امنیتی و همراهی با پویش این بانک با نام "از پویا جویا شوید!" امنیت تراکنش های بانکی خود را افزایش دهند.

با توجه به اینکه استفاده از رمز دوم پویا (یک‌بار مصرف) برای تمام تراکنش‌های بانکی نظیر کارت به کارت، خرید و پرداخت‌های اینترنتی و تمام مواردی که از رمز دوم استفاده می‌شد، اجباری می‌شود، رمزهای دوم کنونی که به‌صورت ثابت و مکرر استفاده می‌شد، تنها تا اول دی ماه اعتبار دارد. 

بر این اساس لازم است کاربران و مشتریان بانک ایران زمین از طریق شعب، خودپردازها یا اینترنت بانک‌ها برای تایید شماره همراه خود اقدام کنند و همچنین می توانند با نصب نرم افزار رمزساز ایران زمین از خدمات رمز پویا بهره مند شوند.