یکشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۵۴

اولین گشت‌زنی نظامی روسیه در رقه از زمان توافق سوچی

پلیس نظامی روسیه برای اولین بار از زمان اعلام توافق روسیه و ترکیه در سوچی، یک گشت نظامی را در شهر رقه سوریه انجام داد.


گشت زنی روسیه و ترکیه

به گزارش تيتربرتر، برخی منابع به سایت خبری العربی الجدید گفتند، گشت نظامی روسیه برای اولین بار از زمان اعلام توافقنامه روسیه و ترکیه در ۲۲ اکتبر گذشته در سوچی درباره مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک، وارد شهر رقه شد.

این منابع اظهار کردند: تیم گشت‌زنی روسیه شامل شش دستگاه خودروی نظامی به همراه دو جنگنده بود که از شرق شهرک عین عیسی به سمت سیلوهای گندم در روستای "شرکراک" در منطقه تل‌ابیض در نزدیکی رقه، در ۳۰ کیلومتری مرزهای سوریه-ترکیه حرکت کردند.

منابع یاد شده افزودند: پلیس نظامی روسیه تعدادی از خودروهای زرهی را در ایست‌های نیروهای امنیتی کرد (آسایش) وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در غرب شهرک تل‌تمر مستقر کرد.

در این میان پلیس نظامی روسیه با ارتش ترکیه یک گشت مشترک را در اتوبان "ام ۴" در حومه‌های رقه و حسکه به راه انداخت.

طبق اظهارات منابع یاد شده، این چهاردهمین گشت در منطقه از زمان اعلام توافق روسیه و ترکیه درباره مناطق تحت کنترل نیروهای قسد بود، قرار بود این گشت عصر جمعه انجام شود اما به دلیل شرایط آب‌وهوایی به تاخیر افتاد.

ارتش ترکیه در نهم اکتبر گذشته عملیاتی موسوم به "چشمه صلح" را در شمال سوریه آغاز کرد و در هفدهم همان ماه پس از توافق با آمریکا برای خروج نیروهای قسد از منطقه و در ادامه توافق با روسیه در سوچی، این عملیات را به حالت تعلیق درآورد.