پنج شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۲۲:۰۵
جاذبه های گردشگری عجیب کشور فیلیپین

سفر به سرزمین جزیره ها

جاذبه های گردشگری عجیب کشور فیلیپین
هنگام سفر به فیلیپین به جای سفر به شهرهای بزرگ و توریستی مثل داوائو سیتی و. . . یک راست بزنید به دل جزیره‌هایی چون پوئرتوگارلا، بوراکای، باتان، ال نیدو، اپو و. . . که تصویری متفاوت از طبیعت را مقابل چشمانتان ترسیم می‌کنند.

اطلاعات کلی کشور فیلیپین را جمع آوری کرده و سپس خلاصه از جاذبه های گردشگری کشور فیلیپین را برای شما گرد هم آورده ایم.

نام رسمی: جمهوری فیلیپین

حکومت: جمهوری

پایتخت: مانیل

جمعیت: 103 میلیون نفر

زبان رسمی: فیلیپینی (بر اساس تاگالوگ)، انگلیسی(زبان دوم)

واحد پول: پزو

مساحت: حدود 115،831 مایل مربع (300000 کیلومتر مربع)

مطالب مرتبط : جزیره‌ای عجیب با درختان عجیب!

پرچم ملی فیلیپین: یک پرچم افقی دو رنگ با نوارهای مساوی آبی و قرمز است و با یک مثلث سفید در یک طرف آن که در مرکز مثلث، یک خورشید طلایی با 8 اشعه است که هر کدام از آنها یک شهر فیلیپین را نشان میدهد.در هر رأس مثلث یک ستاره پنج پره، زرد طلایی وجود دارد که هر کدام از آنها نماینده یکی از سه جزیره اصلی کشور : Luzon, Visayas, Mindanao است و ستاره مرکزی در اصل به پانای اشاره دارد.

یک مجمع الجزایر در جنوب شرقی آسیا و غرب اقیانوس آرام با بیش از هفت هزار جزیره قرار گرفته، و از شمال به تایوان و از غرب به دریای جنوب چین و ویتنام می‌رسد، و فقط حدود یک سوم از این جزایر دارای جمعیت هستند. این کشور از زمان استعمار اسپانیا، بزرگترین کشور کاتولیک آسیا بوده است. بیش از صد گروه قومی،با ترکیبی از تأثیرات خارجی و تلفیق فرهنگ و هنر، هویت منحصر به فرد فیلیپین را تشکیل داده است.قرار گرفتن در حلقه اقیانوس آرام و همچنین دارابودن آب و هوایی گرمسیری باعث پدید آمدن مناظر طبیعی بسیار متنوع و زیبا برای کشور فیلیپین شده است. سواحلی بسیار زیبا در کشوری با پنجمین نوار ساحلی طولانی در دنیا همواره باعث جذب گردشگران از همه ی نقاط جهان می‌باشد.

مطالب مرتبط : دیدنی های جزیره سال

پیشینه تاریخی فیلیپین

چندین هزار سال پیش، اولین مهاجران در فیلیپین از دریاهای کم عمق عبور کردند تا به این گروه از جزایر فیلیپین وارد شوند. آنها از Negritos یا Aetas مربوط به Melanesians، استرالیایی هایAborigines و Papuans بودند. نوادگان این افراد هنوز هم پیدا میشوند، مخصوصا در Negros شرقی.نام فیلیپین از فیلیپ دوم گرفته شده که پادشاه اسپانیا در قرن 16 بود زمانی که این کشور تبدیل به یک مستعمره اسپانیایی شد این نام برای کشور درنظر گرفته شد.فیلیپین از سال ۱۵۲۱ تا ۱۸۹۸ مستعمره‌ی اسپانیا بود، پس از سال‌های طولانی سلطه اسپانیا، در جنگ اسپانیا و آمریکا فیلیپین به استعمار آمریکا درآمد و پس از آن در جنگ جهانی دوم، ژاپن آن را تصرف کرد.در سال 1946، یک سال پس از جنگ جهانی دوم با پیروزی توسط متفقین، فیلیپین در نهایت به استقلال رسید.تا سال های 1960، فیلیپین به لحاظ توسعه در آسیا دومین کشور پس از ژاپن بود. دو دهه حکومت فردیناند مارکوس کشور را به بدهی عمیقی فرو برد. فقر گسترده شده بود و زیربنای توسعه به شدت مشکل داشت. در سال 1986،با قیام مردم در نهایت به سرنگونی دولت مارکوس انجامید.

مطالب مرتبط : تصاویر ساحل بی نظیر Navagio در جزیره زاکینتوس

وضعیت آب و هوای فیلیپین چگونه می باشد

پالاوان 

یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در فیلیپین، پالاوان است. پالاوان یک شهرستان جزیره ای است که از میندورو تا بورنئو بین چین جنوبی و مناطق سولو Sulu امتداد می یابد. پوئرتو پرینسسا که دارای یک رودخانه ی زیرزمینی است، مرکز این جزیره به شمار می رود.کورون ریفز Coron Reefs در جزیره ی بوسوآنگا Busuanga یکی از نقاط محبوب غواصی است که غواصان علاقمند به اکتشاف بقایای کشتی های ژاپنی جنگ جهانی دوم را به این منطقه می کشاند. یکی دیگر از نقاط محبوب «ال نیدو» است که بین صخره های بلند آهکی و خلیج زیبای باکوئیت قرار گرفته است.

بوراکای 

سواحل ماسه ای سپید رنگ، سواری در قایق های رنگی Outrigger sailboat و تفرجگاه های زیبای این جزیره باعث شده اند که در سایت های سفر، این مکان به صورت ثابت در لیست سه مورد از برترین سواحل جهان قرار گیرد. پرجمعیت ترین منطقه ی بوراکای، بخش مرکزی ساحل سپید است که بیشترین فرصت ها برای غذا، ماجراجویی، خرید و نشاط عمومی در آن وجود دارد. کمی که از این مکان دورتر شویم، گزینه های بکر بیشتری در دسترس ما قرار می گیرند که البته امکانات آنها هم به همین صورت کمتر شده و اسکان در آنها از آلونک های اقتصادی تا اقامتگاه هایی با امکانات کامل را شامل می شود. اما به طور کلی سواحل ماسه ای سپید رنگ، آبهای فیروزه ای و جو نشاط بخش این جزیره در دسترس عموم بازدیدکنندگان قرار دارند.

بانائوئه

دیواره های گلی تراس های برنج در بانائوئه آنقدر زیبا هستند که برای بازدید از آنها سوار اتوبوس شده و خود را به این شهر بومی منحصر به فرد برسانید. سیستم کشاورزی این مکان 2000 سال پیش ساخته شده و از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته است و در عین حال بسیار نیز کاربردی می باشد. هرچند که دشت های آرام و تاثیرگذار این منطقه به تنهایی دلیل کافی برای بازدید از آن را در اختیار شما قرار می دهند اما بازدید از محافظ های چوبی برنج این تجربه را ارزشمندتر نیز می کند. بنا بر باور عموم، این مجسمه های باستانی و زمخت برای حفاظت از دانه های برنج در مقابل آسیب های مختلف به کار می رفته اند. هرچند صنعت گردشگری، دنیای غربی را به این شیوه ی زندگی باستانی انتقال داده و یک بازار بزرگ گردشگری در این منطقه راه انداخته است، اما آن دسته از افرادی که همچنان خواهان تجربه ای اصیل تر هستند می توانند از شهرهایی که توریست ها کمتر به آن سر می زنند و در آنها محصول برنج هنوز جز اصلی اقتصاد به شمار می رود، بازدید کنند.