سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۰۳:۱۰
جهان متفاوت در مورد جشن عروسی

شگفتی رسم های عروسی

جهان متفاوت در مورد جشن عروسی
آداب سنت پسندیده ازدواج در اقصی نقاط جهان با یکدیگر متفاوت و عجیب و جالب است.

در این رسم مشترک و زیبا در برخی از نقاط جهان، آداب و روسومی به کار  برده می شود که باعث تعجب همکان در سایر نقاط دیگر افراد می شود.

در همه جای جهان آداب و رسوم  و باورهای عجیب و غریب وجود دارد. بیشتر این آداب و رسوم ها مختص مراسم بخصوصی هم هستند. یکی از این مراسم ها جشن عروسی است.

آداب فیلیپینی در جشن عروسی

فیلیپینی ها در مراسم عروسی شان حتما یک جفت کبوتر را آزاد می کنند و بر این باور هستند که این کار موجب آرامش و طولانی شدن رابطه زوجین می شوند. آن ها می گویند که این سنت هارمونی خاصی با ماهیت شروع زندگی مشترک دارد.

سنت های آلمانی در جشن عروسی

در آلمان روز عروسی، عروس و داماد به همراه یکدیگر کنده درخت را به دو نیم تقسیم می کنند. این کار برای آن ها نماد ایستادن در برابر مشکلات و پشت سر گذاشتن سختی ها با همدیگر است.

آداب ازدواج در کنیا

در این کشور، روز عروسی هنگامی که عروس و داماد زادگاه خود را ترک می کنند، پدر عروس آب دهانش را روی سر و سینه عروس می اندازد؛ آن ها معتقدند این کار باعث می شود تا شانس همیشه با او یار باشد.

ایتالیا

در مراسم عروسی ایتالیا به جای شگون و یا حتی شیرینی های ریزی که در عروسی پخش می شود، آن خرده کاغذ های رنگی معروف را بر سر عروس و داماد و مهمان ها می ریزند.

مطالب مرتبط : نکات مهم در مورد اولین سال ازدواج

مکزیک 

در عروسی هایی که در مکزیک برگزار می شود معمولا عروس ها دو دسته گل همراه خود دارند که یکی برای خودشان و دیگری به احترام حضرت مریم (مریم مقدس) است. 

استرالیا

آن ها در مراسم عروسی به مهمان هایشان سنگ هایی هدیه می دهند و در آخر مراسم مهمان ها سنگ هایشان را درون ظرفی می اندازند و به عروس و داماد باز می گردانند. این کار نشان دهنده یادبودی از حمایت دوستان و اطرافیان عروس و داماد است.

هند

خواهر عروس های هندی یک لنگه از کفش داماد را می دزدند تا زمانی که داماد وارد مراسم عروسی شد از اون پولی به عنوان شاباش گرفته و کفش را پس دهد.