یکشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ۲۱:۵۰
کدام کشور برای خانم ها امن و مناسب است

بهترین کشور برای زنان

کدام کشور برای خانم ها امن و مناسب است
ایده آل ترین مکان و شهر های جهان را می توان در تیتر برتر برای خانم ها پیدا کرد.

با توجه به این که در اخبارهای روزانه مشاهده می کنیم در برخی از نقاط دنیا شرایط مناسبی برای زندگی وجود ندارد و ممکن است که دنیا برایمان بی ارزش و تاریک به نظر بیاید کشورهایی نیز وجود دارد که نقطه ی عکس این حرف هستند و شرایط ایده آلی را برای زندگی مردم خود فراهم آورده اند. عوامل زیادی وجود دارد که یک کشور به عنوان بهترین مقصد مهاجرت و زندگی برای فرد شناخته شود ، از این رو قبل از اقدام برای مهاجرت به هر کشوری باید فرد به عنوان یک مهاجر یا یک شهروند از داشتن برخی از امکانات و شرایط زندگی اطمینان حاصل کند و سپس کشور مقصد را انتخاب کند که بررسی این کار ، امری سخت می باشد . از جمله موارد مهم برای انتخاب بهترین کشور برای زندگی می توان به میزان امید به زندگی ، تولید ناخالص داخلی ، نرخ تورم ، جمعیت ، آب و هوا ، نرخ رشد جمعیت ، فساد ، نرخ بیکاری ، شاخص امنیت و هزینه های زندگی اشاره کرد.سالانه در سایت U.S. News & World Report بررسی بر روی کشورهای جهان انجام می شوند و آن ها از جهات مختلف نظیر خوشحالی، تحصیلات، امنیت، اقتصاد، و … مورد بررسی قرار می دهند. 

قصد داریم شما را با بهترین کشورها برای زندگی کردن خانم ها آشنا کنیم، با توجه به آمارها خیلی تعجب آور نباید باشد که کشورهای اسکاندیناویایی در سال 2018 نامزد بهترین کشورها برای زندگی خانم ها شدند. کشور های اروپای شمالی اغلب به عنوان کشورهایی یاد می شوند که از لحاظ شادی در رتبه و جایگاه بسیار بالایی قراردارند. این ها همه به این دلیل است که این کشورها اغلب از امکانات رفاهی و اجتماعی رایگان برخوردارند. همچنین مطالعات نشان داده است که این کشورها از افراد مسن جامعه نیز بسیار بیشتر از دیگر کشور ها مراقبت می کنند و شرایط رفاهی بهتری را برای این افراد به ارمغان می آورند.

لیست بهترین کشورهای جهان برای زندگی
۱- سوئیس | Switzerland    ۱۱- انگلستان | The United Kingdom
۲- کانادا | Canada    ۱۲- ژاپن | Japan
۳- آلمان | Germany    ۱۳- فرانسه | France
۴- هلند |  Netherlands    ۱۴- ایالات متحده آمریکا  | United States Of America
۵- دانمارک | Denmark    ۱۵- لوکزامبورگ | Luxembourg
۶- اسپانیا | Spain    ۱۶- اتریش | Austria
۷- سنگاپور | Singapore    ۱۷- نیوزیلند | New Zealand
۸- ایتالیا | Italy    ۱۸-   نروژ |  Norway
۹- فنلاند | Finland    ۱۹- استرالیا | Australia
۱۰- سوئد | Sweden    ۲۰- چین | China

۱- سوئیس | Switzerland

کشور سوئیس در صدر بهترین کشورهای جهان برای زندگی قرار گرفته اند و این برای دومین سال متوالی است که این سوئیس در صدر قرار گرفته است. در این کشور در مواردی از جمله اعتماد، محیط زیست، حقوق بشر، تحصیلات، بهداشت عمومی، و ثبات اقتصادی رتبه ی بسیار بالایی دارد. دلیل این ثبات هم سیاست بی طرفی است که سوئیس انتخاب کرده است.

سوئیس به لحاظ ثبات اقتصادی اغلب در میان ۵ کشور برتر بوده است. ثبات سیاسی و امنیت پولی طولانی مدت این کشور را به یک مکان امن برای سرمایه‌گذاران تبدیل کرده‌است.
– از آن‌جا که نیروی کار سوئیس دارای تخصص بالایی است و وسعت این کشور کم است، تجارت و صنعت کلید معیشت اقتصادی آن است. – این کشور مقر کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) است.
– بانک‌های سوئیس به حفاظت از حریم خصوصی مشتریان‌شان معروف هستند.

۲- کانادا | Canada

یکی دیگر از بهترین کشورهای جهان کانادا است. این کشور از لحاظ شرایط زندگی و ثبات سیاسی، امنیت و بازار کار در بالاترین سطح قرار دارد. این کشور همچنین در تحصیلات رتبه ی سوم و رتبه ی دوم در شفافیت دارد و یکی از نقاط ضعف زندگی در کانادا طبق این پژوهش، نبود کیفیت تفریحات و میراث فرهنگی است.

کانادا به دلیل فاکتورهای استثنایی‌اش مانند نرخ بالای رضایت از زندگی، نرخ پایین قتل و قدرت بالای پذیرش تنوع فرهنگی به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی دیده می‌شود.
– این کشور به دلیل برنامه‌های منحصر به فرد برای سنین بازنشستگی و سیستم مراقبت‌های بهداشتی رتبه‌ی بالایی دارد. در واقع، بهترین کشور برای سپری کردن دوران پیری است.

۳- آلمان | Germany

قطعا وقتی نام آلمان می آید بهترین ها و قدرتمندترین ها یادمان خواهد آمد. آلمان در ارتباط با جهان، تحصیلات، ثبات اقتصادی و اتحاد بین المللی رتبه ی بالایی دارد. آلمانی ها شهروندان خود را به عنوان مردمانی سرگرم کننده، خوشحال و صمیمی توصیف کرده اند.

فساد اداری در مقامات دولتی به شدت کنترل می شود و هر نوع عمل خلافی مورد توجه و مجازات قرار می‌گیرد.

-این کشور صادر کننده پیشرو وسایل نقلیه، مواد شیمیایی، ماشین آلات و سایر محصولات خانگی است.

– تحقیق و توسعه نقش عمده‌ای در اقتصاد این کشور دارند. بیشتر دانشمندان آلمان جایزه‌ی نوبل را در مقوله‌ی علوم مختلف به‌دست آورده‌اند. به طور عمده در رشته‌های فیزیک، فیزیولوژی، شیمی یا پزشکی.

– آلمان در بازار جهانی، دارای یک نیروی کار بسیار ماهر، فساد کم، نوآوری زیاد و سرمایه‌ی هنگفت است

۴-  هلند | Netherlands

هلند هم یکی دیگر از کشورهایی است که در لیست بهترین کشورهای جهان برای زندگی قرار گرفته و جزء یکی از کشورهایی است که دموکراسی را به شدت رعایت می کند. هلندی ها همچنین برای حقوق بالا و اقتصاد کشاورزی قدرتمند در جهان نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارند. هلندی ها امتیاز بالایی برای تساوی جنسی، تحصیلات، زیر ساخت، و ثبات اقتصادی داده اند. مانند فنلاند این کشور نیز امتیاز پایینی در توانایی مالی دارد.

میزان جرم و جنایت در این کشور خیلی کم است و هلند یکی از مسالمت آمیز ترین روابط را در کشورش دارد.

– هلند به دلیل بهترین امتیازها در زمینه‌ی زیرساخت‌ها، امنیت، بهداشت، آموزش و آزادی وارد این فهرست می‌شود.
– این کشور بیشترین تعداد دانشگاه‌های معتبر را دارد و به همین دلیل مکان مناسبی برای دانش‌آموزان بین‌المللی است.
– هلند به عنوان پایتخت دوچرخه‌ی جهان شناخته شده‌است. صرف نظر از فصول و زمان، شما باید برای رفتن به هر جایی در شهر، از دوچرخه استفاده کنید. نیازی به گفتن نیست که این کار آدم‌ها را سالم و شاد نگه می‌دارد.

۵- دانمارک | Denmark

شهروندان دانمارک به مراقبت های بهداشتی و تحصیلات بالای رایگان دسترسی دارند و این کشور تقریبا نمره ی عالی در تساوی حقوق، امنیت و ثبات اقتصادی به دست آورده است. دولت دانمارک همچنین برای شفافیت و نرخ پایین فساد شناخته شده است. همزمان دانمارک بالاترین نرخ مالیات دریافتی در جهان را دارد و در مورد توانایی مالی رتبه ی پایینی دارد.

صادرات اصلی دانمارک شامل ماشین‌آلات، محصولات گوشتی، مواد شیمیایی، سوخت و ابزار می‌شود.
– هر خانواده‌ی دانمارکی در مجموع “۵۲ هفته مرخصی زایمان” دارد که در آن مادران ۱۸ هفته مرخصی با حقوق دارند و پدران ۲ هفته مرخصی با دریافت حقوق کامل دارند.

– پس از تولد، تقریبا ۷۹ درصد از زنان دوباره به شغل سابق‌شان می‌پیوندند.

– مهدکودک‌ها در این کشور یا رایگان هستند یا هزینه‌ی ناچیزی دارند.
– هر شهروند دانمارکی یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی عالی دریافت می‌کند زیرا این، حق ابتدایی اوست.
– وقتی پای برابری جنسیتی وسط باشد، دانمارک به طور منظم در فهرست ۱۰ کشور برتر قرار می‌گیرد.

بهترین کشورها برای زنان شاغل کدامند؟

پیش از روز جهانی زن، pwc گزارش سالانه خود را در خصوص زنان شاغل ارائه کرد.

در این تحلیل، از 33کشور عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD )، ایسلند با کسب امتیاز 79.1 از صد، بهترین کشور برای زنان شاغل شناخته شد. سوئد با کسب امتیاز 76.1 در جایگاه دوم و نیوزلند با کسب امتیاز 73.6 در جایگاه سوم قرار دارند.

جالب توجه است که در این رتبه‌بندی، کشورهای شمال اروپا، پنج جایگاه نخست را به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه، کانادا در جایگاه یازدهم و بریتانیا در جایگاه سیزدهم قرار دارند. ایالات متحده آمریکا با کسب امتیاز 61.1 در جایگاه بیست و سوم قرار گرفت.

از سال 2000 تا کنون، کشورهای لوکزامبورگ و لهستان، بهبود قابل ملاحظه‌ای را در این رتبه‌بندی کسب کرده‌اند، در حالی که کشورهایی همچون پرتغال، ایالات متحده آمریکا و اتریش بیشترین تزلزل را در جایگاهشان داشته‌اند.