یکشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ۲۱:۰۸
سن خوزه را تماشا کردن با توجه به سرمایه عظیمش

راهنمای کشور کاستاریکا

بهشت پاناسا با کوله پشتی های شگفت انگیز دیگری از سراسر دنیا ملاقات کرده بودیم که می توانستند سفری را که می خواهیم انجام دهیم.

ما از پاناما به سمت کاستاریکا حرکت می کردیم ، آنها فقط از کاستاریکا به پاناما می آمدند. و همه آنها با هم عقیده مشترک داشتند: کاستاریکا به استثنای پایتخت خود مکان مناسبی برای بازدید است: سان خوزه.

معمولاً ، تصورات کاملاً متفاوتی را از آنچه که معمولاً به مکانی که از آن بازدید می کنیم تصور می شود ، دریافت می کنیم و سان خوزه ، دروازه اصلی برای مقصد در سایر کشورها در کشور پرطرفدار چون کاستاریکا نمی تواند خیلی بد باشد - فکر. همانطور که معلوم شد ، نظرات به حقیقت نزدیکتر از آنچه انتظار داشتیم بود.

من عاشق سفر و نوشتن یک پست منفی هستم و یا بازبینی اتفاق نمی افتد. اما ، در عین حال ، من می خواهم صادقانه و صادق باشم و تجربیات واقعی را که طی کرده ایم آشکار کنم. این پست ممکن است بسیار عجیب به نظر برسد اما این همان چیزی است که شما معمولاً وقتی انتظار زیادی دارید احساس می کنید احساس می کنید و کم می شوید.

سان خوزه

همانطور که اشاره کردم ، سان خوزه احتمالاً ناامیدکننده ترین شهری است که ما تا به حال به آن مبتلا شده ایم: نه تنها کثیف ، آلوده و کثیف ، بلکه به طور غیر منتظره ای گران هم هست.

تنها بخش خوب و دیدنی این شهر ، مرکز شهر دقیق است که می توان در چند ساعت از آن بازدید کرد. حتی اگر چند ساختمان جالب توجه بودند ، در کل سان خوزه کاملاً تاریک و افسرده است. به نظر می رسد که هیچ کس از پاکیزگی خود مراقبت نمی کند - کاغذهایی که در هوا از باد و هوا و قوطی های خالی پرتاب می شود که به آسفالت آسفالت می رسد.

بیشتر بخوانید : کشور اسب‌ها در کجای دنیاست

بسیار گران قیمت و بدترین غذا تا کنون

برای چنین مقصدی مشهور ، همه اینها شوک شد. شگفتی ناخوشایند دیگر درست در اولین شب از ورود ما هنگامی که مجبور شدیم چیزی برای خوردن پیدا کنیم. خیلی دیر شده بود ، بنابراین اکثر رستوران ها بسته بودند و یکی از آنها که پیدا شد کاملاً خوب به نظر می رسید ، تا زمانی که منو را بررسی کردیم و قیمت ها را دیدیم. یک وعده غذایی ساده مانند مرغ با برنج و سبزیجات حدود 20 دلار قیمت دارد! بدون انتخاب ، تصمیم گرفتیم به دنبال آن برویم ، فکر می کنیم غذا باید از کیفیت استثنایی برخوردار باشد.

وقتی سرانجام غذای خود را گرفتیم ، جالب و چیز خاصی نبود. چنین ناامید کننده - حتی در برخی از کشورهای "توسعه یافته" ما مبلغ زیادی را برای این کیفیت نمی پرداختیم.

بعداً اوضاع بدتر شد - این غذا بیشتر یک غذای منجمد مایکروویو را به قیمت یک غذای فست فود با کیفیت و طبیعی در اروپا یادآوری کرد (و من از مک دونالد صحبت نمی کنم) - حدود 7-8 دلار.

من نمی دانم که با کلی غذا خیلی بد بو بودیم ، اما ما مقداری پیتزا ، مرغ پخته شده با برنج و سایر غذاها را در وعده های مختلف غذایی امتحان کردیم و یک بار هم مجبور شدیم برنج را دور بیندازیم زیرا بوی بد دهان می داد. صبح روز بعد ، ما با یک مسمومیت غذایی از خواب بیدار شدیم که بخشی از سفر ما را از بین برد زیرا یک روز از دست دادیم.

چیزی اضافه نمی شود. معمولاً وقتی در نروژ یا سوئیس هستید و خیابان ها و خانه های کاملاً مطلوبی را مشاهده می کنید ، طبیعی است که انتظار داشته باشید 20 دلار برای وعده غذایی بپردازید. اما وقتی به بیرون نگاه می کنید و فاضلاب ها ، زباله ها و پیاده روهای شکسته متفرقه با سوراخ را مشاهده می کنید ، چنین قیمت های بالا معنی ندارد.

مطالب مرتبط : معنی اسامی همه کشورهای جهان

در سن خوزه چه باید دید

سان خوزه یک منطقه تاریخی یا یک شهر قدیمی ندارد (برخلاف ، برای مثال ، شهر پاناما). تنها بخشی از شهر که قابل توجه است مرکز سختگیر شهر است که دارای چند مغازه زیبا و ساختمانهای زیبا است.

سان خوزه موزه های بسیار زیادی دارد (مانند موزه طلا) ، اگر علاقه مند به بازدید از موزه ها هستید ، می توانید مدتی را در آنجا بگذرانید. ما ترجیح می دهیم زندگی واقعی شهر را تجربه کنیم و احساس لرزهای شهر را به جای دیدن آثار باستانی در موزه ها احساس کنیم. به همین دلیل احتمالاً سن خوزه حتی برای ما جذاب تر به نظر نمی رسید.

بیشتر راهنمایان توریستی در مورد سان خوزه می گویند نه در مورد خود شهر بلکه در مورد جاذبه ها و مکان هایی که می توانید به عنوان یک سفر یک روزه از سان خوزه بازدید کنید. اگر این مسئله را مورد توجه قرار دهید ، سان خوزه راهی به مقصد بهتر و جذاب تر می شود. اما در این پست ، من می خواهم فقط به خود شهر توجه کنم.

فقط با قدم زدن در مرکز سان خوزه مرکزی به مدت یک ساعت یا تقریباً می توانید تمام علائم زیر را مشاهده کنید:

تئاتر ملی کاستاریکا (قرن نوزدهم)
    تئاتر ملیکو سالازار (قرن بیستم) ، به سبک باروک اروپایی ، قبلاً زرد بود و اکنون دوباره رنگ سفید شده بود
    پارک مرکزی (پارک مرکزی) - میدان مرکزی در قلب شهر. با برخی از مجسمه ها ، بناهای تاریخی و یک پرچم بزرگ. اگرچه در نمایندگی ترین قسمت شهر واقع شده است ، اما بسیار کثیف و آلوده است - از قضا ، در وسط پارک مجسمه ای از خیابان پاکستان وجود دارد که معمولاً توسط کاغذها و آشغال های دیگری که توسط باد به دور آن حرکت می کنند وجود دارد.
   کلیسای جامع شهری باروک ، زیبا و نئوکلاسیک / باروک زیبا (قرن نوزدهم)
   Old Post Office - یکی از باشکوه ترین ساختمان های سن خوزه - این ساختمان واقعاً چشمگیر است ، با این وجود چیزی منحصر به فرد نیست که شما در هیچ کجای دیگر نمی دیدید
   Red Edificio Herdocia - اصلی ، زیبایی تزئین شده از ساختمان با سبک دکو Art - احتمالاً تنها موردی است که در سن خوزه کاملاً اصیل است. درست در کنار اداره پست - هر دو ساختمان با شکوه اما منطقه اطراف بسیار کثیف است
   موزه ملی کاستاریکا - واقع در قلعه قدیمی - ارزش دیدن اینکه آیا بیشتر در سن خوزه ماندگار هستید
   معماری وحشیانه - در سراسر مرکز شهر - کمی از معماری در کشورهای پس از اتحاد جماهیر شوروی را با عناصر بزرگ و بتونی یادآوری می کند
   نقاشی های دیواری خیابان - سان خوزه در یک هنر خیابانی شگفت انگیز پوشانده شده است ، برای اطلاعات بیشتر ، به پست من در مورد آن توجه کنید
   بقیه شهر - اگر می خواهید سان خوزه واقعی را ببینید ، از مرکز شهر خارج شوید و بیشتر به اطراف بروید. به ما اخطار داده شد که این کار را نکنیم اما مشکلی نداریم. با این حال ، اگر به دنبال یک چیز دنج یا زیبا هستید ، ناامید خواهید شد