پنج شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ۱۴:۵۶

سهمیه بندی بنزین با نرخ جدید از امشب+ قیمت ها

سهمیه بندی بنزین با نرخ جدید از امشب+ قیمت ها
براساس آخرین اظهارات سخنگوی دولت وضعیت سهمیه بندی بنزین از هفته آینده اعلام می شود اما با این حال  اخبار غیر رسمی از شروع این طرح از بامداد جمعه خبر می‌دهند.

گمانه ها درباره سهمیه بندی بنزین خودروها از زمان احیای دوباره کارت های سوخت خودرو و سهمیه بندی کارت جایگاه های سوخت آغاز شده است.

امیر وکیل زاده مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفتگوی ویژه خبری با اعلام اینکه در مقایسه با پارسال، مصرف بنزین نه و هفت دهم درصد افزایش داشته است، افزود: یکی از دلایل افزایش مصرف بنزین، نبود سوخت‌های جایگزین است. از طرفی دیگر در سال 94 با توجه به نزدیکی قیمت بنزین در کشور با قیمت جهانی آن، انگیزه‌ای برای قاچاق بنزین وجود نداشت.

وی عنوان کرده است که پالایشگاه‌ها نفت را به نرخ بین المللی از دولت می‌خرند و بنزین را به نرخ بین المللی به دولت می‌فروشند که اکنون قیمت هر لیتر بنزین 44 سنت، تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید: گرانی بنزین چقدر صحت دارد؟

این اظهارات گمانه ها را برای افزایش قیمت بنزین بیشتر کرده است به طوری که در اخبار غیررسمی از امشب سهمیه بندی بنزین اجرا می شود و نرخ بنزین سهمیه ای ۱۵۰۰ تومان و نرخ بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان اعلام شده است.

بر این اساس امروز آخرین فرصت برای سوخت بنزین 1000 تومانی است.

ربیعی سخنگونی دولت دیروز در جمع خبرنگاران عنوان کرده است کهاعلام نظر درباره سهمیه بندی بنزین، هفته آینده مشخص می شود. در این راستا سناریوهای مختلفی درباره تامین منابع دولت وجود دارد.

تکذیب شایعه سهمیه بندی

 سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران؛ با اشاره به اینکه از صبح دیروز شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت بنزین از ساعت ۲۴ امشب در فضای مجازی مطرح شده است، گفت: با توجه به اینکه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به‌عنوان مجری سیاست‌های کلان در حوزه سوخت است، هنوز چنین چیزی به شرکت ملی پالایش و پخش ابلاغ نشده است.

بیشتر بخوانید: سهمیه بندی بنزین مانعی بر سر راه قاچاق سوخت

زیبا اسماعیلی ادامه داد: در صورت ابلاغ سیاستی درباره بنزین قطعا به‌موقع از رسانه‌های رسمی کشور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

زمان شروع سهمیه بندی بنزین

با وجود رد خبر یاد شده از سوی اسماعیلی، خبرگزاری فارس گزارش داد طرح سهمیه‌بندی بنزین احتمالا از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود و قیمت بنزین سهمیه‌ای احتمالا ۱۰۰۰ تومان در هر لیتر باقی خواهد ماند.براساس اطلاعات به دست آمده طرح سهمیه‌بندی بنزین به تصویب شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا رسیده است و هیات دولت قصد دارد احتمالا از روز پنج‌شنبه آن را اجرایی کند.

پیگیری‌های فارس نشان می‌دهد قیمت بنزین سهمیه‌ای بدون تغییر و هر لیتر هزار تومان عرضه خواهد شد و قیمت بنزین آزاد نیز افزایش خواهد داشت.بر این اساس به نظر می‌رسد سهمیه هر خودرو ۶۰ لیتر در نظر گرفته شده است

.پیش‌تر خبرگزاری فارس گزارش داده بود دولت به دنبال افزایش قیمت بنزین و اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین است که قیمت بنزین آزاد و قیمت بنزین سهمیه‌ای تفاوت چندانی نخواهد داشت.مصرف بنزین از ابتدای امسال به بیش از ۹۱ میلیون لیتر در روز رسیده است که انتظار می‌رود با اجرای طرح سهمیه بندی مصرف بنزین کاهش یابد و قاچاق بنزین نیز کنترل شود.