شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۲۲:۱۶
مرکز فوق مدرن و معماری اصیل

رویای سفر به اسلو نروژ

مرکز فوق مدرن و معماری اصیل
اسلو ، پایتخت نروژ شهری زیبا و غافلگیرکننده است. شهر قدیمی که با آب احاطه شده است

اگر در اسلو هستید ، تعجب خواهید کرد که پایتخت نروژ متنوع و زیبا چیست و چند مورد را که در واقع می توانید بازدید کنید. هنگام قدم زدن در خیابان های شهر ، متحیر و متحیر شدم. من عمدتاً برای Pulpit Rock به نروژ آمدم و اگرچه قصد نداشتم وقت زیادی را در اسلو بگذرانم ، اما این یک اتفاق غافلگیر کننده بود (مانند شهرهای دیگر نروژ و حومه شهرها). هنگام رانندگی در کشور ، به نظر می رسید همه چیز بسیار زیبا و مرتب شده است. تمام خانه ها ، باغ ها ، خیابان ها و میادین کوچک با چشمه ها. جای تعجب نیست که یکی از ثروتمندترین (و متاسفانه گرانترین کشورها) در جهان است. 

مطالب مرتبط : سوئیس کشوری بی نظیر با جاذبه های گردشگری زیبا

آیا اسلو گران است؟ 

جواب این سؤال ساده است - بله ، همین طور است. واقعاً گران است (مگر اینکه از کشورهای دیگر اسکاندیناوی بیایید). برخی می گویند ایرلند گران است ، اما در مقایسه با اسلو ، دوبلین بسیار ارزان به نظر می رسد. شما به محض فرود آمدن در اسلو قصد دارید متوجه آن شوید.

من با یک شرکت هواپیمایی بودجه وارد فرودگاه ریگ شدم (باید اعتراف کنم که فقط 40 یورو (53.50 دلار) برای پرواز برگشت از ایرلند پرداخت کردم!) و اولین شوک کرایه اتوبوس به مرکز شهر اسلو بود. این 300 بازگشت NOK (38 EUR / 50 USD) است - تقریباً قیمت پرواز. مسافت حدود 60 کیلومتر (37 مایل) و سفر حدود 1 ساعت طول می کشد. بیایید قیمت فرودگاه ژیرونا بارسلونا را با بارسلونا که 100 کیلومتر (62 مایل) با آن فاصله دارد - 25 یورو (33 دلار) مقایسه کنید.

شوک دوم این بود که هیچ دفتر صرافی یا بانکی در فرودگاه وجود ندارد. کارت بانکی من هنگام تلاش برای خرید بلیط اتوبوس کار نمی کند ، بنابراین مجبور شدم از دستگاه خودپرداز پول برداشت کنم که مبلغ اضافی خوبی برای آن پرداخت کرد.

سلام جهان!

بیایید نگاهی به میانگین قیمت ها در اسلو بیندازیم: 1 بلیط برای وسایل نقلیه عمومی (هر نوع) که باید در مدت زمان 1 ساعت استفاده شود هزینه 30 NOK (3.80 یورو در 5 دلار) دارد. پاس 24 ساعته: 80 NOK (10 EUR / 13.50 USD).

ساندویچ ساده در فروشگاه های مواد غذایی - 59 NOK (7.50 EUR / 10 USD). نوار آجیل: NOK 23 (3 یورو 3/3 دلار آمریکا). بطری آب (ارزانترین گزینه): 25 NOK (3.20 EUR / 4.20 USD). نوشابه: 30 NOK (3.80 EUR / 5 USD).

یک وعده غذایی در یکی از ارزان ترین رستوران ها (به عنوان مثال یکی از رستوران های کباب): 130 NOK (16.50 EUR / 21 USD). متوسط ​​رستوران: 400 NOK (50 یورو / 67 دلار). فقط برای یک دوره

قهوه را از بین ببرید (کاپوچینو ، لاته و غیره): 32 NOK (4 یورو / 5.40 دلار). آبجو در یک میخانه: 70 NOK (9 EUR / 12 USD).

همانطور که مشاهده می کنید ، قیمت ها تقریباً کمتر از دو برابر قیمت ها در دوبلین ایرلند است.

بودجه اقامت در اسلو

در اسلو تعداد خوابگاه های بسیار کمی وجود دارد ، اما اگر شما کوله پشتی هستید و در کشورهای مختلف سفر کرده اید ، به نظر می رسد که اصطلاح اقامت بودجه در اینجا معنی آن را از دست می دهد. من در ارزان ترین خوابگاه اسلو ، واقع در مرکز شهر ، در نزدیکی ایستگاه اصلی قطار / اتوبوس اما در یک منطقه کوچک طاقت فرسا ماندم. قیمت یک تخت خواب در یک خوابگاه مخلوط 6 تخت نزدیک به 35 یورو (46 دلار) بود. همچنین ، وقتی از شما خواسته می شود برای ملحفه و حوله تخت بپردازید تعجب نکنید (برای هر نفر 70 NOK - 8،80 یورو اضافی / 12 دلار). بنابراین همه با هم بیش از 43 یورو (57 دلار) در هر شب بود!

کارمندان کاملاً بی ادب بودند و نمی توانستند کمتر به مهمانها اهمیت دهند. به ما بدون اینکه از قبل از آن مطلع شویم ، در خوابگاههای 8 تختخواب به ما تختخواب داده شد. وقتی از ما پرسید که چگونه به جایی برویم ، فقط "من نمی دانم" را شنیدیم. در خوابگاه ، WiFi وجود دارد اما هیچ رایانه ای وجود ندارد که بتوانید به اینترنت دسترسی داشته باشید. از طرف کارکنان خوابگاه به ما گفته شد که در مواقع اضطراری می توانیم از میهمانان بخواهیم که از لپ تاپ / لپ تاپ من استفاده کنند! البته ، کارکنان اینترنت پشت پیشخوان داشتند اما مطمئناً ما خیلی پایین بودیم که بتوانیم در صورت لزوم از آن استفاده کنیم. بنابراین ، ما در هتل نزدیک ، اطلاعاتی را که لازم داشتیم درخواست کردیم ، جایی که کارکنان به اندازه کافی خوب بودند که در واقع اینترنت و کمک را بررسی کنند ، حتی اگر ما مهمان آنها نبودیم.

مطالب مرتبط : سرزمین آمادای؛ پهنه‌ای با ظرفیتهای بسیار گردشگری 

چه باید دید در اسلو

بعد از همه دردسر و نه شروع بسیار خوب ، اسلو واقعاً ما را به خوبی غافلگیر کرد و اگر قیمت ها و داستان خوابگاه شما را ترساند ، واقعاً باید از پایتخت نروژ دیدن کنید و مطمئنم که شما شهر را دوست خواهید داشت. .

شهر قدیمی اسلو

قسمت قدیمی اسلو زیبا است و به هر شهر اروپایی دیگری شباهت دارد. پر از خیابان های زیبا ، دنج ، معماری زیبا ، پارک ها و میادین ، ​​رستوران ها و مغازه های خوب است. بلافاصله پس از خارج شدن از ایستگاه اصلی راه آهن / اتوبوس - اسلو S. می توانید پیاده روی در شهر قدیمی را آغاز کنید - اسلو S. بسیاری از جاذبه ها و ساختمانها در داخل شهر قدیمی قرار دارند.

یکی از آنها ساختمان برجسته شهربانی اسلو است که جایزه صلح نوبل اهدا می شود. ساختمان آجری با دو برج در سال 1959 افتتاح شد و محل تابلوی اداری در نروژ است.

نمونه دیگر ساختمان پارلمان در سال 1866 به پایان رسید. این مجموعه چندین سبک مختلف اروپایی ، عمدتاً از فرانسه و ایتالیا را شامل می شود. همچنین از رنگ زرد مایل به خاکستری مشخص است. ورودی رایگان است و تورهای (همچنین به زبان انگلیسی) در دسترس است.

تئاتر ملی اسلو ، که در سال 1899 افتتاح شد ، یکی از زیباترین ساختمانهای این شهر است. همچنین تورهای با راهنمای رایگان ارائه می دهد.

کلیسای جامع اسلو که در نزدیکی ایستگاه اصلی اسلو واقع شده است نیز قابل ذکر است. این بنا در قرن هفدهم ساخته شده و کلیسای جامع اصلی اسلو است.

اسلو همچنین برای بسیاری از موزه ها ، به ویژه موزه کشتی وایکینگ (موزه کشتی وایکینگ) معروف است که می تواند یک کشتی اصلی و کاملاً حفظ شده وایکینگ را که بیش از 1100 سال پیش دفن شده است ، به خود ببالد. یکی دیگر از موزه های بزرگ موزه Frammuseet است که در اصل یک سفر هیجان انگیز به قطب شمال و جنوب است. در این نمایشگاه افراط هوا در آن مناطق دور افتاده و چگونگی زنده ماندن زندگی حتی در سخت ترین شرایط نشان داده شده است.