شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۵۳

تمرین مرگ کره‌ای‌ها برای زندگی بهتر!+فیلم

تمرین مرگ کره‌ای‌ها برای زندگی بهتر!+فیلم
روزانه ده‌ها تن از داوطلبان کره‌ای از نوجوانان گرفته تا افراد بازنشسته، با شرکت در برنامه تمرین مردن و کفن دفن خود، عکس سر مزار خودشان را تهیه می‌کنند، کفن می‌پوشند، آخرین وصیت خود را می‌نویسند و حدود ده دقیقه در تابوت می‌خوابند.

به گزارش تیتربرتر؛ روزانه ده‌ها تن از داوطلبان کره‌ای از نوجوانان گرفته تا افراد بازنشسته، با شرکت در برنامه تمرین مردن و کفن دفن خود، عکس سر مزار خودشان را تهیه می‌کنند، کفن می‌پوشند، آخرین وصیت خود را می‌نویسند و حدود ده دقیقه در تابوت می‌خوابند.

عقاید مردم کره 

اکثریت قومی این کشور را کره‌ای‌ها تشکیل می‌دهند. ۴۶٫۵ درصد از مردم این کشور بی‌دین هستند ولی مابقی مردم آن اکثراً پیرو آیین‌های بودایی، کنفوسیوسی، چوندوگیو و مسیحی کاتولیک و پروتستان هستند. زبان رسمی و رایج، زبان کره‌ای است.

جزئیات تمرین مرگ کره‌ای‌ها برای زندگی بهتر!

جزئیات تمرین مرگ کره‌ای‌ها برای زندگی بهتر!
جزئیات تمرین مرگ کره‌ای‌ها برای زندگی بهتر!

 

از سال ۱۹۴۵ که دو کره از هم جدا شدند، تغییرات فرهنگی را تجربه کرده‌اند، ولی فرهنگی مشترک داشته‌اند. از نگاه فرهنگی، شبه‌جزیره کره بخشی از همسایه بزرگترش، یعنی چین بوده‌است. دو کره هیچ‌وقت نتوانسته‌اند از این حیث، جدا از چین باشند. در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، وزیران فرهنگ کره جنوبی، مردم را هم به هنر سنتی تشویق می‌کنند و هم به هنر مدرن. هنر سنتی تحت تأثیر آیین کنفسیوسی و تائوئیسم بوده‌است. سفالگری کره نظیر سفالگری جوسون، بیکجا، بونچونگ و گوریو در عالم زبانزد است.

با توجه به این که کره در تاریخش ویرانی و سازندگی زیادی را تجربه کرده، معماری این کشور از آمیزه زیبای طبیعت و معماری به وجود آمده‌است. پشت بام کاهگلی و سامانه دوبنده‌دار (شبیه هلال) و زمینی آن که توسط اوندول فرا گرفته شده و گرما داده شده‌است. کمال هنرشان را می‌توان در ۹ اثر به ثبت رسیده در یونسکو مشاهده کرد. موسیقی کره‌ای (کی پاپ) هم در سال‌های اخیر با درخشش گروه‌ها و خواننده‌هایی مانند سای، آی یو، گرلز جنریشن، بی‌تی‌اس (گروه موسیقی)، اکسو (گروه موسیقی) ،ای پینک، پیشرفت زیادی داشته‌است که از آن با عنوان موج کره‌ای یاد می‌شود و باعث ترویج فرهنگ این کشور در تمام دنیا شده‌است.

گردآورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند:

{flvremote}|C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\New folder\حیوانات{/flvremote}