شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۰۰:۳۶

روسیه میزبان گردشگران کدام کشورهاست

روسیه میزبان گردشگران کدام کشورهاست
روسیه یکی از کشورهای مقصد گردشگری جهان به ویژه برای ایرانیان به شمار می آید و در این گزارش سهم هر کشور از گردشگری خارجی روسیه را بررسی می کنیم.

روسیه پهناورترین کشور دنیا و همچنین یکی از همسایه های ایران نیز به شمار می رود. از همین رو کشور روسیه برای گردشگرانی که به جاذبه های تاریخی و فرهنگی علاقه دارند و همچنین کسانی که عاشق ماجراجویی در دل طبیعت های وحشی هستند می تواند بهترین گزینه باشد.

تنوع فرهنگی و سنت های مختلف در این کشور به شدت به چشم می خورد، در واقع روسیه را باید مانند یک مقصد گردشگری پهناور و مجموعه‌ای از چند فرهنگ و جاذبه‌ی متفاوت دید.

بیشتر بخوانید: رازیانه، تنگه‌ای زیبا در غرب کشور

بهترین زمان سفر ایرانیان به روسیه فصل تابستان و ماه های تیر و مرداد است که گرمترین ماه های سال در این کشور به شمار می آید چرا که سرمای زمستان در این کشور بسیار سخت است.

titrebartar.com

 

سهم ایرانیان از گردشگری روسیه

طبق اعلام انجمن گردشگران روسیه از ماه ژانویه (۱۱دی ۱۳۹۷) تا انتهای سپتامبر ۲۰۱۹ (۸ مهر ماه ۱۳۹۸) ۲۶ هزار و ۸۰۰ گردشگر ایرانی به روسیه سفر کردند.

 انجمن گردشگران روسیه اعلام کرده است: حضور گردشگران ایرانی به روسیه ۳۵.۳ درصد رشد داشته است. این در حالی است که آمار سفر شهروندان اماراتی به روسیه در ۹ ماه سال جاری به ۱۷ هزار و ۹۰۰ نفر، عربستان به سه هزار و ۷۰۰ نفر و قطر به ۲ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: سفر به پایتخت ایتالیا

انجمن گردشگران روسیه با اشاره به اینکه آمار گردشگران خارجی در روسیه در ۹ ماه سال جاری ۲۰.۵ درصد افزایش یافته است اعلام کرد: از ماه ژانویه تا سپتامبر سال جاری ۲۵.۷ میلیون تبعه خارجی به روسیه سفر کرده‌اند که ۴.۳ میلیون نفر صرفا گردشگر بوده‌اند که نسبت به سال گذشته رشد ۲۰.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

titrebartar.com

شمار سایر گردشگران خارجی روسیه

چینی‌ها با فاصله زیاد رتبه نخست گردشگران خارجی روسیه را در اختیار دارند به طوری که بیش از ۱.۳ میلیون گردشگر چینی در این مدت به روسیه سفر کرده‌اند.  این آمار حاکی از رشد ۲۱ درصدی سفر چینی‌ها به روسیه است.

شهروندان آلمانی با رشد ۱۷.۱ درصدی و ۴۶۴ هزار و ۶۰۰ گردشگر در رتبه دوم و شهروندان کره جنوبی با رشد ۲۳.۴ درصدی و ۳۴۱ هزار و ۴۰۰ نفر در رتبه سوم قرار دارند.  

شمار گردشگران آمریکایی نیز که به روسیه سفر کرده‌اند با رشد ۴.۳ درصدی به ۲۲۲.۸ هزار نفر رسیده است.  

دلیل سفر اتباع خارجی به روسیه

بیشترین اتباع خارجی (برای کار، تحصیل و گردشگری) که از ماه ژانویه تا سپتامبر به روسیه سفر کردند اوکراینی بودند که شمار آنها ۶.۷ میلیون نفر اعلام شده است، این آمار با توجه به روابط رو به وخامت روسیه و اوکراین هر سال کمتر شده است و امسال نسبت به پارسال، ۷.۱۴ درصد کاهش یافته است.

پس از اتباع اوکراین، اتباع قزاقستان با ۱.۱۳ درصد رشد و ۳.۳ میلیون تبعه در مکان دوم قرار دارند.  اتباع ازبکستان نیز با ۲.۱ میلیون نفر در مکان سوم قرار دارد و سفر اتباع این کشور به روسیه ۱۲.۴ درصد  رشد کرده است.

بیشتر بخوانید: سفر به شیرز پایتخت ژئوتوریسم ایران

اتباع چین، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، فنلاند و قرقیزستان نیز با ۱.۹ میلیون نفر، ۱.۳ میلیون نفر، ۸۸۸ هزار، ۷۱۳ هزار و ۶۹۴ هزار نفر در رده‌های بعدی قرار دارند.

 روسیه به صورت سنتی نخستین بازار کاری اتباع کشورهای اوکراین، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان و تاجیکستان به حساب می‌آیند و اکثر کارهای خدماتی را بر عهده دارند.