جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۳۵
آتابای پرستاره شد

همکاری هادی حجازی فر و نیکی کریمی

آتابای پرستاره شد
ستاره بی چون و چرای و پرکار این روزهای سینمای ایران نقش تازه ای را در مقابل دوربین کارگردان سلبریتی خانم بازی میکند.

با پایان تدوین فیلم «آتابای» توسط حسین جمشیدی گوهری، مراحل صداگذاری این فیلم توسط علیرضا علویان آغاز شده است.

«آتابای» پنجمین و متفاوت ‌‌ترین فیلم سینمایی نیکی کریمی است که تابستان امسال در شهر خوی جلوی دوربین رفت. «یک شب»، «چند روز بعد»، «سوت پایان» و «شیفت شب» از جمله آثار قبلی این کارگردان هستند.

هادی حجازی‌ فر، جواد عزتی، سحر دولتشاهی و دانیال نوروش جمع بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

«آتابای» با ادامه مراحل فنی آماده حضور در جشنواره فجر می‌شود.

مطالب مرتبط : هادی حجازی فر به همراه احسان بذلی در پیتوک

بیوگرافی نیکی کریمی

نیکی کریمی (زادهٔ ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران) هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم اهل ایران است. او یکی از بهترین و تأثیرگذارترین هنرمندان سینما پس از انقلاب ایران است که با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی، از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی نیز به شمار می‌رود.

در سال ۱۳۷۲ نیکی کریمی موفق به دریافت جایزه صدف نقره‌ای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین برای فیلم سارا شد. او در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر (سال ۱۳۸۱) نیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید و واکنش پنجم شد.

مطالب مرتبط : سکانس به سکانس با زندگی هادی حجازی فر

نیکی کریمی تاکنون با کارگردانان برجسته‌ای همچون داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، عباس کیارستمی، ابراهیم حاتمی‌کیا، بهروز افخمی و تهمینه میلانی همکاری داشته است.

او همچنین در جشنواره‌های متعدد داخلی و بین‌المللی فیلم به عنوان داور حضور داشته‌است. وی در سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) از داوران بخش فیلم کوتاه شصتمین جشنواره فیلم کن فرانسه بود. او در زمینه عکاسی و ترجمه کتاب نیز فعالیت داشته‌است.

نیکی کریمی در ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتاً تفرشی است. او از دوران دبستان بازی در گروه‌های کوچک تئاتری را آغاز کرد. نخستین نقش سینمایی‌اش را در سال ۱۳۶۸ در فیلم «وسوسه» به کارگردانی جمشید حیدری به دست آورد.

اما نخستین حضور جدی‌اش را می‌توان در فیلم «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ دانست. نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب را اولین ستارگان سینمای ایران پس از انقلاب می‌دانند. پس از آن، وی در دو فیلم مهم از داریوش مهرجویی به نام‌های «سارا» و «پری» بازی کرد. در سال ۱۳۷۱ بازی در فیلم «سارا» (اقتباسی از «خانه عروسک» اثر هنریک ایبسن) توانست برایش جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره‌های سن سباستین و نانت را به ارمغان بیاورد. در همان سال برای تحصیل در رشته طراحی لباس به آمریکا رفت و تا زمان بازی در فیلم «پری» اثر داریوش مهرجویی به ایران بازنگشت. بازی‌اش در این فیلم که اقتباسی از کتاب «فرنی و زویی» اثر سلینجر بود مورد توجه قرار گرفت و او برای بار سوم در جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین شد.