جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳
آمادگی کامل یگان های ارتش برای زلزله دیده ها

نیروهای ارتش به صف برای زلزله

آمادگی کامل یگان های ارتش برای زلزله دیده ها
فرمانده قرارگاه نظامی ارتش : گردان‌های بلیات تیپ‌های متحرک هجومی مراغه، میانه، اردبیل، سراب و تبریز با تمامی تجهیزات در آمادگی کامل هستند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.

در پی وقوع زمین لرزه بامداد امروز در مناطقی از استان آذربایجان شرقی بلافاصله پس از حادثه تمامی یکان‌های ارتش در این استان و استان‌های همجوار در حالت آماده باش کامل قرارگرفتند.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذریایجان و اردبیل بیان کرد: گردان‌های بلیات تیپ‌های متحرک هجومی مراغه، میانه، اردبیل، سراب و تبریز با تمامی تجهیزات در آمادگی کامل هستند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.

وی تاکید کرد: پس از وقوع زلزله بلافاصله با مسولین استاتی، رییس ستاد بحران، استاندار، معاون سیاسی و دیگر عزیزان تماس برقرار کردیم و آمادگی کامل ارتش را به این عزبزان اعلام کردیم.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی ارتش افزود: در حال حاضر نیز تیم‌های پزشکی مراغه و تبریز در محل حادثه حضور داشته و در حال امداد رسانی هستند.

ارشد نظامی ارتش در استان آذربایجان و اردبیل خاطر نشان کرد: در حال حاضر بالگرد‌های هوانیروز نیز آماده هستند تا در صورت درخواست نیاز وارد عمل شوند. 

سوابق اقدامات ارتش به مردم زلزله دیده

مسئول روابط عمومی قرارگاه منطقه غرب ارتش به تشریح اقدامات ارتش در مناطق زلزله‌زده پرداخت.

بهرام طاهری اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله در شهرستان سرپل ذهاب فرمانده قرارگاه منطقه غرب ارتش در تماس با ستاد بحران استان کرمانشاه آمادگی خود را اعلام و بلافاصله نیروهای خود را جهت امدادرسانی به این مناطق اعزام کردند.

وی افزود: سه تیپ عملیاتی (دو تیپ شهرستان سرپل‌ذهاب و یک تیپ در قصر شیرین و یک گردان در گیلانغرب) با هماهنگی فرمانداران شهر های مربوطه در مناطق مذکور وارد عمل شدند و همچنین ۱۲ تیم به روستاهای اطراف این مناطق برای بررسی و ارزیابی منطقه وارد عمل شدند.

مسئول روابط عمومی قرارگاه منطقه غرب ارتش بیان کرد: ۲۵ دستگاه آمبولانس از یگانهای تابعه قرارگاه منطقه غرب ارتش وبیمارستان ۵۲۰ منطقه ی به شهرهای قصرشیرین و گیلانغرب اعزام شدند و مداوای تعداد قابل توجهی از مردم در محل و تخلیه سایر نفرات به شهرستان کرمانشاه صورت گرفت.

وی گفت: همچنین بنا به نیاز فرمانداران شهرستان‌های گیلانغرب و سرپل ذهاب تعداد ۲۰ دستگاه تانکر آب جهت آبرسانی به مناطق مذکور اعزام شد و تعداد ۲۰ دستگاه تانکر سوخت هم برای کمک به مردم زلزله زده در صورت نیاز آماده بودند.

طاهری بیان کرد: همچنین اعلام آماده باش به بیمارستان ۵۲۰ منطقه ی کرمانشاه پایگاه یکم رزمی هوانیروز، تیپ ۱۸۱ زرهی اسلام آبادغرب، تیپ ۲۸۱ زرهی، فرماندهی آماد و پشتیبانی منطقه غرب، گروه ۴۱۱ مهندسی رزمی که بنا به نیاز به منطقه نیرو اعزام کردند.