دوشنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۳۵

پیام نیازمند، رکوردار کلین شیت فوتبال ایران

پیام نیازمند، رکوردار کلین شیت فوتبال ایران
پیام نیازمند دروازه بان سپاهانی توانست با بسته نگه داشتن دروازه تیمش در 9 بازی متوالی، عنوان 15 کلین شیت را در فوتبال ایران به نام خود ثبت کند.

کلین شیت یا دروازه بسته اصطلاحی است که در ورزش های مختلفی از جمله فوتبال استفاده می شود به طوری که دروازه بان تا آخر بازی اجازه ندهد توپی وارد دروازه آن شود. به این معنی که دروازه بان هیچ گلی نخورد. 

کلین شیت زمانی استفاده می‌شود که در چند بازی متفاوت این اتفاق بیفتد و دروازه یک دروازه‌بان با توپی باز نشود. این ویزگی برای دروازه بان به عنوان یک امتیاز محسوب می شود و تعداد بازی‌هایی که گل نخورده است یا دقیقه‌های که دروازه‌اش خالی از توپ بوده است به عنوان رکورد محسوب می‌شود. معمولاً در لیگ‌های معتبر فوتبال همیشه لیست دروازه‌بان‌های برتر بر مبنای دقیقه‌های دروازه‌بسته به همراه جداول دیگر لیگ به روز می‌شود.

رکوردداران کلین شیت در فوتبال ایران

رکورد کلین شیت در فوتبال ایران تاکنون در اختیار بزرگانی نظیر ناصر حجازی، بهرام مودت و احمدرضا عابدزاده بوده است.

در نسل گلرهای جدید به نام علیرضا بیرانوند ثبت شده بود اما سید حسین حسینی از روزهای اعتماد شفر به خود در استقلال نهایت استفاده را برد و توانست در 9 بازی پیاپی با درخشش های خود دروازه آبی ها را بسته نگه دارد و رکورد 873 دقیقه گل نخوردن را به نام خود ثبت کند. 

بیشتر بخوانید: اولین ها و بهترین های تاریخ فوتبال ایران

حال امروز این رکورد توسط یک گلر جوان و خوش آتیه به نام پیام نیازمند شکسته شده است و این دروازه بان تیم سپاهان یک تنه رکورددار گل نخوردن در ایران به حساب می آید.

titrebartar.com

ثبت رکورد جدید کلین شین در فوتبال ایران

پیام نیازمند فصل گذشته درخشش فوق العاده ای در دروازه تیم فوتبال سپاهان داشت و توانست 15 کلین شیت را به نام خود ثبت کند. البته در لیگ هجدهم خط دفاعی سپاهان برخلاف خط حمله اش، آمار خوبی ثبت نکرد و با دریافت 20 گل در نهایت از قهرمانی لیگ برتر دور ماند. 

داستان سپاهان لیگ نوزدهم اما متفاوت است و تیم امیر قلعه نویی علاوه بر قدرت بالای هجومی،در خط دفاع هم به پختگی و انسجام رسیده و تا حالا به حریفانش اجازه گلزنی در لیگ برتر را نداده است. اتفاقی که بخش عمده ای از آن به عملکرد فوق العاده پیام نیازمند بر می گردد.

مطالب مرتبط : مهاجم پرسپولیس زیر تیغ دربی

دروازه بانی که طی هشت بازی ابتدایی لیگ نوزدهم مقابل تیم های شاهین شهرداری بوشهر، ماشین سازی، فولاد خوزستان، نفت مسجد سلیمان، پرسپولیس، ذوب آهن، گل گهر سیرجان و در نهایت سایپا هیچ گلی دریافت نکرد تا با احتساب آخرین بازی لیگ هجدهم سپاهان مقابل استقلال خوزستان، موفق شود چنین رکورد تاریخی ای را به نام خود ثبت کند و نام خود را در تالار افتخارات فوتبال ایران جاودانه کند.

پیام نیازمند چشم انتظار اولین بازی ملی

عملکرد پیام نیازمند در اولین فصل حضورش در سپاهان آن قدری راضی کننده بود که کارلوس کی روش را مجاب کرد تا برای جام ملت های آسیای 2019 روی نام سید حسین حسینی قلم قرمز بکشد و نیازمند را با خود به امارات ببرد. 

حالا هم عملکرد نیازمند در فصل جدید به قدری خوب و مطمئن بوده که مارک ویلموتس هم حساب ویژه ای روی گلر کرجی سپاهان باز کرده و پیام پای ثابت لیست های سرمربی بلژیکی تیم ملی بوده است. اتفاقی که اگر با درخشش ادامه دار او در لیگ برتر همراه شود، قطعا در آینده ای نزدیک دروازه تیم ملی را هم به روی او باز خواهد کرد و استارت بازی های ملی این گلر 24 ساله خورده خواهد شد.

titrebartar.com

پیام نیازمند کیست؟

پیام نیازمند متولد 17 فروردین 1374 در کرج، فوتبالیست است. دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد می باشد، فوتبال را از کوچه شروع کرد و با 193 سانتی متر قد درون دروازه سپاهان درخشید و به تیم ملی هم دعوت شد.

او از پاییز 97 همواره در اردوهای تیم ملی بزرگسالان حضور دارد.

از سال 87 با رده های پایه پیکان بالا آمد و سال 1395 با اعتماد به نقسی که داوود فنایی مربی دروازه بان های پیکان به او داد جای رحمان احمدی را درون دروازه گرفت.

او در اولین فصل خود با 22 بازی و 1980 دقیقه حضور در ترکیب 8 کلین شیت بدست آورد.

نیازمند در خرداد ماه 97 بعد از حضور امیر قلعه نویی بعنوان سرمربی اولین خرید تیم سپاهان اصفهان بود و در این فصل درخشش چشمگیری از خود به نمایش گذاشت و توانست رکورد 15 کلین شیت را به نام خود ثبت کند.