یکشنبه, ۰۵ آبان ۱۳۹۸ ۱۵:۰۶

سال دوم دانشکده من صحنه خودکشی ندارد/ از فروش راضی نیستیم

مسعود ردایی تهیه‌کننده «سال دوم دانشکده من» ساخته رسول صدرعاملی با اشاره بر برخی برداشت‌های اشتباه نسبت به داستان این فیلم تأکید کرد که از شرایط اکران و فروش این فیلم راضی نیست.


«سال دوم دانشکده من» صحنه خودکشی ندارد/ از فروش راضی نیستیم

مسعود ردایی تهیه‌کننده «سال دوم دانشکده من» ساخته رسول صدرعاملی که از ۱۰ مهرماه به نمایش عمومی درآمده است، درباره نحوه اکران این فیلم گفت: اکران «سال دوم دانشکده من» طبق برنامه‌ریزی که انجام دادیم، منظم پیش می‌رود اما این فیلم با توجه به حضور فیلم‌های دیگر در سینماها شرایط متفاوتی از بُعد تبلیغات در محل اکران، در محیط‌های شهری و حتی در تلویزیون دارد. این در حالی است که «سال دوم دانشکده من» با بودجه شخصی ساخته شده است و شرایط ویژه‌ای مانند دیگر فیلم‌ها ندارد به ویژه ۲ فیلم که هزینه‌های زیادی برای تبلیغات آنها می‌شود.

ردایی افزود: درواقع «سال دوم دانشکده من» و بقیه فیلم‌ها در زمینه تبلیغات در محیط‌های سینما دچار مشکل شده‌اند، یعنی گاهی اوقات این محل‌ها توسط یکی دو فیلم در اختیار گرفته می‌شود که باید برای آن برنامه‌ریزی بیشتری شود تا همه فیلم‌ها بتوانند از شرایط مساوی استفاده کنند. برای مثال بیلبوردهای سینما در شرایط نابرابر بین فیلم‌ها تقسیم می‌شود و اکثرا به یکی دو فیلم اختصاص پیدا می‌کند که اتفاقاً آن فیلم‌ها از بودجه بهتری هم برخوردار هستند. ضمن اینکه در زمان تولید هم از آن‌ها حمایت شده و حالا در اکران هم مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تبلیغات تلویزیونی این اثر هم بسیار اندک است و شرایط مناسبی از این نظر ندارد، توضیح داد: تلویزیون با «سال دوم دانشکده من» می‌تواند به ترویج ازدواج جوانان و سر و سامان دادن به زندگی خانوادگی بپردازد چراکه این فیلم حداقل ۲ مفهوم اصلی خانواده و ازدواج جوانان را دارد اما متاسفانه در این زمینه به این فیلم کم توجهی شده است.

ردایی با اشاره به اینکه دست‌اندرکاران تلویزیون برداشت‌های مختلفی از این فیلم دارند، بیان کرد: در اداره کل بازرگانی تلویزیون، شورایی وجود دارد که فیلم‌ها را بررسی می‌کنند. ما فیلم‌ها را به طور کامل برایشان می‌فرستیم تا آن‌ها فیلم را ببیند از همین رو آن‌ها براساس صلاحدید خود تصمیم می‌گیرند که چه تعداد آگهی بازرگانی به فیلم‌ها بدهند.

این تهیه‌کننده اظهار کرد: هرچند فیلم ما جزو فیلم‌هایی نبود که دچار رده‌بندی سنی شده باشد اما شورای بازرگانی تلویزیون به این موضوع هم توجه نکرد و ما همین موضوع را به آن‌ها گفتیم.

ردایی در بخش دیگر از صبحت‌هایش عنوان کرد: فیلم‌ها از نیمه تابستان به بعد فروش خوبی را تجربه نکرده و مخاطب زیادی به سینماها نرفته‌اند با توجه به شرایطی که در اکران تابستانی و در تدوام آن در پاییز داریم، ما فعلا از فروش «سال دوم دانشکده من» راضی نیستیم ولی به نظر می‌رسد رفته رفته شرایط بهتری برای آن پیش می‌آید. بنابراین اگر این فیلم بتواند کف فروش خود را حفظ کند می‌تواند مخاطبان زیادی را به دست بیاورد.

وی در پایان گفت: هرچند برخی می‌گویند «سال دوم دانشکده من» صحنه‌های خودکشی یا اوردوز یکی از شخصیت‌ها را دارد اما در حقیقت اینطور نیست. اوردوز یعنی فرد باید چیزی استفاده کند تا بر مبنای آن دچار مشکل شود. ولی در این فیلم یکی از شخصیت‌های داروی مورنیاز خود را استفاده نکرده و براساس آن دچار مشکل شده که ممکن است هر بیماری دچار این اتفاق شود.