چهارشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۴۷

روح‌الله زم در نجف قصد انجام چه کاری را داشت؟+ اظهارات همسرش

روح‌الله زم در نجف قصد انجام چه کاری را داشت؟+ اظهارات همسرش
بعد از دستگیری روح‌الله زم توسط سپاه پاسداران در شبکه‌های اجتماعی اظهارات مختلفی درباره دلیل نزدیک شدن این چهره شناخته ‌شده مخالف نظام تا مرز ایران بیان شده است.

روح‌الله زم از چهره‌های ضدانقلابی است که در فتنه 88 دستگیر و به زندان اوین منتقل شد و بعد از مدتی با پناهنده شدن در کشور فرانسه با راه‌اندازی سایت و کانال خبری تحت عنوان «آمدنیوز» اقدام به انتشار اسنادی از فساد اقتصادی در ایران و کارشکنی علیه نظام می‌زد تا اینکه اقداماتی علیه بیت مقام معظم رهبری زد و همین امر سبب دستگیری وی توسط سربازان گمنام سپاه پاسداران قدس شد.

اظهارات همسر روح‌الله زم درباره سفر به عراق

یک رسانه خارج ‌از کشور، به ‌نقل ‌از مهسا رازانی، که او را همسر روح‌الله زم، مدیر آمدنیوز، نامیده است، نوشته است: «همسرم جمعه عصر ۱۹مهر با پرواز «رویال جوردنین» از پاریس به بغداد رفت. او توقف کوتاهی در امان، پایتخت اردن، داشت و بامداد شنبه ۲۰ مهر به بغداد رسید. ۲۴ساعت نخست ورود به بغداد، ما خبری از او نداشتیم و به تماس‌های زیاد من پاسخ نداد.

مطالب مرتبط : چرا دستگیری روح الله زم برای سرویس‌های امنیتی کشور مهم بود؟

تا بامداد روز یکشنبه که در تماس تلفنی یک‌ دقیقه‌ای با لحن و ادبیاتی غیرمعمول از سلامتی‌اش خبر داد و دوباره از او بی‌خبر شدیم تا این‌ که در رسانه‌های ایران خبر بازداشت‌اش منتشر شد.»

titrebartar.com

 

روح‌الله زم در نجف قصد دیدار با چه کسی را داشت؟

بازار شایعات و روایت‌های مختلف از نحوه دستگیری و دلیل حضور روح‌الله زم در کشور عراق که همسایه نزدیک به ایران است و این روزها به دلیل برپایی مراسم پیاده روی اربعین با حضور جمعیت کثیری از ایرانیان همراه است، گمانه زنی‌ها را بیشتر کرده است.

مطالب مرتبط : ماجرای روح الله زم چیست؟

در یک روایتی که در فضای مجازی دست به دست در حال چرخش است، آمده است که روح الله زم توسط شخصی بنام "شیرین نجفی" که اظهار می کرده است خیلی نفوذ دارد و به محسن رضایی نزدیک است، برای ملاقات آیت‌الله علی سیستانی و گرفتن کمک مالی به نجف سفر می‌کند با وجودی که پلیس فرانسه به زم برای این سفر تذکر می دهد که خطرناک است. که در نهایت با حرکت هوشمندانه سپاه قدس دستگیر می شود.

تکذیب ادعای دیدار روح‌الله زم با آیت الله سیستانی

هر گونه دیدار حضرت آیت الله سیستانی و یا هر نوع ارتباط دفتر ایشان با روح الله زم تکذیب شد.

در پی طرح شایعات در فضای مجازی و برخی رسانه‌های رسمی مبنی بر احتمال دیدار روح الله زم با آیت الله سیستانی، یک مقام مسئول در دفتر مرجعیت عالی شیعیان در نجف اشرف گفت: ادعای منتشر شده در بعضی از رسانه ها مبنی بر حضور روح الله زم در دفتر حضرت آیت الله سیستانی و دیدار معظم له با وی کاملاً دروغ و بی اساس است. 

نامبرده هیچگاه ارتباطی مستقیم ویا غیر مستقیم با این دفتر نداشته و کسی درخواست ملاقات برای او ننموده واز  آمدن و یا نیامدنش به عراق نیز هیچگونه اطلاعی نداریم.