سه شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ۲۳:۳۵
محکومی با بخشیدن دوباره به زندگی لبخند زد

رهایی از قصاص در آستانه اربعین حسینی

محکومی با بخشیدن دوباره به زندگی لبخند زد
محکوم به قصاص در گلستان به مناسبت اربعین حسینی با رضایت خانواده مقتول از حکم قصاص رهایی یافت.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: محکوم به قصاص به حرمت اربعین حسینی بخشیده شد.

 جعفری از بخشش یک محکوم به قصاص به حرمت اربعین حسینی خبر داد و گفت: این فرد ۱۶ سال پیش وقتی که ۲۵ ساله بود هنگام دعوا در یک لحظه عصبانیت، جوان ۳۲ ساله‌ای را کشت.

وی افزود: حکم قصاص این جوان در مرحله اجرا بود که با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف آق قلا و ریش سفیدان منطقه، خانواده مقتول به حرمت اربعین از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و این جوان را که حالا ۴۱ ساله است، بخشیدند.

جعفری با اشاره به تلاش‌های شورای حل اختلاف برای سازش پرونده‌ها عنوان کرد: این هفتمین محکوم به قصاص است که امسال با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف بخشیده می‌شود.

تیتر برتر با قدردانی از اقدام این خانواده، آن را اقدامی خداپسندانه و نمادی از نوع دوستی و انسانیت می داند این نوع حرکت های انسان دوستانه، زمینه محبت بیشتر در جامعه را فراهم می کند.

مطالب مرتبط : مدال پیشکسوت کشتی مانع اعدام یک جوان شد

اربعین بهانه ای برای بخشش

ما در اربعین حسینی امتحان می‌شویم که باید با عملکردهای درست از این امتحان سربلند خارج شویم.هیأت‌های مذهبی می‌توانند با راه‌اندازی کاروان‌ها جلوه و رنگ متفاوتی به حماسه اربعین حسینی ببخشند؛ هیأت‌ها برای قوام، اثربخشی و دوام خود به گردهمایی نیروهای هیأت خود و تقویت پیوند میان آن‌ها نیازمند هستند که پیاده‌روی اربعین حسینی بهترین فرصت برای رسیدن به این اهداف است.

نیاز نیست هیأت‌های مذهبی به کاروان‌های بزرگ تبدیل شوند بلکه این مجموعه‌ها می‌توانند کاروان‌های محلی را راه‌اندازی کرده و جمعیت‌های محدود را مدیریت کنند.

 افرادی که در حماسه اربعین حسینی حضور می‌یابند باید با خود عهد ببندند که مهربان‌تر و متعهدتر نسبت به دیگران باشند.

ثواب و اجر خدمت به زائر کمتر از زیارت نیست و این موضوع در روایات مختلف مورد تاکید قرار گرفته است.بذل و بخشش مواکب، کرامت و تلاش برای خدمت به دیگران از فرهنگ‌های اصیل اربعین است که این حرکت را جهانی کرده است.

فرهنگ حسینی یعنی انسان ها باید به تکلیف خود عمل کنند و نتیجه را به خدا واگذار کنند. اگر مهربانی و عفو خدا که به هر بهانه‌ای بر سر و روی ما می‌بارد نبود، آن‌وقت می‌فهمیدیم یک گناه کافی است تا انسان به مرز نابودی برسد و دومینوی سقوط آغاز شود.