دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۹:۱۶

مهران رجبی بازیگری با نقش‌های ماندگار

مهران رجبی بازیگری با نقش‌های ماندگار
مهران رجبی یکی از بازیگران طناز سینما و تلویزیون است که در بسیاری از نقش های ماندگار بازی های درخشانی داشته است در ادامه این مقاله به این هنرمند طناز خواهیم پرداخت.

تیتربرتر؛ مهران رجبی را می توان یکی از بازیگران پر کار سینما و تلویزیون در سالهای اخیر دانست و البته یکی از بازیگرانی بوده که معمولاًٌ در نقش های ماندگار و در فیلم های ماندگار بازی کرده است.

بیوگرافی مهران رجبی

بیوگرافی مهران رجبی
بیوگرافی مهران رجبی

 

مهران رجبی (زاده ۱۲ دی ۱۳۴۰، کرج)بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی رشته گرافیک از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد گرافیک در دانشگاه تربیت مدرس است.

شروع فعالیت هنری مهران رجبی

اولین حضور در جلوی دوربین را در سال ۱۳۷۶ در مجموعه تلویزیونی «بچه‌های مدرسه همت» تجربه کرد. در سال ۱۳۷۸ با بازی در فیلم سینمایی کودک و سرباز به کارگردانی رضا میرکریمی نخستین کار سینمایی را در کارنامه‌اش ثبت کرد. نقش ستوده شده او در کودک و سرباز کاندیدای جایزه جشنواره فجر هم گردید که برای بازیگری تازه‌کار افتخار است.

مطالب مرتبط: سروش صحت ، بازیگر خوبی‌ست یا نویسنده یا کارگردان؟!

با فیلم بعدی میر کریمی (زیر نور ماه) که رجبی در آن ایفاگر نقش یک روحانی رئیس حوزه بود مورد توجه همگان و به خصوص منتقدان گردید و پیشنهاد بازی در خانه‌ای روی آب و از کنار هم می‌گذریم به وی شد. مهران رجبی تاکنون در نقش‌های زیادی ظاهر شده که بعضی از آن‌ها همچون میرزاعلی اصغر قریب پدر دکتر محمد قریب در مجموعه تلویزیونی روزگار قریب همواره در اذهان خواهد ماند.

مروری بر سریال های مهران رجبی در تلویزیون

مهران رجبی با معرفی رضا میرکریمی دوستان دوران دانشگاهش به دنیای هنر راه یافت و اولین تجربه تلویزیونی و سینمایی اش مربوط به بازی در فیلم های رضا میرکریمی است.

مهران رجبی در سریال بچه های مدرسه همت

اولین نقش آفرینی مهران رجبی در تلویزیون مربوط به بازی او در مجموعه بچه های مدرسه همت به کارگردانی رضا میرکریمی است که سال 75 و 76 از شبکه دو سیما پخش شد.

مهران رجبی در این مجموعه نوستالژیک ایفاگر نقش معلم در مدرسه همت است که دانش آموزان این مدرسه شبانه روزی هر روز با اتفاقاتی متفاوت در این مدرسه مواجه میشوند.

مهران رجبی بعد از بازی در مجموعه بچه های مدرسه همت در سریال های دیگری چون دوران سرکشی ، روزهای بیادماندنی ، مزرعه آفتابگردان ، زیرزمین ، 101 راه برای ذله کردن پدر و مادر، صاحبدلان ، یک وجب خاک ایفای نقش کرد که نقش آفرینی های موفق او راه را برای بازی های درخشان بعدی اش باز کرد و مورد توجه بسیاری از کارگردان ها قرار گرفت.

مهران رجبی در سریال راه بی پایان

سریال راه بی پایان به کارگردانی همایون اسعدیان یکی دیگر از سریال های مهران رجبی است که در آن ایفاگر نقش میکائیل مستخدم خانه بهزاد توتونچی با بازی آتیلا پسیانی بود.

مهران رجبی به خوبی توانست از عهده ایفای این نقش هم برآید و در کنار بازیگرانی چون آتیلا پسیانی ، فرهاد اصلانی ، هومن سیدی ، آزاده صمدی ، مهرداد ضیایی و ... به ایفای نقش بپردازد.

مهران رجبی در سریال روزگار قریب

نقش آفرینی های موفق مهران رجبی راه را برای بازی های بعدی او باز کرد و مقدمه ای شد تا در سریال روزگار قریب ایفاگر نقش میرزا علی اصغر پدر دکتر محمد قریب شود.

مطالب مرتبط: داریوش ارجمند را بیشتر بشناسیم

روزگار قریب سریالی به کارگردانی کیانوش عیاری درباره زندگی دکتر محمد قریب بود که پخش آن از پاییز سال 86 در شبکه سه سیما آغاز شد.

مهران رجبی در سریال سه در چهار

مهران رجبی و محمد کاسبی
مهران رجبی و محمد کاسبی

 

مهران رجبی بعد از بازی در سریال روزگار قریب در سریال هایی چون قرارگاه مسکونی ، دریا در غربت و یک مشت پر عقاب ایفای نقش کرد و بعد از آن بازیگر سریال سه در چهار به کارگردانی مجید صالحی شد و با این سریال از خردادماه 87 روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

بازی مهران رجبی در نقش سیروس املشی در سریال سه در چهار مورد توجه بسیاری از مخاطبان این سریال قرار گرفت و حسابی به دل مخاطب نشست.

سه در چهار داستانی از دو باجناق به نام های سیروس و رحمان است که تصمیم میگیرند برای به دست آوردن درآمد خوب یک شرکت خدماتی راه اندازی کنند و همین کار و زندگی در کنار هم در یک خانه ماجراهای این سریال را رقم میزند.

از دیگر سریال های مهران رجبی میتوان به مثل هیچکس ، عملیات 125 ، دیدار ، عبور از پاییز ، چاردیواری ، لطفا دور نزنیم، آسمان همیشه ابری نیست، خوش نشین ها ،از یاد رفته ، سی امین روز ، شوق پرواز ، خانه ای روی تپه ، روزهای بد به در و ... میتوان نام برد.

مهران رجبی عمو غفور سریال گذر از رنج ها

مهران رجبی در سریال گذر از رنج ها به کارگردانی فریدون حسن پور ایفاگر نقش عمو غفور است که به اعتقاد خودش یکی از نقش های دوست داشتنی در طول سالهای فعالیت در تلویزیون است.

مهران رجبی در نقش قربانعلی معراجی ها

یکی دیگر از بازی های مهران رجبی در تلویزیون مربوط به بازی او در سریال معراجی ها ساخته مسعود ده نمکی و نقش قربانعلی است که شهریورماه سال 93 از شبکه یک سیما پخش شد.

مهران رجبی در سریال دردسرهای عظیم

دردسرهای عظیم به کارگردانی برزو نیک نژاد یکی دیگر از سریال های مهران رجبی است که فصل اول آن سال 93 و فصل دوم آن سال 94 روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

مطالب مرتبط: از کاربر اینستاگرام تا بازیگر شدن درنقش یک مدافع حرم

بازی در نقش آقای میرزاده در سریال دردسرهای عظیم از مهران رجبی چهره محبوب تری نزد مردم ساخت و در کنار بازیگرانی چون مهدی هاشمی ، جواد عزتی ، الناز حبیبی ، مریم سعادت، صفا آقاجانی ، شهین تسلیمی و .... دو فصل موفق از این سریال را روی آنتن برد.

مهران رجبی در سریال لیسانسه ها

سریال لیسانسه ها به کارگردانی سروش صحت یکی دیگر از سریال های مهران رجبی است که به زودی سومین فصل این سریال هم روی آنتن خواهد رفت.

مهران رجبی در سریال لیسانسه ها پاکبان بوستانی است که شخصیت های اصلی این سریال هراز چندگاهی به آنجا سر میزنند و از مشکلاتشان به استخری که در این بوستان است پناه میبرند.

آچمز ، زوج یا فرد ، 87 متر ، کوبار ، غیرعلنی ، پرده نشین ، سرزمین کهن از جمله سریال هایی هستند که مهران رجبی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

ازدواج مهران رجبی

مهران رجبی و پسرش
مهران رجبی و پسرش

 

من معلم بودم و در مدارس کرج تدریس می کردم همسرم نیز در آموزش و پرورش کرج کارمند بودند به دلایل کاری رفت و آمد زیادی داشتم و در این رفت و آمدها احساس کردم این خانم می تواند همسر ایده آلی برای من باشد برای همین تصمیم گرفتم در فرصتی مناسب و از راهی درست و صحیح برای ارائه پیشنهادم اقدام کنم.

رئیس آموزش و پرورش شهر کرج از دوستان نزدیکم بود موضوع را با او در میان گذاشتم و او نیز ضمن استقبال از این پیشنهاد قول داد تا مقدمات را فراهم کند. یکی دوباری صحبت های مقدماتی را انجام دادیم تا قرار شد یک جلسه آشنایی در منزل آقای رئیس داشته باشیم. در این ملاقات متوجه شدم این خانم می تواند شریک زندگی ام باشد.

از مهم ترین خصوصیات این بازیگر این است که وی نسبت به دیگر بازیگران سینما و تلویزیون ایران بسیار راحت و اصطلاحاً رئال و واقعی نقشش را بازی می‌کند.

گردآورنده: علی اکبر رضایی