جمعه, ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۹:۰۴
همزمان با بازی ایران- کمبوج

درگیری در ورزشگاه آزادی بخاطر دخترآبی+فیلم

همزمان با بازی ایران- کمبوج
دیدار تیم ملی ایران با کامبوج روز پنجشنبه با حضور تماشاچیان زن در ورزشگاه آزادی همراه بود که البته حواشی داغی را به همراه داشت و باز هم پای دختر آبی در میان بود.

روز پنجشنبه 18 مهر ماه بازی تیم ملی ایران با تیم ملی فوتبال کامبوج در ورزشگاه آزادی برگزار شد و به یمن حضور بانوان به عنوان تماشاگران اصلی این دور از بازی‌های مقدماتی جام جهانی قطر با نتیجه پرگل ملی‌پوشان ایران به پایان رسید به طوری که بازیکنان ایران توانستند 14 گل را حواله حریف خود یعنی کامبوج کنند.

نخستین حضور زنان به عنوان تماشاچی در صندلی‌های ورزشگاه آزادی با واکنش‌های داخلی و بین‌المللی بسیاری همراه بود که زمینه باز شدن درب‌های آزادی به روی بانوان ایرانی پس از رخداد خودسوزی سحر خدایاری معروف به دختر آبی و رایزنی‌های فدراسیون جهانی فوتبال عملی شد.

ماجرای درگیری شدید بخاطر دختر آبی

تاوان حضور زنان به عنوان تماشاچی فوتبال در ورزشگاه آزادی مرگ دختری جوان بود که به دلیل علاقه وافر به تیم استقلال با پوشش مردانه در ورزشگاه آزادی حضور یافت و به تحمل حبس محکوم شد و این همین حکم سبب شد که دست به خودسوزی بزند.

در حالی که همه فکر می کردند جنجال‌های خبری و رسانه‌ای در سایه سکوت مسئولان ورزشی و فرهنگی کشور در رابطه با دختر آبی فراموش شده است اما در بازی دیروز ایران- کامبوج حواشی همچنان ادامه داشت به طوری که در بین تماشاچیان زن ورزشگاه، دختری که پلاکاردی با محتوای «دختر آبی ایران، شده اسم تو جاویدان» در دست داشت مورد برخورد مأموران زن حراست ورزشگاه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: ماجرای دختر آبی چیست

مأموران که قصد داشتند پلاکارد را از دست این دختر بگیرند سبب ایجاد درگیری شدید شد و دیگران تماشاچیان حاضر در سکوی ورزشگاه با فریاد «ولش کن، ولش کن» خواستار پایان این برخورد و درگیری شدند که متأسفانه هنوز اطلاعاتی درباره سرنوشت این دختر معترض در دست نیست.

در ادامه فیلم درگیری دختر حامی «دختر آبی» با مأموران حراست ورزشگاه آزادی را خواهید دید